וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרלמנט באיראן התכנס אחרי שלושה חודשים: "הצלחנו במאבק בקורונה"

27.5.2020 / 13:18

המחוקקים החדשים, שנבחרו בפברואר, הגיעו לטקס הפתיחה במג'לס תוך שרובם חובשים מסיכות. חום נמדד להם בכניסה, והנשיא הכריז על הצלחה נגד הווירוס, שהכה קשות במדינה עם 7,564 מתים

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

הפרלמנט החדש של איראן התכנס היום (רביעי) לראשונה מאז הבחירות ב-21 בפברואר, תחת תקנות בריאותיות קפדניות ושמירת מרחק בשל התפשטות נגיף הקורונה, שהכה קשה ברפובליקה האסלאמית.

רבים מהמחוקקים חבשו מסיכות, ועם כניסתם למג'לס ששוכן בדרום טהראן מדדו להם חום. עשרות גורמים רשמיים באיראן מתו מהנגיף, כולל שני מחוקקים שנבחרו בפברואר האחרון. אלפי מועמדים מתונים ושמרנים בולטים נפסלו לפני הבחירות בידי מועצת שומרי החוקה, הנשלטת בידי אנשי דת רדיקליים. לבוחרים ניתנה אפשרות לבחור בעיקר בין מועמדים רדיקליים לבין מועמדים שמרנים לא מוכרים, הנאמנים למנהיג העליון עלי חמינאי.

הזרם השמרני בפוליטיקה האיראנית תומך בשלטון אנשי הדת, אך בשונה מהרדיקלים הם תומכים בשיתוף פעולה גדול יותר עם הקהילה הבינלאומית. למג'לס, בן 290 המושבים, אין השפעה על מדיניות החוץ או הגרעין של המשטר, שאותם קובע חמינאי. עם זאת, הרדיקלים עשויים להתחזק לפני הבחירות לנשיאות בשנה הבאה ולהקשיח עוד יותר את מדיניות החוץ של טהראן בתקופה של משבר עם ארצות הברית. בשבוע הבא יבחרו המחוקקים יו"ר פרלמנט למשך שנה.

נשיא איראן חסן רוחאני בפתח כינוס הפרלמנט, 27 במאי 2020. רויטרס
השמרנים נחלשו, הרדיקלים התחזקו. רוחאני, היום/רויטרס

לפי משרד הבריאות של איראן, מניין המתים מהנגיף במדינה הגיע ל-7,564, לצד 141,591 חולים מאובחנים. בטלוויזיה הממלכתית דווח כי כל 268 המחוקקים שנכחו בטקס הפתיחה נבדקו ויצאו שליליים לנגיף.

הנשיא חסן רוחאני אמר בנאום בפני הפרלמנט ששודר בשידור חי כי "אנו נמנים עם המדינות שהצליחו במאבק נגד הנגיף המסוכן הזה". על פי סוכנות הידיעות אירנ"א, בשל התפרצות הווירוס דחו המחוקקים את הביקור המסורתי בקברו של מייסד הרפובליקה האסלאמית, רוחאללה חומייני.

עוד בוואלה!

מתוקים עם אלכוג'ל: בעולם המוסלמי חוגגים עיד אל-פיטר בבתים בצל הקורונה

לכתבה המלאה
חברי פרלמנט איראנים בפתח המושב, 27 במאי 2020. רויטרס
עם מסיכות וכפפות בדיון. חברי פרלמנט איראנים, היום/רויטרס

אחרי 69 ימים, איראן פתחה השבוע אתרים וקברים קדושים לשיעים ברחבי המדינה, תוך שעל עולי הרגל לשמור על תנאי ההרחקה החברתית. עיר הקודש קום הייתה מוקד ההתפרצות המקורי במדינה, והנגיף התפשט ממנה לרחבי איראן ולמדינות האזור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully