וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמינאי: "ישראל היא גידול סרטני במזה"ת"; נתניהו: "שם עצמו בסכנה"

רויטרס וטל שלו

22.5.2020 / 16:44

המנהיג העליון של איראן טען בנאום שנשא לרגל יום אל-קודס כי "הווירוס הציוני לא יימשך עוד זמן רב". בתגובה השיב נתניהו: "מי שמאיים על ישראל בסכנת השמדה שם עצמו בסכנה דומה". גנץ: "לא מציע לאיש לבחון אותנו"

עריכה: אסף דרורי

(בווידאו: המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי בתפילות יום השישי בטהראן, ינואר)

האייתולה עלי חמינאי, מנהיגה העליון של איראן, אמר היום (שישי) כי "ישראל היא גידול סרטני במזרח התיכון", וברקע המתיחות הגוברת בין טהראן לירושלים. בנאום שנשא לרגל ציון "יום אל-קודס" בטהראן, איים חמינאי כי "'הווירוס הציוני' לא יימשך עוד זמן רב, והמשטר הציוני לא ישרוד - ויושמד". עוד הוסיף כי המאבק לשחרור פלסטין הוא מחויבות, וההתנגדות הפלסטינית נגד ישראל צריכה להימשך.

גם שר הביטחון בני גנץ הגיב לדברי חמינאי ואמר כי "אני לא מציע לאיש לבחון אותנו. מדינת ישראל והחלום הציוני הם עובדה מוגמרת, בניגוד לגרורות האיראניות המנסות להתבסס ולפגוע ביציבות האזורית. ניסיון אותו לא נאפשר". הוא הדגיש כי "יש למדינת ישראל אתגרים גדולים במגוון זירות והצהרתו של חמינאי שישראל היא 'גידול סרטני', ממחישה זאת יותר מכל". בפוסט שפרסם בפייסבוק הבהיר כי דבריו של חמינאי מעידים על חולשה. "דברי הרהב של אויבנו מעידים על חולשה. בכל מקרה, אנחנו נדע להיערך לכל האיומים, ובכל האמצעים".

מוקדם יותר השבוע איים חמינאי להוציא לפועל את "הפתרון הסופי" נגד ישראל, ובתגובה הזהיר אותו ראש הממשלה נתניהו כי משטר המאיים בחורבן ישראל צפוי לעמוד בפני סכנה.

בנימין נתניהו. GettyImages
השיב לחמינאי. ראש הממשלה נתניהו/GettyImages

המתיחות הגוברת בין ישראל לאיראן מגיעה ברקע הדיווחים על מלחמת סייבר. לקראת יום אל-קודס, האקרים מרחבי העולם הערבי והמוסלמי תקפו אתמול עשרות אתרים ישראליים. התוקפים הציגו סרטון אילוסטרציה של מתקפה מדומה על ישראל עם הכיתוב: הספירה לאחור להרס ישראל התחילה לפני הרבה זמן".

על פי דיווח בוושינגטון פוסט, ישראל עומדת מאחורי מתקפת סייבר על מערכות בנמל שאהיד רג'אי, הסמוך לבנדר עבאס שבדרום איראן. לפי הדיווח, גורמים ישראלים השביתו את מחשבי המתחם מ-9 במאי במשך ימים, בתגובה לניסיון לחדור ולבצע שיבושים במערכות המים בישראל בחודש שעבר.

ב-8 במאי דווח כי איראן אחראית לשתי מתקפות סייבר נגד תשתיות המים בישראל. גורמים המעורים בנושא מסרו כי האקרים ניסו להזיק למחשבים ששולטים בזרימת המים ובחיסכון במים, כמו גם במערכת שאמונה על תוספת כלור וכימיקלים נוספים. המתקפה התגלתה וסוכלה בטרם נגרם נזק משמעותי. איראן מצדה, הכחישה את מעורבותה בניסיון הפריצה הכושל.

עוד בוואלה!

כוכבי ברקע הדיווח על מתקפת הסייבר באיראן: "נפגע באויב בכלים מגוונים"

לכתבה המלאה
המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי נושא דברים לרגל יום אל-קודס בטהראן, 22 במאי 2020. רויטרס
"המשטר הציוני לא ישרוד - ויושמד". חמינאי, היום/רויטרס

ברקע הדיווח על מתקפת הסייבר הרמטכ"ל אביב כוכבי אמר כי "נשתמש בכלים מגוונים לפגיעה באויב". בדברים שנשא בטקס חילופי מפקד פיקוד העורף רמז כוכבי לגבי פעולות צה"ל נגד הרפובליקה האסלאמית. "האויב בחר לפרוס טילים ורקטות בתוך הכפרים, ובכך הפך אותם למטרות צבאיות. וכך, ביום פקודה האויב יגלה שבמו ידיו הפך את העורף שלו לחזית, ואנחנו נתקוף אותו בעוצמה", הזהיר.

חגיגות אל קודס המסורתיות שונו בצל הקורונה

בעקבות התפשטות הקורונה, באיראן מציינים היום את יום אל-קודס בדרך שונה. לדברי הנשיא חסן רוחאני, העצרת המסורתית לתמיכה בפלסטינים ומחאה נגד ישראל תצוין בשיירת כלי רכב והמונים לא יצאו אל הרחובות כדי למנוע התקהלויות. עוד הוסיף הנשיא כי כוחות משמרות המהפכה יהיו אחראים לארגון התהלוכות, והאזרחים ינופפו בדגלים וישתתפו מתוך רכביהם.

(עדכון ראשון: 10:58)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully