וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרייב אין במקום מסגדים: הפתרון של האיראנים לרמדאן בימי קורונה

במדינה שבה מתו יותר מ-6,000 חולי קורונה, הודיעו על שורת הגבלות כחלק מהתמודדות עם המשבר, אך המתפללים שביקשו לשמר את המסורת בצל ההגבלות, מצאו פתרון יצירתי. "זו דוגמה אמיתית לניהול משברים" אמר תושב טהראן שהגיע לתפילת סיום הצום במכוניתו

קברים חדשים שנחפרים לקורבנות הקורונה בטהרן/--

(בווידאו: קברים חדשים שנחפרים לקורבנות הקורונה בטהראן)

בזמן שהמסגדים באיראן נותרו סגורים בשל המאבק בנגיף הקורונה, המתפללים אימצו את רעיון הדרייב אין והגיעו עם כלי רכבם לתפילות כניסת בצום בחודש הרמדאן. בחניון בטהראן ביום חמישי בערב, התאספו יותר ממאה מכוניות מול מסך ענק כדי לעקוב אחר התפילה.

גם באיראן, כמו ברוב המקומות בעולם, נאסרו התקהלויות כחלק מהמאמץ להילחם בנגיף, שגבה את חייהם של יותר מ-6,000 בני אדם במדינה. בתוך כך, המתפללים שהתאכזבו מסגירת המסגדים לפני החג, עלו על כלי הרכב והגיעו למסגדים.

"במהלך ההסגר הזה עם מסגדים סגורים, פספסנו תפילות", אמרה פטמה, אישה שישבה באחת המכוניות עם בני משפחתה. עובד ציבור בן 28 הוסיף כי "כשקראתי באינסטגרם שהמקום הזה הוקם, חשבתי שזה פתרון מאוד יצירתי ויפה".

איראנים מציינים את סוף צום הרמדאן במתחם דרייב אין בעקבות הקורונה. 2 במאי 2020. ללא, צילום מסך
המתפללים התאכזבו מסגירת המסגדים. תושבים בטהראן מתפללים בתוך מכוניתם בחודש הרמאדן/צילום מסך, ללא

הסדרנים הדריכו מכוניות לעבר למקומות ייעודיים הפונים למסך ענק ומעוצב בפארק השעשועים ארם שבמערב הבירה. הטקס נקרא "לילות הגעגוע", והוא התחיל בסרטון המציג את הלווייתו של הגנרל האיראני הבכיר קאסם סולימאני, שנהרג בתקיפה של ארצות הברית בעיראק בינואר האחרון.

מול הרכבים עמדו גברים עם מסכות כירורגיות רופפות על במה ושרו פזמונים שיעים, ותמונתם הוקרנה על המסך. משפחות צעירות ישבו בתוך המכוניות, ופניהן זהרו בחושך מהמסך הבהיר. נורות החיווי הכתומות של המכוניות הבזיקו לסירוגין כשילדים הציצו מגגות השמש כדי לקבל תצוגה טובה יותר.

התפרצות הנגיף גבתה עד כה את חייהם של 6,091 בני אדם באיראן ו-95,646 נדבקו מאז שנודע על מקרי המוות הראשונים במדינה ב-19 בפברואר. אלה היו שני אנשים בעיר המקדש השיעית קום, מרכז ללימודים אסלאמיים ועולי רגל לרגל מרחבי האזור, שחלו בנגיף ומתו בבית החולים.

עוד בוואלה!

משמרות המהפכה מנצלים את הקורונה כדי לבסס את אחיזתם באיראן

לכתבה המלאה
אישה עם מסיכת מגן עוברת ליד מסגד אימאמצדה סאלח בטהראן שבאיראן בצל סגירת המסגדים בשל המאבק בנגיף הקורונה. 30 באפריל 2020. רויטרס
אישה עם מסיכת מגן עוברת ליד מסגד אימאמצדח סאלח הסגור בטהראן/רויטרס
איראנים מציינים את סוף צום הרמדאן במתחם דרייב אין בעקבות הקורונה. 2 במאי 2020. ללא, צילום מסך
ההתכנסות החלה בסרטון המציג את הלוויית הגנרל סולימאני, תפילה המונית בתוך מכוניות בטהראן/צילום מסך, ללא

רק באמצע חודש מרץ נסגרו המסגדים ותפילות יום שישי הופסקו במטרה לעצור את התפשטות הנגיף. עבור המתפללים, הכניסה הייתה הזדמנות לחזור להתנהלות שגרתית ככל האפשר, מבלי להתעלם מהתקנות המורות על ריחוק חברתי.

מוחמד, מורה שנכח בתפילה עם אשתו ובנו, אמר כי "אני מאמין שהפתרון היצירתי הזה הוא דוגמה אמיתית לניהול משברים. המארגנים אפשרו לכולם להיות כאן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully