וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נערכים לעימות צבאי בעקבות הסיפוח: צה"ל ושב"כ יקיימו "משחק מלחמה"

27.5.2020 / 22:50

המהלך, שינוהל בשבוע הבא משולחן המטכ"ל או מה"בור" בהשתתפות כוכבי וארגמן, נועד לבחון פעולות של שחקנים שונים בתגובה להחלת הריבונות. במערכת הביטחון נערכים לתרחישים של עלייה במספר הפיגועים, הסלמה בעזה, מבצעים התקפיים ואף לפעילות איראנית

עריכה: ניר חן

צה"ל ושב"כ יערכו בשבוע הבא משחק מלחמה, לניתוח התרחישים השונים הצפויים בחודש יולי במקרה שממשלת ישראל תממש את כוונתה המוצהרת לפתוח בתהליך של סיפוח חלקים מהגדה המערבית.

משחק המלחמה (מש"ם) הוא כלי עזר לפיקוד הבכיר ולגורמי המטה, לקראת החלטות של הדרג המדיני ליזום פעולה, או לנקוט במחדל, כשהתוצאה הסבירה היא התנגשות צבאית. כמו כן, נבחנות דרכי הפעולה שבפני הצד "הכחול" (ישראל), "האדום" (יריבים), מדינות שכנות ומעצמות עולמיות.

המשחק אינו כולל הפעלת גייסות בשטח. הוא נערך סביב שולחן דיוני המטכ"ל או ב"בור" של חטיבת המבצעים, בוחן מקרים ותגובות ואומד נפגעים, כשכל המהלך מנוהל בדרך כלל על ידי ראש אגף המבצעים או ראש אגף התכנון. דוגמה בולטת למשחק שכזה מהעבר היה "שושנים", שבדק באביב 1982 את תכניות מבצע "אורנים" בלבנון, שבסופו הזהירו קצינים בכירים לשווא מפני מחיר המלחמה וסיכוניה.

תמונות מצבירת כוחות צה"ל לקראת כניסה לרצועה, 26 במרץ 2019. דובר צה"ל
לראשונה זה זמן רב עלה אזור יהודה ושומרון לראש סדר-היום בהערכות המצב בצה"ל/דובר צה"ל

הרמטכ"ל אביב כוכבי ינצח על משחק המלחמה בסוגיית הסיפוח, כחודש לפני המועד המוצהר - 1 ביולי, ולמרות עמימות ואי-ודאות באשר למהלכי ממשלת ישראל - משום שצדדים אחרים באזור, ביניהם עבדאללה מלך ירדן ונשיא הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס, כבר מגיבים ופועלים בהנחה שהסיפוח אכן עלול להתממש.

עוד בוואלה!

הפסקת התיאום הביטחוני: "אבו מאזן הורה לנתק מגע, אך יחפש דרך לרדת מהעץ"

לכתבה המלאה

צה"ל מתייחס לאפשרות הסיפוח ברצינות, ונערך לתרחישים של עלייה במספר הפיגועים משני עברי הקו הירוק, להפרת הפסקת האש בעזה, למבצעים התקפיים ולצורך בשינויי פריסה, הפסקת אימונים וגיוס מילואים. הנחת המוצא היא שבגבולות לבנון וסוריה יישמר שקט, אך מובאת בחשבון פעולה איראנית להטרדת ישראל גם מגזרות אלה.

במקביל, לראשונה זה זמן רב עלה השבוע אזור יהודה ושומרון לראש סדר-היום בהערכות המצב בצה"ל, בעקבות הכרזות הסיפוח.

הרמטכל אביב כוכבי מסייר בבני ברק עם ראש העיר הרב אברהם רובינשטיין, 14 באפריל 2020. ראובן קסטרו
ינצח על משחק המלחמה. כוכבי/ראובן קסטרו

לצד כוכבי ישתתף במשחק המלחמה ראש שב"כ נדב ארגמן, כשלצדו ראש מרחב ירושלים, יהודה ושומרון בשב"כ. בין אלופי המטכ"ל שישתתפו במשחק ישנם - ראש אמ"ן תמיר היימן, ראש אגף המבצעים אהרן חליווה, ראש אגף התכנון אמיר אבולעפיה ומתאם הפעולות בשטחים כמיל אבו רוקון. אלוף פיקוד המרכז נדב פדן, העומד לקראת העברת תפקידו לתמיר ידעי שסיים את כהונתו כאלוף פיקוד העורף, ייצג את השטח כשלצדו ידעי - לשעבר מפקד אוגדת איו"ש - והאוגדונר הנוכחי, תא"ל יניב אלאלוף. המטה לביטחון לאומי (מל"ל) יוזמן להשקיף על משחק המלחמה או לקבל את תוצריו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully