וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבקשת המשטרה: החשוד בניהול הכת בירושלים יישאר במעצר

בית המשפט המחוזי בעיר קיבל את ערר המשטרה וקבע כי מעצרו של אהרון רמתי יוארך עד ליום ראשון. זאת, לאחר שבית משפט השלום הורה לשחררו למעצר בית. רמתי חשוד בהחזקת עשרות נשים בתנאי עבדות, תקיפת ילדים ואונס במדרשת "באר מרים" בבירה

עריכה: עמית שמחה

(בווידאו: הדיון בהארכת מעצרו של אהרון רמתי ב-22 בינואר)

בית המשפט המחוזי בירושלים האריך היום (חמישי) בארבעה ימים את מעצרו של אהרון רמתי, החשוד שניהל כת בעיר. בכך, הוא קיבל את ערר המשטרה והפך את החלטת בית משפט השלום, שהורה אתמול לשחרר את רמתי למעצר בית.

במהלך הדיון אתמול, דחה בית משפט השלום את בקשת המשטרה, והחליט לשחררו למעצר בביתו. השופט ציין כי "נוכח העובדה שהמשיב נמצא במעצר תקופה לא מבוטלת, ובהיעדר קבלת החלטה של המבקשת באשר להמשך ההליכים בעניינו של המשיב, יש מקום לבחון חלופת מעצר". המשטרה לא קיבלה את ההכרעה, והגישה בעקבותיה ערר לבית המשפט המחוזי, ושחרורו של רמתי עוכב עד לקבלת ההחלטה בערכאה שנייה.

אהרון רמתי, מנהל מדרשת בית יעקב בירושלים, בה פועלת כת לנשים חרדיות. פברואר 2013. עומר מירון
חשוד בהחזקת עשרות נשים בתנאי עבדות ועושק. אהרון רמתי/עומר מירון

רמתי בן ה-60 נעצר לפני כשבועיים, יחד עם תשע נשים, בעקבות פשיטה על מדרשת "באר מרים" בבירה, בחשד שפועלת בו כת. העבירות המיוחסות לו הן החזקה בתנאי עבדות, קשירת קשר לעשות פשע, תקיפת קטין וגרימת חבלה, בעילת אישה ועושק. כמו כן, על פי החשד, בביתו התנהל גם גן, שאותו ניהל תוך תקיפת ילדים. כמו כן, הוא חשוד כי ניהל יחסים מיניים ואינטימיים עם אחת מבנות הסמינר שהייתה כפופה לו ונשמעה להוראותיו, ולכן נחשד באונס על ידי איש דת.

כבר ב-2011 חתמו הרב אלישיב והרב עובדיה יוסף על מכתב הקורא לסגור את המקום, בו לומדות עשרות בנות בוגרות, ורואות ברמתי רבן ומורה דרכן. גם חבר הכנסת לשעבר ניסים זאב פעל לסגירת המוסד ואף תבע את רמתי לדין תורה, אך הדיון בנושא לבסוף לא התקיים. גורם נוסף שפעל בנושא הוא המרכז הישראלי לנפגעי כתות, שהגדיר את המקום כת לפי העדויות שהצטברו במשרדיו.

רמתי כבר נעצר בעבר בחשד לאיומים, כליאת שווא וקבלת דבר במרמה, אך רבות מהבנות התייצבו לצדו וטענו כי החשדות נגדו אינם נכונים. לבסוף, הוא הואשם בחודש שעבר בקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, בטענה לקבלת תמיכות ממשרד החינוך שלא כדין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully