וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן: "איומי ישראל בסיפוח ההתנחלויות חונקים את התקווה לשלום"

בהקלטה מתוך אירוע של הקהילה היהודית, נשמע המועמד הדמוקרטי המוביל לנשיאות ארה"ב בהתבטאות חריגה נגד החלת הריבונות על ידי הממשלה החדשה. סגן הנשיא לשעבר אמר כי אין הצדקה להעברת סיוע צבאי מכיוון שוושינגטון מחויבת "לחפות על ישראל"

רויטרס

המועמד הדמוקרטי המוביל לנשיאות ארצות הברית, ג'ו ביידן, אמר הלילה (שלישי) כי על ישראל להפסיק את איומי הסיפוח ולעצור את בניית ההתנחלויות, "שחונקים כל תקווה לשלום". בהקלטות שהגיעו לידי "ג'ואיש אינסיידר", נשמע ביידן מצהיר במהלך אירוע התרמה וירטואלי עם דמוקרטים יהודים כי אינו תומך בהחלת הריבונות.

בהתבטאות ראשונה מאז השבעת הממשלה, טען סגן הנשיא לשעבר כי כל צעד חד-צדדי מצד ישראל או הרשות הפלסטינית "יחתור" תחת האפשרות למשא ומתן על פתרון שתי המדינות. ביידן אמר למשתתפים כי אין הצדקה להעביר סיוע צבאי לישראל רק משום שארצות הברית מחויבת "לחפות על ישראל", עמדה שבה תומכים כמה מועמדים לשעבר לנשיאות ארצות הברית.

ג'ו ביידן נושא דברים בעניין הקורונה בווילמינגטון, ארצות הברית, 9 אפריל 2020. רויטרס
התבטאות חריגה וראשונה מאז השבעת הממשלה. ביידן/רויטרס

ביידן קרא לרשות הפלסטינית לשים קץ להסתה, לגנות פעילויות טרור ו"להכיר באופן ישיר בזכות הקיום של ישראל כמדינה יהודית עצמאית, ולהבטיח את שמירת הגבולות". עוד הוסיף כי אם ייבחר לנשיאות בנובמבר, הוא יתמוך לגמרי ב"חוק טיילור פורס", שיעצור סיוע לרשות הפלסטינית אם תמשיך לשלם משכורות לפעילי טרור שביצעו מתקפות נגד ישראל.

הדמוקרט המוביל במרוץ לנשיאות הטיל את האשמה על עיכוב תהליך השלום להנהגה בירושלים וברמאללה, ואמר למשתתפים באירוע ההתרמה כי בשלב זה, שני הצדדים לא מוכנים לקחת סיכונים פוליטיים ולפתוח בשיחות ישירות.

ביידן הטיל חלק מהאשמה גם על ממשל טראמפ, וציין כי הנשיא "לא הגיב באופן חד-משמעי על שום דבר שביבי עושה והתחמק ממתן תשובה ישירה על חשיבות פתרון שתי המדינות".

עוד בוואלה!

חיבה לגולדה, צעקות על בגין: היחסים המורכבים של ביידן עם ישראל

לכתבה המלאה

ביידן בן ה-77 צפוי להתמודד מול הנשיא המכהן, דונלד טראמפ, בבחירות לנשיאות שייערכו ב-3 בנובמבר. הוא קיבל את תמיכתו הרשמית של יריבו לשעבר, הסנאטור הדמוקרט הבכיר ברני סנדרס, וכן את תמיכתם של מועמדת מפלגתו לנשיאות ב-2016 הילרי קלינטון והנשיא לשעבר ברק אובמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully