וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טענה לתקיפה מינית לפני 30 שנה מסבכת את הקמפיין של ביידן

30.4.2020 / 12:56

טרה ריד, שעבדה בלשכתו של המועמד הדמוקרטי בזמן שהיה סנאטור, טוענת שהוא הצמיד אותה לקיר והכניס את ידו מתחת לחולצתה והחצאית שלה. ביידן טרם התייחס לפרשה, אך גוברים הקולות הקוראים לו להגיב. גם בקמפיין טראמפ מנסים לנצל זאת, על אף הטענות של יותר מעשר נשים נגדו

רויטרס

המועמד הצפוי של הדמוקרטים בבחירות בארצות הברית ג'ו ביידן עומד בפני קריאות הולכות וגוברות, מתוך המפלגה ומחוצה לה, להגיב לטענות של יועצת לשעבר על כך שהטריד אותה מינית לפני כ-30 שנה. הקמפיין של סגן הנשיא לשעבר מכחיש זאת.

טרה ריד, שעבדה כעוזרת בלשכתו של ביידן בסנאט מדצמבר 1992 ועד אוגוסט 1993, מאשימה את ביידן בכך שהוא הצמיד אותה לקיר ב-1993 והכניס את ידו מתחת לחולצה והחצאית שלה. סגן הנשיא לשעבר לא התייחס בעצמו לטענות, והוא לא נשאל על כך בריאיונות שהעניק לאחרונה לתקשורת. שתי נשים נוספות אימתו חלק מטענותיה של ריד בריאיון עם המגזין "ביזנס אינסיידר".

דובר מטעם קמפיין ביידן סירב להגיב בנושא או לקריאות לביידן להגיב. סוכנות הידיעות רויטרס לא הצליחה לאמת את טענותיה של ריד וגם לא להשיג את תגובתה או של מי מנציגיה. העיתון ניו יורק טיימס הודיע כי תחקיר שערך בנושא לא הוביל למסקנות חד-משמעיות לכאן או לכאן.

במאמר מערכת של וושינגטון פוסט נקרא ביידן בן ה-77 להתייחס לטענות ולפרסם את המסמכים הרלוונטיים מאותה תקופה, במקרה שהם מכילים תלונה שהגישה ריד על התקרית.

המועמד לנשיאות מטעם המפלגה הדמוקרטית וסגן הנשיא לשעבר ג'ו ביידן לצעד רעייתו ג'יל במהלך נאומו בפילדלפיה 11 במרץ 2020. רויטרס
מחפש מועמדת בתור סגנית. ביידן/רויטרס

הסוגיה מפלגת את המחנה הדמוקרטי. חברת הקונגרס אלכסנדריה אוקסיו-קורטז, שלה יש השפעה רבה על האגף הליברלי במפלגה, אמרה השבוע כי לטענות של ריד מגיעה בחינה הוגנת.

נינה טרנר, שהייתה אחת מראשי הקמפיין של יריבו לשעבר של ביידן, ברני סנדרס, אמרה אתמול לרויטרס כי ביידן צריך לענות על השאלה. "זה לא יכול להיראות שמתעלמים מזה רק כי זו אמת לא נוחה עבור כמה אנשים במפלגה הדמוקרטית", אמרה.

כמה דמוקרטיות בולטות, המוזכרות כמועמדות אפשריות לרוץ עם ביידן כסגניות, בהן הסנאטוריות קמלה האריס ואיימי קלובשר וחברת הקונגרס לשעבר סטייסי אברמס, עומדות לצדו.

בצד השני, הקמפיין של הנשיא דונלד טראמפ מנסה לנצל את הטענות נגד ביידן לטובתו, אף שיותר מ-12 נשים התלוננו לאורך השנים על כך שהוא תקף אותן מינית. הנשיא הרפובליקני ויועציו מכחישים זאת. דובר הקמפיין של טראמפ טים מורטו מסר אתמול לתקשורת שבידן מנסה להגן על עצמו מפני ביקורת דרך התחמקותו מטענותיו של ריד.

עוד בוואלה!

קלינטון הביעה תמיכה בביידן: "נרגשת להיות חלק מהקמפיין שלך"

לכתבה המלאה
טרה ריד, יועצת לשעבר בלשכת ג'ו ביידן שטוענת שהוא תקף אותה מינית. אתר רשמי, צילום מסך
שתי נשים נוספות אימתו חלק מהסיפור שלה. טרה ריד/צילום מסך, אתר רשמי

ריד, בת 56, היא אחת משמונה נשים שנחשפו בשנה שעברה והתלוננו על כך שביידן חיבק, נישק או נגע בהן באופן שגרם להן אי-נוחות. עם זאת, אף אחת מהן לא האשימה אותו בתקיפה מנית, עד שריד העלתה זאת במהלך פודקסט בחודש שעבר. בעקבות הצהרת הנשים בשנה שעברה, ביידן, שרק השיק את הקמפיין שלו לנשיאות, הבטיח להיות "מתחשב" יותר בנוגע למרחב האישי של אנשים.

במהלך אירוע לאיסוף תרומות אתמול, הזכיר ביידן את פועלו למען חקיקה נגד אלימות נגד נשים ואת מאמציו למניעת תקיפות מיניות בקמפוסים של הקולג'ים. "עלינו לשנות את התרבות במדינה הזו, במיוחד בצבא", אמר ביידן בתשובה לשאלה על אלימות נגד נשים, מבלי להתייחס לטענותיה של ריד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully