וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן עורר סערה בראיון לרדיו: "שוקל למי להצביע? אז אתה לא שחור"

23.5.2020 / 3:04

במהלך ראיון לתכנית בוקר פופולרית, העיר סגן נשיא ארצות הברית לשעבר לשדר שחור על כך שהוא מתלבט בינו לבין טראמפ במירוץ לנשיאות. האמירה גררה ביקורות חריפות - מתוך המפלגה הדמוקרטית אותה הוא צפוי להוביל, ומחוצה לה. בעקבות הדברים התנצל: "הייתי חכמולוג ויהיר"

ביידן עורר סערה בראיון לרדיו: "שוקל למי להצביע? אז אתה לא שחור", 23 במאי 2020/--

סגן נשיא ארצות הברית לשעבר, ג'ו ביידן, אמר אתמול (שישי) לשדר רדיו שחור כי הוא "לא שחור" אם הוא עדיין שוקל שלא להצביע לו בבחירות לנשיאות המדינה, שיערכו ב-3 בנובמבר, ולהצביע לנשיא הנוכחי דונלד טראמפ במקום. לאחר מכן, התנצל על דבריו.

ההערה שהפנה למנחה התכנית "מועדון ארוחת הבוקר", שארלמיין דה גוד, במהלך ראיון שערך עמו, גררה תגובות חריפות מטראמפ ותומכי המפלגה הרפובליקנית, כמו גם מחברים שחורים במפלגה הדמוקרטית.

במהלך הראיון, המנחה הפופולרי עימת את ביידן, הצפוי להיות מועמד המפלגה הדמוקרטית לנשיאות, עם עברו הרצוף בתקריות הקשורות לגזע. כשלחץ עליו ושאל אם ימנה אישה אפרו-אמריקנית לסגנית הנשיא, ניתן היה לשמוע ברקע את אחד מעוזריו מנסה לסיים את הראיון.

ג'ו ביידן בראיון לתכנית רדיו, 22 במאי 2020. רויטרס
"לא הייתי צריך להיות חכמולוג". ביידן ושארלמיין במהלך הראיון/רויטרס

שארלמיין אמר כי יש לו שאלות נוספות לשאול אותו לפני הבחירות, והזמין אותו לחזור לתכנית. "יש לך עוד שאלות?", השיב ביידן, "אז אגיד לך מה, אם אתה לא מצליח להבין אם לבחור בי או בטראמפ, אתה לא שחור". לאחר מכן, ציין שלעברו בסוגיות הקשורות בגזע "אין מתחרים".

"לא הייתי צריך להיות כזה חכמולוג", אמר ביידן בשיחה שקיים לאחר האירוע, "לא הייתי צריך להיות כזה יהיר". ביידן, שכיהן במשך שמונה שנים כמספר שתיים לנשיא השחור הראשון, ברק אובמה, הוסיף כי הוא מעולם לא לקח את הבוחרים השחורים כמובן מאליו, ושאף אחד לא "צריך" להצביע למישהו מסוים.

לפני שהתנצל, מנהלי הקמפיין של טראמפ ארגנו מסיבת עיתונאים, שבה הסנאטור השחור טים סקוט טען שההערות של ביידן היו "יהירות ומשפילות", ובעלות "רטוריקה שלילית המקדמת גזענות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully