וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי רשות שדות התעופה מאיימים לקרקע את אל על: "חייבת סכומי עתק"

ועד העובדים הצטרף לרשות במחלוקת עם חברת התעופה, סביב החוב שלה המוערך ב-60 מיליון שקלים. העובדים, שרבים מהם נאלצים להישאר בבית מאז תחילת משבר הקורונה, מאיימים להפסיק את שירותיהם לאל על החל מיום שלישי הקרוב

בווידאו: חדר הישיבות של אל על לאחר ישיבת הנהלה עם נציגות הטייסים ויו”ר איגוד התחבורה/עריכה: ניר חן

ועד עובדי רשות שדות התעופה איים היום (רביעי) לקרקע את פעילותה של חברת אל על, בעליית מדרגה נוספת בעימות סביב החוב של חברת התעופה. אנשי הוועד פרסמו הודעה מטעמם שבה נמסר כי "לא ייתכן שעובדי הרשות עדיין בבית, חלק בחל"ת וחלק ב-50% משרה כי אין איך לשלם להם משכורת, בעוד שאל על חייבת לרשות סכומי עתק".

עובדי הרשות מזהירים כי אם אל על לא תגיע להסדר להחזרת החוב שלה לרשות שדות התעופה, העומד על 60 מיליון שקלים, הם יפסיקו לספק לה שירותים החל מיום שלישי הבא. המשמעות היא שהחברה לא תוכל לפעול ומטוסיה לא יוכלו להמריא מהשדה.

המהלך מגיע אחרי דרישות וחוזרות ונשנות מצד רשות שדות התעופה, ומכתב התראה ששיגרה ביום ראשון האחרון, שבו היא דרשה מאל על לפרוע את החוב שלה. הרשות, שנמצאת תחת פיקוחו של משרד התחבורה, אחראית על תפעול, ניהול, הקמה ותחזוקה של שדות התעופה האזרחיים בישראל וכן על ביטחון הנוסעים, כלי הטיס שבתחומה, המתקנים והציוד.

מטוס בואינג 777 של אל על הית'רו. Shutterstock, מערכת וואלה! NEWS
ללא שירותי רשות שדות התעופה - אל על לא תוכל להמריא. מטוס של החברה/מערכת וואלה! NEWS, Shutterstock

הרשות איננה מתוקצבת על ידי המדינה אלא אמונה על ניהול הכנסותיה וקיומה הכלכלי בעצמי. מקורות ההכנסה שלה כוללים אגרות הנוסעים לחו"ל, דמי שכירות משטחי המסחר בטרמינל וכן שירותים כללים לחברות תעופה שעושות שימוש בשדה - כמו תדלוק, מזון, שירותי קרקע ומטען. את שנת 2018 סיימה הרשות עם שיא הכנסות של 3.8 מיליארד שקלים. מאז, החל משבר הקורונה ופעילותה צומצמה משמעותית. מתוך 4,500 עובדים, הוציאה הרשות 2,630 מהם לחל"ת ו-220 מהעובדים פרשו.

עוד בוואלה!

דוח כספי עגום לאל על, לחברה נרשמה הערת "עסק חי"

לכתבה המלאה

החוב של אל על הצטבר מתחילת משבר הקורונה, לרבות מאז חודש פברואר האחרון, אז הפסיקה החברה לשלם לרשות שדות התעופה עבור האגרות והשירותים השונים שהיא מקבלת. שירותים אלה כוללים, למשל, אגרות המראה ונחיתה, שטחי חנייה, אגרות מטען ונוסעים ושטחים מסחריים.

מעבר לחוב עצמו, אל על מהווה את הלקוח הגדול ביותר של הרשות, וכן המקור העיקרי שממנו היא מכניסה כסף לכיסיה. מצד שני, לא ברור כיצד פגיעה בחברה והפסקת פעילותה תסייע לשפר את המצב לטווח הבינוני והארוך, בעוד שאל על ממתינה בעצמה לסיוע ממשלתי בסך 400 מיליון דולר המתעכב בשל מחלוקות בינה לבין האוצר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully