וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן המציא שהוא נעצר כשניסה לבקר את נלסון מנדלה בכלא

סגן הנשיא סיפר כי בשנות ה-70, בעת שביקר בדרום אפריקה תחת שלטון האפרטהייד, הוא נעצר יחד עם השגריר לאו"ם דאז. עם זאת, אחרי שהשגריר דחה זאת ולא נמצאו סימוכין לכך בתקשורת, בקמפיין של המועמד הדמוקרטי שינו את הגרסה: "הוא הופרד מיתר חברי המשלחת"

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

סגן נשיא ארצות הברית לשעבר ג'ו ביידן טען שהוא נעצר בעבר בדרום אפריקה בזמן שניסה לראות את נלסון מנדלה, אך הקמפיין שלו נאלץ להודות שהאירוע הזה לא התרחש. ביידן, המתמודד בפריימריז הדמוקרטיים, חזר שוב ושוב על הסיפור שהוא נעצר במהלך נסיעה למדינה בשנות ה-70, בזמן משטר האפרטהייד, אולם עתה אמר גורם בקמפיין שלו שהוא התייחס למקרה שבו הוא "הופרד" מעמיתיו השחורים בנמל תעופה.

סגן הנשיא סומך על קולות השחורים בפריימריז שייערכו ביום שבת בקרוליינה הדרומית, ואתמול הוא זכה לתמיכתו של חבר הקונגרס הדמוקרטי ג'יימס קלייברן. תמיכתו של המחוקק השחור נתפסת כקריטית במדינה שבה כמחצית מהבוחרים הדמוקרטים הם שחורים. ביידן זקוק נואשות לניצחון כדי לעצור את המומנטום של הסנאטור ברני סנדרס, המועמד המוביל כרגע בפריימריז הדמוקרטיים.
סגן הנשיא לשעבר העלה את הסיפור באירוע בקרוליינה הדרומית מוקדם יותר החודש, כשדיבר על היכרותו האישית עם מנדלה, שהיה הנשיא השחור הראשון של דרום אפריקה ומת ב-2013.

באותה תקופה, היה ביידן סנאטור. הוא אמר שהוא ביקר במדינה יחד עם משלחת של גורמים אמריקניים, בכוונה לבקר את מנדלה בכלא באי רובן. לדבריו, הוא נעצר יחד עם השגריר האמריקני לאו"ם באותה העת, אנדרו יאנג, כשניסו להגיע לאי מהעיירה סווטו, במה שהיה עבורו "כבוד גדול".

ג'ו ביידן נואם מול תומכים בלאס וגאס, נבאדה - ה-23 לפברואר 2020. רויטרס, רויטרס
עוד פליטת פה. ביידן/רויטרס, רויטרס

באירוע שהוקדש להיסטוריה השחורה שהתקיים בשבוע שעבר בלאס וגאס, ביידן אף טען שמנדלה הודה לו על כך באופן אישי. "הוא אחז בי בזרועותיו ואמר, 'אני רוצה להודות לך'", אמר סגן הנשיא לשעבר, הידוע בפליטות הפה שלו ובהצהרות מבולבלות ולא מדויקות. "אמרתי, 'על מה אתה רוצה להודות לי, כבוד הנשיא?' הוא אמר: 'ניסית לראות אותי. נעצרת בזמן שניסית לראות אותי'".

עם זאת, השגריר יאנג דחה את הסיפור שלו, וגם כלי התקשורת המקומיים לא מצאו סימוכין למעצר שכזה. וושינגטון פוסט העניק לו ארבעה "פינוקיו" במדד בדיקות העובדות שעשו לטענותיו של ביידן.
ביום שלישי אמרה לכתבים סגנית מנהלת הקמפיין שלו, קייט בדינגפילד, כי ביידן התייחס לאירוע שבו "הופרד מהקבוצה בנמל התעופה ביוהנסבורג". כשאחד העיתונאים ציין שההפרדה אינה משתווה למעצר, היא שבה ואמרה שמדובר ב"הפרדה".

"הוא לא הורשה לעבור דרך אותה דלת כפי שיתר הקבוצה שהייתה איתו", אמרה. "ברור, זו הייתה דרום אפריקה תחת אפרטהייד. הייתה דלת לבנה, הייתה דלת שחורה. הוא לא רצה לעבור דרך הדלת הלבנה בעוד שיתר הקבוצה תעבור דרך הדלת השחורה. הוא הופרד". הגרסה הזו מזכירה תיאורים קודמים של ביידן, אולם ב-2013 הייתה לו הצהרה אחרת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully