וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בידור בטוח מקורונה: סרטי ה"דרייב אין" עושים קאמבק בארה"ב

23.5.2020 / 23:09

הקרנת סרטים על מסכי ענק במגרשי חנייה שייכת להיסטוריה בארה"ב, אך בימים אלה היא זוכה לעדנה מחודשת. במקום בתי הקולנוע הסגורים או מסכי הטלוויזיה המדווחים על השתוללות המגיפה, האמריקנים יוצאים בהמוניהם לצפייה משותפת באוויר הפתוח. "מגיעים סתם כדי לצאת מהבית"

צילום: רויטרס, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

(בווידאו: טראמפ אומר שאנשים ימשיכו למות מקורונה, אך צריך לפתוח את המדינה)

סרטי ה"דרייב אין", הנחשבים לשריד של תקופה קדומה יותר באמריקה, עושים בימים אלה קאמבק כצורת בידור המתאימה לעידן הקורונה.

בת' ווילסון, בעלי חברת הדרייב אין "ווארוויק" שנמצאת במרחק של כשעת נסיעה ממנהטן, העידה כי כל הכרטיסים אזלו מאז 15 במרץ, היום הראשון שבו הסרטים הנערכים באוויר הפתוח הורשו להיפתח מחדש במסגרת תכנית היציאה ההדרגתית מהסגר בניו יורק.

הרלוונטיות של סרטי הדרייב אין התחדשה בקרב אמריקנים רבים, שמאז פרוץ המגפה נדרשו להסתגר בבתיהם ולעקוב במסכי הטלוויזיה שלהם אחר מניין המתים המטפס מיום ליום מנגיף הקורונה. לדברי ווילסון, לקוחות מגיעים "סתם כדי לצאת החוצה וכדי לקבל סוג כלשהו של בידור שאינו צפייה ישירה בטלוויזיה שלהם". היא הוסיפה כי מקווה שהחברה שלה תסייע לאנשים להתחבר מחדש. "אני רק רוצה לראות את האושר שלהם", ציינה.

קולנוע דרייב אין באולדהם, קנטאקי, 16 במאי 2020. רויטרס
"רק רוצה לראות את האושר שלהם". קולנוע דרייב אין באולדהם, קנטאקי/רויטרס

חוויית הדרייב אין, הכוללת צופים המגיעים למגרש חנייה כדי לצפות בסרטים המוקרנים על מסך קולנוע גדול, נראית כזו שנתפרה עבור ימי המגיפה. היא מאפשרת שליטה על האינטראקציות החברתיות בין האנשים השונים, תוך סיכון נמוך יחסית להידבקות במרחב הפתוח - במקום באולם סגור.

דרייב אין "ארבעת האחים" בניו יורק, בדיוק כמו "ווארוויק", מכרו את כל הכרטיסים בסוף השבוע האחרון, ולמרות הביקוש, לא נותר מקום להציב בו כלי רכב נוספים. ג'ון סטפנופולוס, שהמתחם בבעלות משפחתו, כמו גם המסעדה הצמודה למקום, אמר כי "יש אנשים רבים שמתעניינים ומגיעים לכאן בפעם הראשונה. התושבים רק רוצים לצאת מהבתים".

עוד בוואלה!

טראמפ קרא למושלים לפתוח מחדש את בתי התפילה: "מספקים שירות חיוני"

לכתבה המלאה
קולנוע דרייב אין בפורט לודרדייל, פלורידה, ארה"ב, 28 במרץ 2020. רויטרס
חזר לאופנה. מתחם דרייב אין בפורט לודרדייל, פלורידה/רויטרס

סטפנופולוס טוען כי קיים סיכוי לכך שהתעשייה, שהצטמצמה בכ-90% מתקופת השיא לפני עשרות שנים, תצמח מחדש בעקבות המשבר. הוא קיבל פניות בנוגע לפתיחת מתחמי דרייב אין באנגליה, אירלנד ומקומות נוספים ברחבי ארצות הברית. לדבריו, אנשים רבים שלא עסקו בכך בעבר, הבינו כי מדובר בטרנד ורוצים לנצל את ההזדמנות.

דיינר "בל אייר" שנמצא ברובע הקווינס בעיר ניו יורק, הציב מסך ענק בחניון שלו וקיים ערבי קולנוע, תוך הגשת מזון ללקוחות היושבים ברכביהם בזמן שהם צופים בקלאסיקות כמו "הנסיכה הקסומה" ו"מופע הקולנוע של רוקי".

איש עסקים נוסף החליט לקיים אירוע "דרייב אין על סטרואידים" שיתקיים במשך לילה שלם בחניון של "אצטדיון הינקי" לאחר 4 ביולי. מרקו שאלמה, הבעלים MASC Hospitality Group, אמר כי הערבים יכללו אוכל, הופעות וסרטים עלילתיים, והוא רואה בכך דרך להחיות את ניו יורק. "אנחנו עושים משהו מכלום בעיר", אמר שאלמה. "זה יהיה אגדי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully