וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך לחנינה: בני משפחתו של חאשוקג'י מוחלים לרוצחיו

בניו של העיתונאי הסעודי הודיעו כי הם סולחים למעורבים ברצח בקונסוליה באיסטנבול, ובעקבות זאת בית המשפט בממלכה עשוי לבטל את עונש המוות שנגזר על חמישה מהמעורבים. אחד הבנים הסביר כי החליטו למחול בהתאם למנהגי חודש הרמדאן: "מחפשים גמול מהאל"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

בני משפחתו של העיתונאי הסעודי ג'מאל חאשוקג'י הודיעו היום (שישי) כי הם סולחים לרוצחיו. בכך, מחילתם סוללת את הדרך לחנינתם של חמישה מהמעורבים ברצח שנידונים לעונש מוות.

"אנחנו, בניו של הקדוש המעונה ג'מאל חאשוקג'י, מודיעים כי אנחנו סולחים לאלה שרצחו את אבינו בעוד אנחנו מחפשים גמול מהאל", צייץ בטוויטר סלאח חאשוקג'י. בעקבות הרצח, הבן, שחי בערב הסעודית, קיבל פיצוי מבית המשפט המלכותי. הוא הסביר שההחלטה למחול התקבלה בערבים האחרונים של חודש הרמדאן, אז על פי המסורת המוסלמית נהוג לסלוח במקרים המתאפשרים על פי חוקי האסלאם.

רבים ציפו להודעת המשפחה, מאחר שגזר הדין שניתן בערב הסעודית בדצמבר הותיר דלת פתוחה לדחיית עונש המוות, כשנקבע כי הרצח לא תוכנן מראש. הממצא תואם להסבר הרשמי שסיפק הממשלה הסעודי לרצח, שהועמד בסימן שאלה בינלאומי.

סוכנות הידיעות בממלכה "ערב ניוז" הבהירה כי הודעת בניו של חאשוקג'י חסה על הרוצחים מהוצאה להורג, אך אין זה אומר שלא יענשו.

ג'מאל חאשוקג'י וארוסתו בדרך לקונסוליה הסעודית בעיר איסטנבול, טורקיה, 2 באוקטובר 2018. רויטרס
משפחתו מחלה לרוצחיו. התיעוד האחרון של חאשוקג'י, 22 באוקטובר 2018/רויטרס

אגנס קאלמארד, הממונה המיוחדת מטעם האו"ם שחקרה את הפרשה, אמרה כי ההודעה בנושא הייתה צפויה. בפוסט שהעלתה בפייסבוק כתבה כי הרשויות בערב הסעודית "סיימו את מה שהם מייחלים שיהיה החלק האחרון בפרודיה הצדקנית שלהם".

ארוסתו של חאשוקג'י, האטיס סנגיז, אזרחית טורקיה, אמרה כי "הרוצחים הגיעו מערב הסעודית עם כוונה לפתות, לארוב ולהרוג אותו". בציוץ בטוויטר אף תקפה: ""לאף אחד אין את הזכות לחון את הרוצחים. לא נעניק חנינה לרוצחים ולא למי שהורה על ההרג".

הרצח וביתור הגופה של חאשוקג'י בקונסוליה הסעודית באיסטנבול בשלהי 2018, בעוד ארוסתו המתינה לו מחוץ למתחם, עוררה גינוי בינלאומי וענן של חשד כי יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן עומד מאחורי הזוועה. הגופה מעולם לא נמצאה.

לפני שנרצח, חאשוקג'י ביקר את התנהלותו של יורש העצם בטורים שכתב עבור וושינגטון פוסט. הוא חי בגלות במשך כשנה, מחשש כי אם ישוב לממלכה הוא ייעצר, כחלק מהדיכוי במדינה נגד כותבים, פעילים ומבקרים של המשטר.

עוד בוואלה!

רצח בתוך השגרירות: חיסול העיתונאי הסעודי, הסיפור המלא

לכתבה המלאה

לאחר ששינו את גרסתם באשר למה שהתרחש ותחת לחץ כבד מצד טורקיה והעולם כולו, הממלכה פרסמה כי חאשוקג'י נרצח על ידי סוכנים סעודים במבצע שתכננו שני יועצים בכירים של יורש העצר, שמאז הודחו מתפקידם. בריאד מכחישים כי בן סלמאן ידע על המבצע. מנגד, מבקרים הצביעו על דיווחי מודיעין אמריקניים לפיהם מבצע בסדר גודל כזה לא יכול היה לצאת לפועל ללא ידיעתו. נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הגן על קשרי המדינה עם ערב הסעודית, למרות לחץ מצד הקונגרס והסנאט שהאשימו את יורש העצר ברצח.

בנוסף לחמשת הסוכנים שנידונים למוות, המשפט קבע כי שלושה נוספים היו מעורבים בטיוח הפשע והם נשלחו ל-24 שנות מאסר במצטבר. בסך הכול, 11 אזרחים עמדו למשפט בערב הסעודית בגין הרצח. שמותיהם של האשמים לא נחשפו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully