וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברים, מסעדות והקלות נוספות: אלה הצעדים שנכנסים היום לתוקף

27.5.2020 / 8:40

במסגרת אסטרטגיית היציאה אישרה הממשלה כי החל מהיום תוגדל כמות השוהים המותרת במשרדים ובמקומות הפתוחים לקהל. כמו כן, ברכבים פרטיים ובמוניות תתאפשר הסעת שלושה נוסעים. במקביל, אושרה באופן רשמי פתיחת מסעדות, ברים ובריכות שחייה

שר האוצר כץ הציג את מתווה המענק לעידוד התעסוקה/--

(בווידאו: שר האוצר ישראל כץ מציג את המתווה לעידוד תעסוקה)

הממשלה אישרה אמש (שלישי) הקלות נוספות במסגרת החזרה לשגרה אחרי משבר הקורונה, בהן צמצום המגבלה על הכמות השוהים המותרת במקומות הפתוחים לקהל ובמקומות עבודה ואישור נסיעה ברכב פרטי עם שני נוסעים בנוסף לנהג. במקביל, אושר באופן רשמי כי החל מהיום ייפתחו מסעדות וברים לישיבה במקום, וכן בריכות שחייה.

במהלך משאל טלפוני, אישרו השרים את שורת ההקלות, שנכנסו היום לתוקף בכפוף לשמירה על כללי ההיגיינה והריחוק החברתי. מפעילי עסקים שלא יעמדו בכללים מסתכנים בקנס בסך 2,000 שקלים. כמו כן, מפעיל גן או מקום אירועים שאינו בשטח פתוח, או עם מספר אנשים הגבוה מהמותר לפי מגבלת ההתקהלות, צפוי לקנס בסך 5,000 שקלים.

מהיום תצומצם המגבלה על כמות השוהים המותרת במקומות פתוחים לקהל, בהם חנויות, קניונים, שווקים ועסקים לטיפולים שאינם רפואיים בגוף האדם. זאת, ביחס של אדם לכל שבעה מ"ר, או בהתאם ל"תו הסגול", למספר האנשים המותר בכפוף למגבלה על התקהלויות (עד 50 איש) ובתנאי לשמירה על מרחק של שני מטרים.

בנוסף, תצומצם מגבלת שהיית עובדים בחדרים במקומות עבודה. תבוטל גם ההגבלה המספרית כל עוד נשמר מרחק של שני מטרים בין עובד לעובד, או כל עוד קיימת מחיצת הפרדה. כמו כן, תתאפשר שהות של עד 50 איש בפגישות מקצועיות, תוך הקפדה על שמירת מרחק.

גם המגבלה המתירה נוסע אחד ברכב פרטי בוטלה. נסיעה במכונית ובמונית תתאפשר עם שני נוסעים בנוסף לנהג, או שני נוסעים באותו ספסל ברכב בו קיים יותר מספסל אחורי אחד. במקרה בו מדובר בדיירי אותו הבית, או במקרה חיוני תתאפשר הסעת מספר אנשים גדול יותר.

קורונה בישראל, 15 במרץ 2020. AP
מהיום - המסעדות, הברים והפאבים חוזרים לשגרה/AP

התקנות מפרטות את ההוראות המאפשרות לבתי עסק לשוב לפעילות. בבתי אוכל, בברים ובפאבים יחס השוהים יהיה בהתאם לקבוע ברישיון העסק. בעסק שהתפוסה המקסימלית שלו היא מאה איש ומעלה, יותר עד 85% ממספר הלקוחות המותר. בבריכות השחייה יוגדר יחס מבקרים של אדם אחד לכל שישה מ"ר.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך על אישור ההקלות. "קיבלנו היום בשורה מאוד משמחת", אמר. "קודם כל, אנחנו רוצים לעזור לכלכלה - לבעלי העסקים ולעצמאים שמייחלים לרגע הזה. שנית, אנחנו רוצים להקל על החיים שלכם, לאפשר לכם לצאת להתאוורר, לחזור ככל שניתן לשגרה, לשתות כוס קפה, לשתות גם בירה. אז קודם כל, תעשו חיים, אבל אנחנו גם עוקבים אחרי ההתפתחויות, ובהתאם להתפתחות התחלואה, אנחנו נערך בהתאם. מקווה שלא נצטרך לשנות".

(עדכון ראשון: 21:10)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully