וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרצו ותקפו חיילים: ארבעה נאשמים בניסיון לגנוב נשק מבסיס צבאי בדרום

26.5.2020 / 16:11

מכתב האישום עולה כי חייל סדיר תושב רהט העביר ליתר הנאשמים, בהם פעיל חמאס, תמונות ומידע על מיקום מחסני הנשק בבסיס משמר הנגב. בחודש שעבר הם חתכו את גדר הבסיס ונכנסו לשטחו, תוך שהם מתעמתים עם חיילים ומנסים לחטוף את נשקם. הם הצליחו להימלט ונעצרו בתום סריקות

צילום: משטרת ישראל

כתב אישום הוגש היום (שלישי) נגד ארבעה תושבי הדרום והגדה המערבית, בהם חייל בשירות סדיר, בגין פריצה לבסיס משמר הנגב במטרה לגנוב כלי נשק. מכתב האישום עולה כי החייל, אמג'ד אל-קרנאווי מרהט, מסר לשותפיו - בהם פעיל חמאס - מידע על אודות מיקום מחסני הנשק. כמו כן, העביר להם תמונות שצילם ובזמן התקרית אף אבטח אותם. החייל היה מודע כי הנשק הגנוב יימכר ועשוי להגיע לידי ארגוני טרור.

ב-13 באפריל הגיעו שני הנאשמים, תושבי כפר אידנא בגדה המערבית, לבסיס כשהם לבושים במדי צה"ל וברשותם, בין היתר, סכינים, פנסים וגז מדמיע. על פי כתב האישום, הם חתכו את גדר הבסיס וחדרו לשטחו, אך נתקלו בשני חיילים. אחד הנאשמים תקף את החיילים וניסה לגנוב את נשקם. לאחר מכן הצליחו להימלט מהבסיס - ונעצרו בתום סריקות.

בסיס צהל בדרום רמת הגולן על גבול סוריה, דצמבר 2016. ניב אהרונסון
החייל חשוד שצילם והעביר מידע לשותפיו. בסיס צה"ל/ניב אהרונסון

הארבעה נעצרו בתום פעילות משותפת למשטרת ישראל, שירות הביטחון הכללי והמשטרה הצבאית. בין החשודים - שני תושבי רהט - חייל בן 19 וקרוב משפחתו בן 38, ושני תושבי הכפר אידנא. חקירת המקרה העלתה כי החשוד בן ה-38 קשר קשר עם החייל, כדי לגנוב כלי נשק מבסיס. החייל החל לצלם ולאסוף מודיעין, והעביר את המידע והתמונות לקרוב משפחתו. האחרון מסר את התמונות לשני שותפיו האחרים.

הארבעה נאשמים, כל אחד על פי חלקו, בביצוע עבירות של קשירת קשר לביצוע פשע, הסגת גבול, עבירות נשק, פציעה בנסיבות מחמירות, תקיפה הגורמת חבלה של ממש ועוד. הפרקליטות ביקשה לעצור אותם עד תום ההליכים המשפטיים נגדם.

(עדכון ראשון: 11:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully