וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התעללות גופנית ונפשית: מנהל בית ספר מכת "לב טהור" נאשם בתקיפת ילדים

לבית המשפט המחוזי בירושלים הוגש כתב אישום נגד אלעזר רומפלר, החבר זה 17 שנה בקהילת "לב טהור" שהוגדרה ככת פוגענית. הכת, שבה דוגלים בענישה גופנית קשה ובנישואי קטינים, נעה ברחבי העולם תוך בריחה מהרשויות. הפרקליטות ביקשה לשחררו בתנאי של איסור יציאה מהארץ

מנהל בית ספר מכת "לב טהור" נאשם בתקיפת ילדים/עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה היום (שלישי) כתב אישום נגד אלעזר רומפלר, בן 46 החבר בכת "לב טהור", בגין התעללות גופנית ונפשית ותקיפת ילדים בני תשע עד עשר. הפרקליטות ביקשה להורות על שחרורו בתנאים של איסור יציאה מהארץ עד תום ההליכים המשפטיים נגדו, עם ערבויות והפקדה כספית מתאימה.

על פי כתב האישום, שהוגש לבית המשפט המחוזי בעיר על ידי עו"ד אביעד דוויק, זה 17 שנים שרומפלר חבר בקהילה הנעה ונדה ברחבי העולם, תוך בריחה מרשויות המדינות השונות. בשנים 2009-2011 שימש הנאשם כמנהל בית ספר לבני שש עד 13 בקהילה בקנדה, ונכון להיום הוא מתגורר עם משפחתו בקהילה בגואטמלה. בשנים אלה, על פי כתב האישום, הוא ביצע מעשי התעללות גופנית ונפשית בשני קטינים וכן ביצע תקיפה הגורמת חבלה של ממש.

אלעזר רומפלר חבר קהילת ״לב טהור״ החשוד בגין עבירות התעללות בקטינים שביצע בקנדה בסיום הדיון בעניינו במחוזי ירושלים 26 במאי 2020. יונתן זינדל, פלאש 90, פלאש 90
התעללות גופנית ונפשית. רומפלר בדיון בעניינו, היום/פלאש 90, יונתן זינדל, פלאש 90

במקרה הראשון, חשד כי תלמיד בן 9 גנב כסף מקופות הצדקה בבית הספר. בתגובה, נעזר בתומכיו על מנת להפשיט אותו לתחתוניו, לקשור אותו לשולחן כך שלא יזוז, ולהכות אותו בעזרת חגורה ומקל. כשצעק לעזרה וביקש מהם להפסיק תוך שהוא בוכה, ענה רומפלר "בשעת הגניבה לא בכית, ועל כן עליך לבכות". כתוצאה מהמעשים, הקטין לא יכל לעמוד בכוחות עצמו, ונזקק לנשיאת שני חבריו לביתו - שם שהה מספר שבועות לאחר המקרה.

במקרה השני, שמע כי ילד בן עשר שיקר על כך שהוא צריך להרכיב משקפיים. עקב כך, אילץ את התלמיד לעמוד בפני כל בית הספר ולהתוודות על השקר. לאחר שהקטין פחד ולא הגיב הוא הופשט והושכב על שולחן באופן דומה למקרה הקודם, ונאמר לו כי אם יזוז בזמן המכות - הוא יקשר. גם במקרה זה רומפלר ושאר המלמדים לא שעו לזעקות הילד, והמשיכו להכותו במשך שעה שלמה.

עוד בוואלה!

אלירן מלול כפר באישומים: "תקף וחבט בפניה של מיכל סלה לפני הרצח"

לכתבה המלאה
הכת החרדית לב טהור 9 ביולי 2017. טוויטר, צילום מסך
הקהילה נמלטת ממדינה למדינה. נשות הכת לב טהור/צילום מסך, טוויטר

הקהילה הוכרזה על ידי בית המשפט לענייני משפחה ככת פוגענית. היא נבדלת מקהילות חרדיות אחרות הן בלבוש נשות הקהילה, המכסות את מלוא גופן בביגוד שחור כאשר רק הפנים גלויות החל מגיל שלוש, והן בכללי הכשרות המחמירים ובסממנים אחרים. בקהילה נוהגים כלפי ילדים בין היתר בענישה גופנית קשה ודוגלים בנישואי קטינים החל מגיל 14 לנערות ו-15 לנערים, עם בני זוג שלעיתים הפרשי הגילאים ביניהם הם עד 20 שנה.

בנוסף לכך, קיימת מדיניות ענישה כלפי חברי הקהילה הכוללת הפרדת ילדים מהוריהם גם בגיל ינקות, העברת הילדים לגדול במשפחה אחרת, מניעת חינוך פורמלי וניתוק מהעולם החיצון ומכל מקורות מידע חיצוניים, גירוש מהקהילה של נערים שאינם סרים לסמכות ראשיה וכל זאת בהתאם להחלטות ראש הקהילה.

הכת החרדית לב טהור 9 ביולי 2017. טוויטר, צילום מסך
הזנחת ילדים. נשות הכת לב טהור/צילום מסך, טוויטר

מקים הכת, שלמה ארז הלברנץ, הוא אזרח ישראלי שבשנת 1990 העתיק את מקום מגוריו לארצות הברית יחד עם קהילה קטנה. במשך השנים הואשם והורשע בחטיפת הנער שי פימה בן ה-13, הרשעה שבגינה ריצה בארצות הברית עונש מאסר בפועל. עם שחרורו פנה לשלטונות קנדה, קיבל מעמד של פליט ועבר להתגורר עם חברי קהילתו בעיירה בשם סנט אגאת דה-מון שבמחוז קוויבק. שם הקימו מתחם מגורים נפרד שבו ייצרו בעצמם את האוכל שצרכו, בהתאם לכללי כשרות מחמירים. הילדים לא ביקרו בבתי הספר הציבוריים אלא למדו במסגרת הקהילה.

בשנת 2013, לאור כוונתם של השלטונות בקוויבק לבדוק טענות בדבר הזנחת ילדי הקהילה במסגרת חקירה נרחבת הנוגעת למצבם של הקטינים, ברחו חברי "לב טהור" כולם באישון לילה באמצעות שלושה אוטובוסים שנשכרו יומיים קודם לכן, ועברו למחוז אונטריו. באמצע שנת 2014, לאחר שגם שם החלו השלטונות לבדוק את הקהילה, ואף הוציאו חלק מהילדים ממשמורת הוריהם, מרבית אנשי הקהילה עברו לגואטמלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully