וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אב ובנו חשודים שנתנו שוחד לתעשייה האווירית עבור קידום מכרזים

3.10.2018 / 17:37

השניים מנהלים מפעל שסיפק רכיבים לכלי נשק מתקדמים שייצרה התעשייה האווירית, והם חשודים כי סיפקו שוחד בכסף ובטובות הנאה לבכיר בתעשייה האווירית, תמורת קידום מכרזים. מעצרם הוארך בשישה ימים

עריכת וידאו: ניר חן

אב ובנו נעצרו הלילה (רביעי) בחשד למעורבות בפרשת שוחד בחברות ביטחוניות. האב החשוד עמד לצאת מנמל התעופה בן גוריון כשנעצר. הוא ובנו עם בעלי מפעל המספק רכיבים לכלי נשק מתקדמים שמייצרת התעשייה האווירית. בית משפט השלום בראשון לציון האריך את מעצרם של החשודים בשישה ימים.

לפי החשד, השניים הציעו שוחד במזומן ובמתנות לבכיר בתעשייה האווירית, ובתמורה קיבלו מכרזים לאספקת הרכיבים לתעשייה האווירית. הם חשודים בעבירות שוחד ובעבירות נוספות, בחקירה המתנהלת במשטרת ישראל בשיתוף הממונה על הביטחון במערכת הביטחון ובליווי המחלקת הכלכלית בפרקליטות המדינה. על פי החשד, השוחד ניתן בהיקפים גדולים עבור קידום הזכייה במכרזים.

במסגרת ההבטחות לטובות הנאה, החשודים הבטיחו לכאורה לעובדי הציבור אחוזים מכל עסקה שאלה יטו עבורם במסגרת המכרז. משטרת ישראל תמשיך לחשוף ולחקור תהליכים פסולים, תוך ניגוד עניינים, וכן לחתור ולהגיע לכל מקום בו יש חשד לשחיתות ציבורית הפוגעת בסדרי השלטון ובמנהל התקין.

עוד בוואלה! NEWS:
השר כץ: הסכם העברת עודפי הביטוח הלאומי יבוטל; זעם באוצר: יפגע בתקציב
החרדים לחצו - העבודות שתוכננו לשבת בנמל אשדוד בוטלו
בהחלטת היועמ"ש: השר חיים כץ יועמד לדין על שוחד בכפוף לשימוע

חדר הבקרה של התעשייה האווירית, יהוד, 27 בדצמבר 2017. ניב אהרונסון
חשד לשוחד לתעשייה האווירית/ניב אהרונסון

בפברואר הודיעה המשטרה כי גיבשה תשתית ראייתית להעמיד לדין את השר חיים כץ ובכירים בתעשייה האווירית בחשד לעבירות מתן וקבלת שוחד, מרמה והפרת אמונים, סחיטה באיומים וכן עבירות נוספות. כץ דחה את החשדות נגדו ואמר כי הוא משוכנע שלא יוגש נגדו כתב אישום.

בתגובת לפרסום, התעשייה האווירית הגיבה כי :החקירה החלה ביוזמת התעשייה האווירית שהעבירה את ממצאיה בנושא לגורמים הרלוונטיים. נכון לעכשיו לא ידוע לחברה על חשדות כנגד מי מעובדיה".

(עדכון ראשון 12:06)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully