וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן: אם אבחר לנשיאות - אשאיר את שגרירות ארה"ב בירושלים

סגן הנשיא לשעבר ומועמד המפלגה הדמוקרטית במרוץ לנשיאות הכריז כי ישאיר את השגרירות שהעביר טראמפ מת"א לבירה, למרות התנגדותו לתנאים בהם הממשל הקיים ביצע את המהלך. "זה אמור היה לסייע לנו להשיג ויתורים במסגרת תהליך השלום", אמר ביידן

רויטרס

מועמד המפלגה הדמוקרטית בבחירות לנשיאות בארצות הברית וסגן הנשיא לשעבר, ג'ו ביידן, אמר הלילה (רביעי) כי אם ינצח את הנשיא דונלד טראמפ במרוץ - הוא מתכוון להשאיר את השגרירות האמריקנית בישראל בירושלים. זאת, למרות התנגדותו לתנאים בהם ממשל טראמפ החליט להעביר את השגרירות מתל אביב לבירה.

"המהלך לא אמור היה לקרות כפי שהוא קרה, זה צריך להתרחש כחלק מעסקה גדולה יותר כדי לעזור לנו להשיג ויתורים חשובים במסגרת תהליך שלום", אמר ביידן במהלך כנס התרמה וירטואלי לתורמים מאזור בוסטון. "אבל עכשיו המהלך כבר נעשה, אני לא אעביר את השגרירות חזרה לתל אביב". סגן הנשיא לשעבר הוסיף כי הוא מתכוון לפתוח מחדש גם קונסוליה אמריקנית במזרח ירושלים, כדי "לערב את הפלסטינים", בתקווה להחיות את הסיכויים לפתרון של שתי מדינות.

בדיין חזר על דבריו והוסיף כי לשיטתו, הדרך בה טראמפ ביצע את מעבר השגרירות הייתה "קצרת רואי ונעשתה בקלות דעת". יועץ מדיניות החוץ של ביידן, טוני בליקן, סגן שר חוץ לשעבר, הציג את עמדתו של סגן הנשיא לשעבר בנושא ביום שלישי, בעת הופעתו מול קבוצת תומכים יהודים של הדמוקרט.

ג'ו ביידן נושא דברים בעניין הקורונה בווילמינגטון, ארצות הברית, 9 אפריל 2020. רויטרס
הבטיח להשאיר את השגרירות בירושלים. ביידן/רויטרס

ממשל טראמפ העביר את השגרירות מתל אביב לירושלים במאי 2018, ובכך קיים הנשיא הבטחה שנתן לבוחריו בקמפיין הבחירות 2016. הצעת חוק משנת 1995, שהכירה בירושלים כבירתה של ישראל והניחה תכניות למעבר השגרירות עד שנת 1999, קיבלה תמיכה מוחצת משני בתי הקונגרס. עם זאת, הנשיאים הקודמים ביל קלינטון, ג'ורג בוש וברק אובמה חתמו שוב ושוב על דחיית המהלך, בכל פעם בשישה חודשים, וכך גם טראמפ בראשית נשיאותו.

הבטחתו של ביידן להותיר את השגרירות האמריקנית במקומה מגיעה ברגע קריטי עבור המתמודד השואף לחזק את מעמדו לקראת הבחירות שעתידות להיערך ב-3 בנובמבר. במסגרת זו, קיבל ביידן את תמיכתה הרשמית של מועמדת מפלגתו לנשיאות ב-2016 הילרי קלינטון, שעשתה זאת באירוע שעסק בהשפעות נגיף הקורונה על נשים. קלינטון, שכיהנה כשרת החוץ האמריקנית, סנאטורית מטעם מדינת ניו יורק וכגברת הראשונה, נכשלה בעצמה לפני ארבע שנים בניסיון להיות האישה הראשונה שנבחרת לנשיאות ארצות הברית כשהפסידה לדונלד טראמפ, אף שגרפה יותר קולות ממנו. שמונה שנים קודם לכן, בשנת 2008, היא הפסידה בפריימריז הדמוקרטיים לברק אובמה, שביידן כיהן כסגנו במשך שתי קדנציות.

עוד בוואלה!

טראמפ מתמקד בבייס גם בזמן הקורונה, ודרכו לכהונה שנייה מסתבכת

לכתבה המלאה
מתחם השגרירות האמריקנית בירושלים, 2 במאי 2018. צילום, צילום מסך
מתחם שגרירות ארה"ב בירושלים/צילום מסך, צילום

ביידן, שהבטיח לבחור באישה לתפקיד הסגנית שתרוץ איתו בקמפיין, הציג אותה באירוע שבו העניקה לו את תמיכתה כאדם שהיה צריך להיות כעת הנשיא. קלינטון אמרה לו: "אני נרגשת להיות חלק מהקמפיין שלך, לא רק לתמוך בך, אלא גם לסייע להאיר נושאים רבים העומדים על הפרק בבחירות לנשיאות".

ההפסד של קלינטון לפני ארבע שנים נותר מקור לכעס וחרדה בקרב ליברלים, לרבות כאלו שתהו אם המפלגה בחרה את המועמדת הנכונה לתפקיד. מדגמי הבחירות ב-2016 הראו כי מצביעות העדיפו את קלינטון על טראמפ, וככלל, נשים צפויות לשחק תפקיד מרכזי בהכרעה במדינות המתנדנדות ביותר בקרב בין טראמפ וביידן ב-3 בנובמבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully