וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרב על הארכת שנת הלימודים מצית מלחמה בין ארגוני המורים

27.5.2020 / 20:15

ארגון המורים, המייצג חלק מעובדי ההוראה בחטיבות ובתיכונים, מסרב להאריך את שנת הלימודים בכיתות ז'-י' מעבר ל-20 ביוני בניגוד לעמיתיהם בהסתדרות המורים. ההתנגדות מאיימת לסכל את ההסכמות מול האוצר, כשברקע מתנהל קרב אחר לגמרי. "לבן דוד לא הייתה סמכות לחתום בשמנו"

צילום: רוני כנפו ויותם רונן, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

ארגון המורים מתנגד לעמדת משרדי החינוך והאוצר בנוגע להשלמת ימי הלימוד של כיתות י' וחלק מחטיבות הביניים בחופש הגדול. אחרי שמשרד האוצר הגיע אתמול (שלישי) להסכמות עם הסתדרות המורים על הוספת ימי לימוד בחופש הגדול, בארגון המורים - המייצג גם כן חלק מעובדי ההוראה בחטיבות הביניים ובתיכונים - מתעקשים ששנת הלימודים במוסדות העל-יסודיים תסתיים כסדרה, ב-20 ביוני.

הסתדרות המורים סיכמה עם משרד האוצר על הוספת תשעה ימי לימוד בחופש גדול עד ל-13 ביולי. מנגד, יו"ר ארגון המורים העל-יסודיים, רן ארז, פרסם לפני כשבוע אגרת שבה הודיע כי שנת הלימודים תסתיים כמתוכנן, חרף משבר הקורונה. לדבריו, המורים שמלמדים את התלמידים לקראת הבגרויות ימשיכו להכין אותם לבחינות אלה. היום הודיעו בהסתדרות המורים כי אם ארגון המורים לא יתן עוד תשעה ימי לימוד בחטיבות הביניים - גם המורים המיוצגים על ידם לא יתנו תוספת ימים.

ארז פרסם היום אגרת נוספת ובה תקף את מזכ"ל הסתדרות המורים, יפה בן דוד, ואמר כי לא הייתה לה כל סמכות לחתום בשם שני הארגונים על החזרת ימי לימוד. "אנו לא נחזיר ימים ובכך ייתכן שגם בחטיבות הביניים לא יחזירו. לא הייתה כל סמכות ליפה בן דוד לחתום על כך שהעבודה המקוונת של המורים היא לא מספקת ולכן עליהם לתת עוד תשעה ימי עבודה בחינם בפגרת הקיץ. אין לה גם כל סמכות להתחייב בשם כיתות י'. אולי היא חשבה שמאבקנו שלא להאריך את שנת הלימודים לכיתות י' יציל גם אותה מהחתימה ההזויה והלא מתקבלת על הדעת על ההסכם שעשתה בגין חטיבות הביניים", כתב ארז.

חזרה לשגרה - תלמידים חוזרים ללימודים, בית ספר שמעוני בגבעתיים, 17 במאי 2020 (ראובן קסטרו). ראובן קסטרו
החזרה לשגרה בבית הספר שמעוני בגבעתיים, החודש/ראובן קסטרו

"הגיע הזמן שמורי ישראל יבינו מי דואג להם באמת. ייתכן שחתימתה הלא חוקית של יפה בן דוד לגבי מורי כיתות י' השייכים לחינוך המוכר והלא רשמי, נבעה מסיבה אחרת 'הרבה יותר פרוזאית' - לא לצאת פראיירית ולשם כך לחייב גם את התיכונים".

הוא מסר עוד כי "אף אחד לא יחליט עבורם (המורים במוסדות העל-יסודיים - ד"י) האם עבודתם נעשתה או לא. גם מנכ"ל משרד החינוך לא טען אפילו לרגע שעבודתנו שנעשתה באופן מקוון לא הייתה במאת האחוזים. אני חוזר ואומר - שנת הלימודים תסתיים ב-20.6 ואין צורך לחשוש מאף אחד, ולהסתדרות המורים אני רוצה להזכיר שמי שנותן אצבע - לוקחים לו את כל היד".

עוד בוואלה!

כמה נשלם ומי כלול בתוכנית: כך יתנהל בית הספר של החופש הגדול

לכתבה המלאה

במשרדי החינוך והאוצר טוענים, מצדם, כי גם ארגון המורים מחויב להגיע להסדר דומה, הכולל החזרת תשעה ימי לימוד בחופש הגדול בתמורה לימי הלמידה שהתנהלו מרחוק בעת שבתי הספר נותרו סגורים במהלך המשבר. לפי משרד החינוך, על מורי כיתות ז'-י' המיוצגים בארגון המורים להחזיר ימים בדומה למורים באותן שכבות המיוצגים על ידי הסתדרות המורים.

בתגובה לכך, אמר יו"ר הארגון כי "שנת הלימודים נגמרת ב-20 ביוני. אין כל הסכם שנעשה עם ארגון המורים שמוסיף אפילו יום אחד מעבר לכך. עם זאת, נמשיך ללוות את תלמידינו ולעזור להם לקראת בחינות הבגרות גם לאחר התאריך הזה".

רן ארז, מסיבת עיתונאים בנוגע להכרזת מועד שביתה במגזר הציבורי. 16 בדצמבר 2015. מגד גוזני
"שנת הלימודים נגמרת ב 20 ביוני". רן ארז/מגד גוזני

ההסכם שהושג אתמול בין הסתדרות המורים לבין משרד האוצר קובע כי הסתדרות המורים תחזיר תשעה ימים בחופש גדול - רק אם בכיתות י' ילמדו אף הם תשעה ימים במהלך הקיץ. כלומר, אם בארגון המורים העל-יסודיים לא יחזירו תשעה ימים, גם בהסתדרות המורים לא מוכנים לעשות זאת ולהמשיך ללמד עד 13 ביולי.

בבסיס האיומים הללו עומד המאבק בין ארגון המורים בראשותו של ארז לבין הסתדרות המורים, בהנהגת בן דוד, על השליטה בייצוג מורי חטיבות הביניים. המטרה של כל צד היא להדגיש כי הוא חזק יותר ומביא להישגים משמעותיים יותר עבור עובדי ההוראה שאותם הוא מייצג. כעת, מנכ"ל משרד החינוך שמואל אבואב יידרש להכריע בסוגיה - האם ביום ראשון הקרוב הוא מנחה את ארגון המורים להחזיר את אותם ימים - או לא.

אתמול, ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך על ההסכמות עם הסתדרות המורים, ואמר כי "הארכת שנת הלימודים ודחיית היציאה לחופש הגדול תאפשר להורים להמשיך בעבודתם הסדירה, תחסוך הוצאות רבות של משקי הבית על קייטנות ותסייע להתאוששותו של המשק מהמשבר". גם שר החינוך גלנט בירך ואמר כי "זהו מהלך שמבטא את המחויבות של הממשלה להחזיר את מערכת החינוך למסלול ולתת מענה לאתגרים שהעמידה תקופת הקורונה. מהלך זה ייטיב עם הילדים, שיקבלו מסגרות חינוך איכותיות, יאפשר להורי הילדים הצעירים לדאוג לפרנסתם בראש שקט ויניע מחדש את גלגלי המשק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully