וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבעד למסיכה: אחרי יותר מחודשיים, ביידן יצא מהבידוד והופיע בציבור

25.5.2020 / 20:51

המועמד הדמוקרטי המוביל לנשיאות ארה"ב השתתף בטקס יום הזיכרון בדלאוור, ונראה בפומבי לראשונה מאז שביטל עצרת בשל הקורונה. אסטרטגים דמוקרטים הביעו חשש כי ניהול הקמפיין מהבית מעניק יתרון לטראמפ, אך יועצי ביידן הבהירו: "לא נעמיד את הצוות או המצביעים שלנו בסיכון"

ביידן הופיע בפומבי לראשונה לאחר חודשיים, 25 במאי 2020/--

ג'ו ביידן הופיע היום (שני) לראשונה בפומבי לאחר יותר מחודשיים, כשציין את יום הזיכרון האמריקני והניח זר באנדרטה צבאית ליד ביתו שבדלאוור. מאז שביטל במפתיע עצרת שתוכננה ל-10 במרץ בקליבלנד, בשל התפשטות הקורונה, המועמד הדמוקרטי המוביל לנשיאות ארצות הברית ניהל חלק ניכר מהקמפיין שלו מביתו בווילמינגטון.

ביידן הופיע בטקס כשהוא עוטה מסיכת פנים, בניגוד לנשיא דונלד טראמפ, שסירב לכסות את פניו בציבור כפי שמציעים גורמי הבריאות. סגן הנשיא לשעבר ואשתו ג'יל הניחו זר של פרחים לבנים קשורים בסרט לבן, והרכינו את ראשם בדממה. "לעולם לא נשכח את ההקרבה שהגברים והנשים האלה עשו. אני מרגיש נהדר להיות כאן", אמר ביידן בתום טקס מבעד למסיכה.

ג'ו ביידן מגיע לטקס יום הזיכרון האמריקני, כשהוא עוטה מסיכת פנים. 25 במאי 2020. אי-פי, AP
ג'ו ביידן מגיע לטקס יום הזיכרון האמריקני כשהוא עוטה מסיכת פנים, היום/AP, אי-פי

ביידן בירך בכירים בהנהגת המחוז, שעטו אף הם מסיכות פנים, ועמדו במרחק כמה מטרים משם. הוא קרא גם לעבר קבוצה שעמדה בסמוך: "תודה על השירות שלכם". לטענת הקמפיין שלו, הוא נוהג ללכת לאנדרטאות לזכר לוחמים אמריקנים בימי זכרון לעתים קרובות, אם כי השנה הנוכחות הייתה דלילה בעקבות המגיפה.

למרות ששמר על פרופיל נמוך, הופעתו הפומבית של ביידן היא אבן דרך במערכת הבחירות, שהוקפאה למעשה ברובה מאז התפרצות הנגיף. אמנם היכולת לקיים אירועים מסורתיים כמו עצרות נשיאותיות מוטלת בספק, אך הופעתו של ביידן מרמזת כי הוא לא מתכוון להעביר את כל חמשת החודשים עד לבחירות בביתו.

טראמפ, הנחוש להציג מדינה שחוזרת לשגרה, למרות שהמגיפה גבתה את חייהם של יותר ממאה אלף אזרחים, השתתתף בכמה טקסים בבית הקברות הלאומי ארלינגטון שבווירג'יניה ובמבצר מק-הנרי בבולטימור. אחרי טקס הנחת הזרים בארלינגון, הנשיא ספד לנופלים ושיבח את תרומתם של המשרתים "בחזית מלחמתנו נגד הווירוס הנורא הזה".

ג'ו ביידן מגיע לטקס יום הזיכרון האמריקני, כשהוא עוטה מסיכת פנים. 25 במאי 2020. אי-פי, AP
ביידן ואשתו לאחר שהניחו את הזר/AP, אי-פי

נגיף הקורונה שינה כמעט את כל תחומי החיים האמריקניים, כמו גם את המרוץ לנשיאות. טענתו של טראמפ לפיה הוא ראוי לכהונה נוספת בתפקיד בגלל הכלכלה החזקה, התנדפה עם עליית האבטלה לרמות שלא נראו מאז תקופת השפל הגדול. כסנאטור ותיק וסגן הנשיא לשעבר, ביידן מנסה למצב את עצמו כמועמד בעל ניסיון ואמפתיה כדי להוביל את המדינה החוצה מהמשבר. הנשיא מתנגד לכך שיריבו הוא המנהיג שיוכל להנהיג גל נוסף של המשבר האקונומי בהמשך השנה, או ב-2021.

ביידן הסתגל לעידן הקורונה בכך שבנה אולפן טלוויזיה בביתו, ממנו נהג להופיע בתכניות חדשות, תכניות לילה מאוחרות ואירועי קמפיין וירטואליים. חלק מהמאמצים האלו הושפעו מתקלות טכניות ורגעים מביכים אחרים.

חלק מהאסטרטגים הדמוקרטים הביעו חשש גלוי לפיו הישארותו של ביידן בבית מפנה יותר מדי מקום עבור טראמפ. הנשיא עצמו לגלג על יריבו, ואמר שהוא בעצם מנהל את הקמפיין מהמרתף שלו.

יועציו של ביידן אומרים כי הם מתכוונים לחזור לפעילות רגילה בקמפיין בשלב מסוים, כולל נסיעות למדינות שבהן צפוי קרב על הקולות. אך עם זאת, הם לא ממהרים ומעדיפים להישמע להמלצות מומחי הבריאות ולהנחיות הריחוק החברתי. בגיל 77, ביידן הוא חלק מהאוכלוסייה הבוגרת הנמצאת בסיכון להידבק בנגיף. כך גם טראמפ, שיחגוג בחודש הבא 74 שנים.

"לעולם לא נעשה שום דבר שיעמיד את הצוות או המצביעים שלנו בסיכון", הבהיר מנהל הקמפין של ביידן, ג'ון אומלי דילון. לדבריו, הקמפיין ישוב לפעילותו המסורתית "כשהבטיחות תאפשר זאת, ולא יום מוקדם יותר".

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, מבקר בפורט מק'הנרי ביום הזיכרון בבולטימור. 25 במאי 2020. רויטרס, רויטרס
טראמפ בטקס ביום הזיכרון בבולטימור, היום/רויטרס, רויטרס

טראמפ לא חידש במהלך קמפיין הבחירות הנוכחי את העצרות הגדולות שהיו סימן ההיכר של הקמפיין שלו ב-2016, ובעצם של כל תקופת נשיאותו. עם זאת, בשבועות האחרונים הוא החל לצאת מוושינגטון. הוא ביקר במפעל שמייצר מסיכות פנים באריזונה ובמפעל פורד במישיגן שהוסב לייצור ציוד רפואי ומיגון.

הנשיא אפילו שיחק גולף במועדון שלו בוירג'יניה בסוף השבוע, בתקווה שאחרים ילכו בעקבותיו ויחזרו באופן כלשהו לחיים הרגילים, ויעזרו בהדרגה להחיות את הכלכלה הצונחת. זה היה המסע הראשון של הנשיא, באחד מנכסיו מאז 8 במרץ, כשביקר במועדון הגולף הפרטי שלו בפאלם ביץ'. ארגון הבריאות העולמי הכריז על נגיף הקורונה כמגיפה ב-11 במרץ, וטראמפ הגיב בהצהרת חירום לאומית כעבור יומיים.

הקמפיין של ביידן לעומת זאת, ערך סרטונים שהציגו תיעוד מטושטש ומרוחק של טראמפ על מסלול הגולף, על רקע תמונות המהדהדות את נגיף הקורונה, כשמספר המתים האמריקנים מהמגיפה מתקרב למאה אלף. הסרטון מסתכם בהכרזה: "מניין המתים עדיין עולה. הנשיא משחק גולף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully