וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוכבי ברקע הדיווח על מתקפת הסייבר באיראן: "נפגע באויב בכלים מגוונים"

19.5.2020 / 20:16

הרמטכ"ל רמז על פעולות צה"ל נגד ההתבססות האיראנית, בצל הפרסום בוושינגטון פוסט לפיו ישראל עומדת מאחורי מתקפת סייבר על נמל ברפובליקה האסלאמית. כוכבי הזהיר: "עשרות תקיפות שבוצעו, גם בעת האחרונה, הוכיחו את עליונות המודיעין והאש של צה"ל"

צילום: לע"מ

ברקע הדיווח על מתקפת סייבר ישראלית באיראן, הרמטכ"ל אביב כוכבי אמר הערב (שלישי) כי "נשתמש בכלים מגוונים לפגיעה באויב". בדברים שנשא בטקס חילופי מפקד פיקוד העורף רמז כוכבי לגבי פעולות צה"ל נגד הרפובליקה האסלאמית. "האויב בחר לפרוס טילים ורקטות בתוך הכפרים, ובכך הפך אותם למטרות צבאיות. וכך, ביום פקודה האויב יגלה שבמו ידיו הפך את העורף שלו לחזית, ואנחנו נתקוף אותו בעוצמה", הזהיר.

לדברי כוכבי, "בעוד אנו עושים כל שביכולתנו להימנע מפגיעה באזרחים, האויב עושה כל מאמץ לפגוע באזרחים. בניגוד לאויב, אנחנו נפעל באופן התקפי וערכי כאחד, ונבסס את הפעולה על מודיעין וצורך מבצעי. עשרות תקיפות שבוצעו, גם בעת האחרונה, כבר הוכיחו את עליונות המודיעין וכוח האש של צה"ל".

ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי, בטקס חילופי מפקד פיקוד העורף, 19 במאי 2020. דובר צה"ל
"נפעל באופן התקפי וערכי כאחד". כוכבי, הערב/דובר צה"ל

הלילה דווח בוושינגטון פוסט כי ישראל עומדת מאחורי מתקפת סייבר על מערכות בנמל שאהיד רג'אי, הסמוך לבנדר עבאס שבדרום איראן. על פי הדיווח, גורמים ישראלים השביתו את מחשבי המתחם מ-9 במאי במשך ימים, בתגובה לניסיון לחדור ולבצע שיבושים במערכות המים בישראל בחודש שעבר.

גורם ביטחוני ממדינה אחרת שעקב אחר התקרית כינה את המתקפה "מדויקת מאוד" ואמר כי הנזק לנמל האיראני חמור יותר ממה שתואר בהצהרות מצד טהראן. לדבריו, "היה אי-סדר מוחלט". בכיר אמריקני הוסיף גם הוא כי סביר להניח שישראל עומדת מאחורי המתקפה.

הדיווחים מצביעים על מתיחות נוספת בין ירושלים לטהראן, למרות שמומחי סייבר אמריקנים טוענים כי מרבית התקריות האחרונות רוסנו עד כה.

עוד בוואלה!

מחשש לתגובה איראנית: מתקנים רגישים בישראל הונחו להיערך למתקפת סייבר

לכתבה המלאה
פרוייקט הנחת הצינור שיוביל מים מדרום לצפון 4 במאי 2020. חברת 'מקורות', אתר רשמי
האקרים ניסו להזיק למחשבים ששולטים בזרימת המים ובחיסכון במים/אתר רשמי, חברת 'מקורות'

ב-8 במאי דווח כי איראן אחראית לשתי מתקפות סייבר נגד תשתיות המים בישראל. גורמים המעורים בנושא מסרו כי האקרים ניסו להזיק למחשבים ששולטים בזרימת המים ובחיסכון במים, כמו גם במערכת שאמונה על תוספת כלור וכימיקלים נוספים. המתקפה התגלתה וסוכלה בטרם נגרם נזק משמעותי. איראן מצדה, הכחישה את מעורבותה בניסיון הפריצה הכושל.

חוקרים מצאו כי ההאקרים עשו שימוש בשרתים בארצות הברית ובאירופה - טקטיקה נפוצה בקרב יריבי המערב. רשויות המים בישראל זיהו את הניסיון ונקטו בפעולות מניעה באופן מידי, כולל שינוי סיסמאות המערכת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully