וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צהלה בדרום אפריקה: בוטל איסור מכירת האלכוהול שהוטל בסגר הקורונה

מכירת האלכוהול במדינה נאסרה לפני כחודשיים, מתוך מטרה לאפשר למשטרה ולרופאים לתפקד בצורה טובה יותר בהתמודדות עם הנגיף, אך היא בוטלה על ידי הנשיא בשל תלונות לפגיעה בעסקים. האופוזיציה תקפה את ההחלטה: "אלכוהול הוא הרסני, הוא הורס משפחות, הוא הורס חיים"

בסרטון: תורים בחנויות אלכוהול בדרום אפריקה אחרי שהוסרו הגבלות הקניה בקורונה/עריכה: ניר חן

תורים ארוכים נרשמו מחוץ לחנויות למכירת אלכוהול בדרום אפריקה, לאחר שהוסרו המגבלות שהוטלו לפני כחודשיים על מכירתו, זאת במסגרת הצעדים למאבק בנגיף הקורונה. פוסטים ברשתות החברתיות הציגו אנשים מריעים בעודם יוצאים מהחנויות עם בקבוקי אלכוהול.

האיסור על מכירת משקאות משכרים נועד לאפשר למשטרה ולבתי החולים להתמקד בצורה טובה יותר בהתמודדות עם הנגיף, כך לדברי הרשויות. עם זאת, מבשלות הבירה ויצרניות היין במדינה התלוננו כי הדבר פוגע בעסקיהם. הממשלה גם הפסידה הון מהכנסות המיסים על אלכוהול.

אלימות הנגרמת כתוצאה מאלכוהול נחשבת לבעיה משמעותית בדרום אפריקה. הרופאים ורשויות האכיפה אמרו כי לאיסור הייתה השפעה דרמטית וגרם לירידה חדה בקבלת נפגעים לטיפול. מחקרים בדרום אפריקה העלו כי אלכוהול הוא גורם מרכזי בפשעי רצח, אונס ותקיפה שאירעו במדינה.

תושבי העיר בסווטו שבדרום אפריקה ממתנים בתור לאחד מסופרי המרקט בעיר לאחר הקלות הממשל בשל האטת התפשטות נגיף הקורונה 1 ביוני 2020. רויטרס
תור מחוץ לחנות משקאות חריפים בעיר סווטו, אתמול/רויטרס

דרום אפריקה רק מתחילה להתאושש מנזקי הקורונה שפקדו אותה, כמו את העולם כולו. במהלך התקופה, דיווחה על יותר מ-32,000 מקרי הידבקות בנגיף ו-683 מתים.

נשיא דרום אפריקה, סיריל רמפוזה, התיר החל מאתמול מכירת משקאות חריפים, אך רק בין השעות 09:00 ל-17:00, ולא בימי שישי, שבת וראשון. בנוסף, את האלכוהול חובה לצרוך בתוך הבית בלבד, ולא במקום שנקנה.

מפלגת האופוזיציה המרכזית, "הברית הדמוקרטית", טענה בעבר כי היא נגד איסור מכירת האלכוהול, והציעה במקום זאת את "מודל הנעילה החכמה", שיאפשר לאנשים לקנות אלכוהול למספר שעות בכל יום.

אך היו כאלה שביקרו את ההחלטה לבטל את האיסור. מנהיגי "מפלגת לוחמי החופש הכלכלי" תקפו את הצעד, וראש המפלגה, יוליוס אלמה אמר כי "אלכוהול הוא הרסני, הוא הורס משפחות, הוא הורס חיים, מעודד לסקס לא מוגן ולהפצת מחלות".

עוד בוואלה!

עוצר הקורונה סוגר על אפריקה, והאלימות המשטרתית נגד אזרחים גוברת

לכתבה המלאה
תושבי העיר בסווטו שבדרום אפריקה רוכשים מצרכים לאחר הקלות הממשל בשל האטת התפשטות נגיף הקורונה 1 ביוני 2020. רויטרס
האיסור הביא לירידה בקבלת נפגעים לטיפול רפואי בתקופת הקורונה. אזרחים בחנות אלכוהול בסווטו, אתמול/רויטרס

הרשויות הזהירו את הלקוחות שלא ימהרו לחנויות, אלא יפרשו את רכישותיהם לאורך השבוע כדי להימנע מהתגודדות והדבקה. בראש מילות החיפוש בטוויטר בדרום אפריקה הופיעו שמות של חנויות למכירת משקאות אלכוהוליים, וכן הועלו ציוצים של אנשים החוגגים את החזרת מכירות האלכוהול.

על פי ההערכה, לפחות שמונה מיליון בני אדם במדינה שבו לעבודתם ביום שני, לאחר שרוב המגזרים במשק חזרו לפעול. המורים והתלמידים היו אמורים לשוב אתמול לבתי הספר, אך הרשויות פעלו לדחיית התחדשות הלימודים לשבוע הבא.

האיגודים המקצועיים המייצגים את המורים דחקו בחבריהם להישאר בביתם עד שייושמו כל תקנות הבריאות והבטיחות במוסדות החינוך. מחלקת החינוך הבטיחה לחטא מבנים ולספק מים נקיים וציוד מגן אישי לכל בית ספר, אך רבים מהם טרם קיבלו אותם. שרת החינוך אנג'י מוטשקגה, אמרה בהצהרה ביום ראשון כי הרשויות ינצלו את השבוע בכדי לתדרך את בתי הספר בנוגע לתקנות הבטיחות והבריאות.

חלוקת מזון בזמן הקורונה, יוהנסבורג, 8 במאי 2020. רויטרס
מתאוששת מנזקי הקורונה. חלוקת מזון יוהנסבורג, מאי/רויטרס

מפלגת "הברית הדמוקרטית" ביקרה את מוטשקגה על ההחלטה לדחות את פתיחת בתי הספר, זאת חרף הבטחתה כי ייפתחו בתאריך המיועד. "ההיפוך ברגע האחרון היה מקור לבלבול וחוסר וודאות בקרב ההורים, שנאלצו לקבל את ההחלטה הקשה אם לשלוח את ילדיהם לבית הספר או לא", מסרה המפלגה בהצהרה.

למרות ההקלות במגבלות הקורונה בדרום אפריקה, שיעורי ההדבקה בנגיף ממשיכים לעלות. הבירה קייפטאון חווה בימים אלה הסלמה חריפה וערים גדולות אחרות צפויות ללכת בעקבותיה. בנוסף לכך, המדינה מתמודדת עם מחסור חמור בערכות בדיקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully