וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צילם במקלחות הבסיס: נגד בחיל הים חשוד בניסיון אונס וסחיטה של חיילת

25.5.2020 / 21:00

בית הדין הצבאי לערעורים התיר לפרסום את שמו של רס"ר אלירן שיליאן, שנחשד בשורת עבירות מין. על פי החשד, הוא מסר לחיילת סרטון שצילם ואיים כי יפיץ אותו אם לא תמסור לו תמונות אינטימיות נוספות. במצ"ח חושדים כי תיעד חיילות נוספות: "קיימות נפגעות פוטנציאליות רבות"

בווידאו: הפרקליטות הצבאית הגישה כתב אישום נגד קצין בדרגת רס"ן, שנחשד כי אנס אישה שעבדה כאזרחית בבסיס בו שירת/עריכה: עמית שמחה

(בווידאו: קצין בחיל הים נאשם באונס אישה שעבדה בבסיס בו שירת)

התביעה הצבאית צפויה להגיש מחר (שלישי) כתב אישום נגד רס"ר אלירן שיליאן, שנחשד בסחיטה על רקע מיני של חיילת בבסיס חיל הים באשדוד בו השניים משרתים. בית הדין הצבאי לערעורים התיר הערב (שני) לפרסם את זהותו, בתום החלטה בערר שהגישה הסנגוריה הצבאית.

על פי החשד, לחיילת נמסרה מעטפה ובה דיסק שעליו סרטון שבו היא נראית מעורטלת ודרישה לספק צילומים אינטימיים נוספים שלה, אחרת יופץ הסרטון ברשת. מחקירת מצ"ח עלה כי מצלמה הותקנה במקלחות הבסיס ולפי החשד צולמו כך חיילות נוספות רבות אותן החוקרים מנסים לאתר.

רס"ר שיליאן, מומחה מערכות מחשב בחיל הים, הוא תושב אשדוד בן 30, נשוי ואב לשלושה. מזה שנים רבות הוא משרת בתפקיד פיקודי בבסיס חיל הים בעיר. התובעת, סרן מאי ארבל, טענה כי "קיימות נפגעות פוטנציאליות רבות".

בית הדין הצבאי מחוז שיפוט צפון וחיל הים. יואב איתיאל
כתב האישום יוגש נגד שיליאן מחר. בית הדין הצבאי/יואב איתיאל

השופט רס"ן חיים בלילטי התיר את פרסום זהותו של הנגד החשוד כבר ביום ראשון שעבר, אלא שביצוע ההחלטה התעכב עד דיון והחלטה בערר שהגישה הסנגוריה הצבאית. אבל בהחלטתו היום, בית הדין הצבאי לערעורים התיר לפרסום את שמו וקבע כי "באיזון בין השיקולים" ונוכח "טיבם של המעשים" בהם חשוד שיליאן, גובר האינטרס הציבורי בפרסום.

שיליאן נעצר ב-28 באפריל על ידי חוקרי מצ"ח "יואב" בקסטינה, כאשר החקירה הסמויה הפכה לגלויה. הוא נחשד בעבירות של ניסיון אונס, סחיטה באיומים, מעשים מגונים, הטרדה מינית, פגיעה בפרטיות, הדחת עד, שיבוש הליכי משפט והתנהגות שאינה הולמת. מעצרו הוארך כבר שבע פעמים בבית הדין הצבאי של חיל הים, בבסיס "הדר" בחיפה. שיליאן הועבר למעצר בכלא 6 והחקירה הסתיימה.

עוד בוואלה!

נעל במחסן ותקף כמה פעמים: הותר לפרסום שם קצין חיל הים המואשם באונס

לכתבה המלאה

רס"ן (מיל') עו"ד עדי אייזנר, המייצגת אותו מטעם הסנגוריה הצבאית, מכחישה את המיוחס לו. ביום ראשון נערך לו שימוע, ומחר צפוי כתב אישום נגדו. במקביל, צפויה התביעה הצבאית לבקש את הארכת מעצרו עד תום ההליכים המשפטיים כנגדו.

משפט הקצין הנאשם באונס נמשך

באותו בית דין צבאי של חיל הים, בפני הרכב שלושה שופטים בראשות אב בית הדין השופט סא"ל ד"ר זאיד פלאח, מתנהל מאז חודש ינואר משפטו של קצין בדרגת רב-סרן, בגין אונס של אישה העובדת מטעם חברה אזרחית בבסיס חיל הים בו שירת. הוא עצור עד תום ההליכים המשפטיים כנגדו. בתחילה הכחיש את המעשים, מאז ניטלו ממנו דגימות דנ"א. לטענתו, הכול היה בהסכמה הדדית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully