וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן מכחיש שתקף מינית עוזרת בסנאט ב-1993: "זה מעולם לא קרה"

1.5.2020 / 15:44

סגן הנשיא לשעבר, שצפוי להיות המועמד הדמוקרטי בבחירות, התייחס לראשונה לטענותיה של טרה ריד, שעבדה בלכשתו כשהיה סנאטור. "לא, זה לא נכון", אמר. טראמפ, שלפחות 12 נשים סיפרו בעבר שהטריד אותן מינית, הביע אמפתיה: "ייתכן שאלו האשמות שווא, אני מכיר זאת היטב"

רויטרס

ג'ו ביידן, המועמד הצפוי של הדמוקרטים בבחירות לנשיאות ארצות הברית בנובמבר, הכחיש היום (שישי) כי הוא תקף מינית עוזרת בסנאט ב-1993. זאת הייתה ההתייחסות הראשונה שלו לטענות נגדו בעקבות לחץ הולך וגובר עליו להתייחס לפרשה המרחפת מעל הקמפיין שלו.

"לא, זה לא נכון. אני אומר חד וחלק שזה מעולם לא קרה", אמר בידן בריאיון ברשת MSNBC כשנשאל אם הוא תקף מינית את טרה ריד, שהייתה עוזרת בלשכתו בזמן שהיה סנאטור. היא מאשימה אותו בכך שהצמיד אותה לקיר והכניס לה ידיים מתחת לחולצה ולחצאית.

ביידן, בן 77, צפוי להתמודד מול הנשיא המכהן דונלד טראמפ ב-3 בנובמבר. בהצהרה שמסר לפני הריאיון, קרא סגן הנשיא לשעבר לסנאט לבקש מהארכיון הלאומי לשחרר את כל הרישומים הפרטיים שיגלו אם הוגשה תלונה נגד ביידן באותה תקופה. לדבריו, מסמכים מהשנים שכיהן בסנאט, שנתרמו לאוניברסיטת דלוואר וטרם נחשפו לציבור, לא מכילים שום קבצים אישיים.

לדבריו, הוא לא מודע לאף תלונה נגדו והוא לא ביקש מאף אחד לחתום על הסכם שתיקה. ביידן הוסיף כי הוא לא עוסק במניעים של ריד ושהוא לא יודע מדוע היא העלה את הטענות נגדו. "אין לי שום דבר להסתיר", הוסיף ביידן.

ג'ו ביידן נושא דברים בעניין הקורונה בווילמינגטון, ארצות הברית, 9 אפריל 2020. רויטרס
לא מודע לאף תלונה נגדו. ביידן/רויטרס

טראמפ, שלפחות 12 נשים האשימו אותו בהטרדה מינית בשנים שקדמו לכניסתו לפוליטיקה, אמר אתמול כי ביידן "צריך להגיב לטענות". לדבריו, "אלו יכולות להיות האשמות שווא. אני מכיר היטב האשמות שווא". הנשיא מכחיש את כל הטענות נגדו, והאשים את יריביו הדמוקרטים ואת כלי התקשורת בקמפיין הכפשה.

כמה כלי תקשורת שפרסמו את סיפורה של ריד, כולל ניו יורק טיימס וושינגטון פוסט, ראיינו חברה שאמרה כי ריד סיפרה לה על המקרה באותה תקופה. חברה אחרת שלה סיפר לניו יורק טיימס כי ריד סיפרה לה ב-2008 על תקרית טראומטית נוספת שבה היה מעורב ביידן. אחיה של ריד אימת גם כן חלקים מהתיאורים של ריד.

ביום שני פורסם באתר "ביזנסס אינסיידר" ריאיון עם שכנה לשעבר, שסיפרה כי ריד אמרה לה באמצע שנות ה-90 שביידן הכניס לה אצבעות.

הריאיון של ביידן

ריד, בת 56, עבדה בלשכתו של ביידן מדצמבר 1992 ועד אוגוסט 1993. היא סיפרה כי היא התלוננה בזמנו על הטרדה מינית, אבל לא על תקיפה מינית, בפני שלושה מיועציו של ביידן בעת שהיה סנאטור. הקמפיין של ביידן פרסם הצהרה מאחת מהם, מריאן בייקר, שאמרה שהיא מעולם לא קיבלה תלונה על התנהגות בלתי הולמת במשך כמעט 20 שנים שבהן עבדה עבור ביידן. שני היועצים הנוספים אמרו לוושינגטון פוסט ולניו יורק טיימס כי הם לא זוכרים שהייתה תלונה שכזו.

היא הייתה אחת משמונה נשים שנחשפו בשנה שעברה והתלוננו על כך שביידן חיבק, נישק או נגע בהן באופן שגרם להן אי-נוחות. עם זאת, אף אחת מהן לא האשימה אותו בתקיפה מנית, עד שריד העלתה זאת במהלך פודקסט בחודש שעבר. בעקבות הצהרת הנשים בשנה שעברה, ביידן, שרק השיק אז את הקמפיין שלו לנשיאות, הבטיח להיות "מתחשב" יותר בנוגע למרחב האישי של אנשים.

כמה דמוקרטיות בולטות, המוזכרות כמועמדות אפשריות לרוץ עם ביידן כסגניות, בהן הסנאטוריות קמלה האריס ואיימי קלובשר וחברת הקונגרס לשעבר סטייסי אברמס, עומדות לצדו. אחרות קראו לו להגיב לטענות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully