וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המוחים מחוץ לבית המשפט כיוונו את החיצים למנדלבליט וקיוו שנתניהו שומע

מאות מפגינים מכל הארץ הגיעו אל מחוץ למחוזי כדי לתמוך ברה"מ ולא התרשמו גם כשהשופטים ביקשו שקט. שובל החליטה לחגוג את בת המצווה שלה בנאום למען שחרורו וחסידי ברלנד הגיעו לתמוך. אך עיקר האש כוונה לשכן במשרד המשפטים שנראה בשלטים במדי אסיר. "זה משפט מבוים", זעמו

צילום: רוני כנפו, ערוץ 7 ורויטרס, עריכה: איתי עמרם

ליד שלט הרחוב עלי אבן אבי טאלב בירושלים נתלתה הבוקר (ראשון) כרזה גדולה עם תמונת נתניהו והכיתוב "נתניהו, לעולם לא תצעד לבד!". את הרחוב על שם החליף בשכונת שייח ג'ראח, שמרבית תושביה כלל אינם זכאים להצביע לכנסת, מילאו מאות מפגינים עם דגלי ישראל שטענו לקץ הדמוקרטיה והגיעו לתמוך בראש הממשלה בנימין נתניהו הנאשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים, עם תחילת משפטו.

לקראת ההפגנה נערכו במשטרה בכוחות גדולים וברחוב צלאח א-דין המרכזי, שבו שוכן בית המשפט, ניתן היה לראות בעיקר שוטרים ועיתונאים, שמספרם היה דומה למספר המפגינים. החנויות ברחוב נותרו סגורות, ככל הנראה גם ללא דרישת המשטרה בשל חג עיד אל-פטר, והאורחים הראשונים בבתי המלון הסמוכים שנסגרו בקורונה היו כנראה הכוחות, ובהם צלפים שהוצבו על גגות כדי לאבטח את האירוע התקדימי.

מהצד השני של הרחוב, המתחם שהוכן עבור מפגינים מהשמאל נותר מיותם, לאחר שאלה העדיפו להישאר ולהפגין ליד מעון ראש הממשלה.

מפגינים בעד נתניהו מחוץ לבית המשפט המחוזי בירושלים לקראת משפט נתניהו, 24 במאי 2020. ראובן קסטרו
מספר המפגינים כמספר השוטרים והעיתונאים. הפגנת התמיכה בנתניהו בירושלים, היום/ראובן קסטרו

להפגנת התמיכה בנתניהו הגיעו תושבים מכל רחבי הארץ, כשכצפוי החיצים המרכזיים הופנו לשכנים - היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט והפרקליטות - אך גם לתקשורת. "משפט דרייפוס 2 - גרסת מנדלבליט", נכתב על שלט גדול, ועל אחר הודפסו תמונות של היועמ"ש ושל הפרקליט לשעבר שי ניצן עם הכיתוב "אבות השחיתות לחקירה מיד". תמונה נוספת של מנדלבליט במדי אסיר הוזזה הצידה בשלב מסוים, אך לבקשת אחד המפגינים הוחזרה.

"העם דורש צדק משפטי", חזרו שוב ושוב המפגינים, והבהירו כי כוונתם היא לזיכוי. "הגעתי להגיד לבית המשפט שאנחנו לא מאמינים שיהיה משפט צדק, שאם היינו בטוחים שהשופטים יעשו משפט צדק, אף אחד לא היה בא עכשיו, באנו כי אנחנו לא מאמינים. אנחנו מאמינים שזה משפט מבוים", אמרה תושבת מיתר.

אבטחה בבית המשפט המחוזי בירושלים לקראת משפט של ראש הממשלה בנימין נתניהו, 24 במאי 2020. ראובן קסטרו
צלפים הוצבו על הגגות. האבטחה מחוץ לבית המשפט המחוזי בירושלים/ראובן קסטרו

המוחים הגיעו מכל רחבי הארץ ונראה כי הם זועקים מדם ליבם על מה שהם רואים כעוול לראש הממשלה. "אני מרגיש כאילו מאשימים אותי", אמר יעקב מראשון לציון והוסיף: "באתי כדי שביבי נתניהו יידע שרוב אזרחי ישראל יודעים שתפרו לו תיקים". אסתר מחולון הסבירה כי באה "כדי לחזק את ראש הממשלה שלי שעושה ימים כלילות למעננו ולמען המדינה שלנו, כאשר הוא חף מפשע. אנחנו בטוחים וסמוכים שתפרו לו תיקים".

מי שניצח על ההפגנה היה רן כרמי בוזגלו שדיווח על כך שראש הממשלה צופה במפגינים ואחר כך שומע אותם מאולם מבית המשפט. לדבריו, השופטים אף ביקשו להשקיט את הרעש מבחוץ. "נגמרו הימים שמשתיקים אותנו ואומרים לנו מה לעשות", הוא הבהיר. "אנחנו הריבון אנחנו נקבע".

להפגנה הגיעה גם יועצת ראש הממשלה, טל גלבוע. "באתי היום כדי להביע את תמיכתי בראש ממשלת ישראל מר בנימין נתניהו, להגיד לו תודה רבה על מה שהוא עושה עבור המדינה, ככל שאתה יותר קרוב לבן אדם הזה אתה רואה מכונת עשייה בלתי נגמרת". היא הסבירה כי נתניהו "עושה כל כך הרבה למדינת ישראל, עבורנו ועבור בעלי חיים".

מפגינים בעד נתניהו מחוץ לבית המשפט המחוזי בירושלים לקראת משפט נתניהו, 24 במאי 2020. ראובן קסטרו
מכוונים לזיכוי. הפגנת התמיכה בנתניהו, היום/ראובן קסטרו

מי שגנבה את ההצגה הייתה הילדה שובל, שהגיעה לחגוג את בת המצווה בהפגנה. "קודם כל אני רוצה לאחל לביבי שהמדינה הזו תבין שיש פה בן אדם אמין, ישר", אמרה. "הוא מנהל את המדינה הזו. מה שאתם לא מצליחים לעשות במאה שנים, הוא מצליח לעשות ב-13 שנים. אני מאחלת לו שישחררו אותו ויעזבו אותו. עם התיקים אין כלום. וגם שרה, על מה על חמגשיות עשו לה תיק? גועל נפש", קראה וזכתה לקריאות "היא גדולה".

הילדה שובל חוגגת בת מצווה בהפגנת תמיכה בנתניהו מחוץ לבית המשפט בירושלים, 24 במאי 2020.. ערוץ 7
גנבה את ההצגה. הילדה שובל מחוץ לבית המשפט בירושלים, היום/ערוץ 7

בסיום דיון ההקראה, החלו המפגינים להתפזר לאוטובוסים והיה ניתן להבחין ברחוב הסמוך גם בקבוצת תומכים נוספת, שלא בטוח שראש הממשלה היה רוצה בה - כמה חסידים של הרב ברלנד שנשאו שלטים עם הכיתוב "ביבי זכאי, הרב ברלנד זכאי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully