וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי חודשיים של עיכוב בשל הקורונה, הנהגת סין החלה בכינוס השנתי שלה

21.5.2020 / 15:01

בכירי המשטר התאספו בבייג'ינג כדי להפגין "ניצחון" על הקורונה. 2,000 הצירים חבשו מסיכות, אך לא הנשיא שי. ההנהגה אמורה להציג את היעדים המרכזיים שלה להמשך השנה

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

סין החלה היום (חמישי) באירוע הפוליטי השנתי החשוב ביותר שלה, שנדחה בחודשיים בעקבות מגיפת הקורונה. פתיחת הדיון השנתי של ועידת ההתייעצות הפוליטית היא סימן נוסף לכך שהמפלגה הקומוניסטית מציגה "ניצחון" על הנגיף שפרץ בעיר ווהאן בסוף השנה שעברה.

יו"ר הוועידה, וואנג יאנג, אמר בפני יותר מ-2,000 צירי הוועידה כי הנציגים "יספרו לעולם כיצד סין, כמדינה גדולה ואחראית, נקטה פעולה נחושה ותרמה למאבק הבינלאומי במגיפת הקוביד-19".

חברי המפלגה התאספו באודיטוריום הנרחב שבתוך היכל העם הגדול שבלב בייג'ינג, כשהם לובשים מסיכות. אך בכירים אחרים, כולל הנשיא שי ג'ינפינג והיו"ר וונג, נמנעו מהמסיכות ולא עטו אותן.

מחר ייפתח קונגרס העם הלאומי, הוא הפרלמנט, המהווה חותמת גומי של המפלגה. ראש הממשלה לי קקיאנג אמור לשאת את הנאום המרכזי שבו יפרט את המטרות הכלכליות והחברתיות המרכזיות לשנה זו. הפרלמנט צפוי לקדם חוק ביטחון חדש ביחס להונג קונג, לאור המחאה הפרו-דמוקרטית שהתחוללה בעיר האוטונומית בשנה שעברה.

נשיא סין, שי ג'ינפינג במהלך כינוס ועדה פוליטית בבייג'ינג 21 במאי 2020. AP
הנשיא שי במהלך הכינוס השנתי, היום/AP

לא ברור אם לי יפרסם את יעד הצמיחה השנתי של הכלכלה השנייה בגודלה בעולם. לאור הנזק הכלכלי העצום שהסבה המגיפה, היעד צפוי להיות נמוך משמעותית מזה שהוצב בשנה שעברה - בין 6% ל-6.5%.

עשרות מיליוני סינים הפכו מובטלים ולא ברור כמה מהמשרות ישובו אחרי תום המשבר. לא רק היצור הפנימי והביקוש נפגעו, אלא גם שווקים מרכזיים כמו ארצות הברית ואירופה, יעדי יצוא בולטים של סין.

הפגישה השנתית של שני הגופים קוצרה לשבוע אחד משבועיים לאור המגבלות. הגישה של כלי התקשורת הופחתה אף היא, ורק מספר מוגבל של כתבים, דיפלומטים ומשקיפים הורשו להיכנס להיכל.

כשהוא מגובה בידי קמפיין תעמולה מאסיבי מצד המדיני, שי קיבל שבחים מבית על בלימת הנגיף, בזמן שארצות הברית ומדינות אחרות מתחו ביקורת על התנהלות בייג'ינג בימים הראשונים של ההתפרצות.
נראה שהציבור הסיני תומך במדיניות החוץ האגרסיבית של שי, אך זו מדאיגה יותר ויותר מדינות שונות בעולם, בהן ארצות הברית, אוסטרליה ואחרות. ממשל טראמפ מגביר את החץ על סין בסוגיות המסחר, הטכנולוגיה ונושאים אחרים. זה עשוי בסופו של דבר להקשות על שי להחיות את הכלכלה בזמן שהשווקים הגלובליים סגורים למחצה והחששות לגבי סין גוברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully