וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחשש לקריסה: חלק מהעסקים באיראן נפתחו, אף שהקורונה לא נבלמה

12.4.2020 / 14:30

4,474 איש מתו מהווירוס ו-71,686 נדבקו עד היום, יותר בכל מדינה אחרת במזרח התיכון, אולם עסקים "בסיכון נמוך", כמו חנויות, מפעלים וסדנאות עבודה ישובו לפעול. בטהראן הפעילות הזו תחודש ב-18 באפריל. רוחאני קרא לאזרחים להמשיך ולכבד את המגבלות

קברים חדשים שנחפרים לקורבנות הקורונה בטהרן/--

מניין המתים מנגיף הקורונה באיראן עלה ב-117 ל-4,474 ביממה החולפת - כך הודיע היום (ראשון) משרד הבריאות במדינה. 71,686 מקרים אובחנו ברפובליקה האסלאמית עד היום, יותר בכל מדינה אחרת במזרח התיכון. בסוכנות הידיעות אירנ"א דווח שנחפרו עשרת אלפים קברים במתחם החדש בבית הקברות הנרחב בהשת א-זהרה שמדרום לטהראן.

למרות המספרים ומחשש לקריסה כלכלית לאור הסנקציות האמריקניות, איראן אפשרה אתמול את חידוש הפעילות של עסקים "בסיכון נמוך", כמו חנויות, מפעלים וסדנאות עבודה. בטהראן הפעילות הזו תחודש ב-18 באפריל. למרות זאת, הנשיא חסן רוחאני קרא לאזרחים להמשיך ולכבד את המגבלות. "אין משמעות הדבר התעלמות מההנחיות הבריאותיות, כמו שמירת מרחק", אמר. רוחאני הכריז היום כי המגבלות בין הערים בתוך המחוזות הוסרו, והמגבלות על הנסיעות בין המחוזות יוסרו ב-20 באפריל.

משרדי ממשלה רבים כבר נפתחו מחדש, עם שני שלישים מכוח העבודה שלהם, כדי להימנע מצפיפות. הטלוויזיה הממלכתית דיווחה כי בקום, מקום מגוריהם של 1.2 מיליון תושבים ומוקד ההתפרצות הראשוני של המגיפה באיראן, כ-24 אלף עסקים צפויים להיפתח מחדש.

"חיטינו את החנות ואנחנו מספקים כפפות ללקוחות", אמר מוכר ספרים בעיר הקדושה לשיעים.
עסקים ומקומות אחרים בעלי סיכון גבוה, כמו תיאטראות, בריכות שחייה, סאונות, מכוני יופי, בתי ספר, מרכזי קניות ומסעדות יישארו סגורים. איראן צפויה לאסור גם על כל האירועים הציבוריים לציון חודש הרמדאן, שיתחיל בסוף החודש.

בית חולים שדה לחולי קורונה שהוקם בקניון, טהראן, איראן, 4 באפריל 2020. רויטרס
בית חולים שדה לחולי קורונה שהוקם בקניון בטהראן, החודש/רויטרס

רשויות הבריאות התלוננו שרבים מהאיראנים התעלמו מהקריאות להישאר בבתיהם, והן מזהירות מפני גל שני של המחלה. בסוכנויות הידיעות פרסמו תמונות של פקקי ענק בטהראן ושל אוטובוסים וקרונות רכבת צפופים, אף שהתחבורה הציבורית נקשרה ליותר מ-20% ממקרי ההידבקות.

בינתיים, איראן הוציאה להורג את מוספטא סלימי, אסיר כורדי שנידון למוות, אחרי שלכאורה הוביל בריחה המונית מהכלא, אחרי שהחשש מההתפרצות בבתי הסוהר הובילה לשורת התפרעויות ברחבי המדינה. לפי התקשורת הרשמית, העונש נגזר עליו בשל עבירות ביטחוניות שבהן היה מעורב, כולל הרג שני אנשי ביטחון לפני 16 שנה. סלימי הופיע שנים רבות ברשימה של אסירים פוליטיים כורדים, שפורסמה על ידי ארגון זכויות האדם אמנסטי, העומדים בפני עונש מוות באיראן.

מאז תחילת המגיפה, הרשויות שחררו באופן זמני כ-85 אלף אסירים, בהם אסירים פוליטיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully