וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש ממשלת לסוטו, שמואשם ברצח אשתו לשעבר, התפטר

19.5.2020 / 14:11

תומאס טבאנה בן ה-80, ששמו נקשר עם זה של רעייתו בהווה לחיסול בת זוגו הקודמת, הסכים לפרוש מתפקידו אחרי משבר ממושך. לא ברור אם הוא יעמוד לדין. "הזמן שלי לפרוש סוף סוף הגיע", אמר המנהיג המודח בממלכה הדרום אפריקנית הקטנה

רויטרס

ראש ממשלת לסוטו תומאס טבאנה התפטר היום (שלישי) מתפקידו ובכך הסיר את המכשול העיקרי במשבר הפוליטי שמשתק את הממלכה הדרום אפריקנית הקטנה מאז סוף השנה שעברה.

היה זה אחד המשברים הפוליטיים הארוכים ביותר בתולדות המדינה ההררית, שכלל יציאה לגלות, נקמת דם, בחישות, מתיחות עם הצבא ומעורבות ברצח אשתו לשעבר. הוא חשוד יחד עם רעייתו הנוכחית בארגון הרצח לפני שלוש שנים, והיה נתון ללחץ להתפטר מצד מפלגתו שלו, האופוזיציה ומתווכים מדרום אפריקה. השניים מכחישים את מעורבותם ולא ברור אם ראש הממשלה יעמוד עתה לדין.

"הזמן שלי לפרוש מזירת העשייה הגדולה ומהחיים הפוליטיים סוף סוף הגיע", אמר טבאנה בן ה-80 בנאום ששודר בטלוויזיה הרשמית. "אני מבטיח לכל האומה וההנהגה לתת ליורש שלי את התמיכה המלאה, ומהצד שלי, אני רוצה להבטיח לו את כל התמיכה שלי", הוסיף. הקואליציה של טבאנה התפרקה בשבוע שעבר, כך שלא נותרה לו ברירה חוקית אלא להתפטר.

שר האוצר מואקטסי מג'ורו מונה על ידי הפרלמנט כראש הממשלה הזמני במקומו של טבאנה, שזו הייתה הקדנציה השנייה שלו, שהחלה ביוני 2017.

ראש ממשלת לסוטו תומאס טבאנה, 28 בספטמבר 2018. רויטרס
סוף הדרך. ראש ממשלת לסוטו תומאס טבאנה, 2018/רויטרס

"זו אנחת רווחה", אמר מוטלאלנטואה לטוסה, סגן מנהיג מפלגת הקונגרס הדמוקרטית, המפלגה הגדולה ביותר באופוזיציה שחברה לממשלה החדשה. "לסוטו תלך בדרך של גדולה, שלטון טוב ושלום".

לסוטו, ממלכה קטנה המוקפת על ידי דרום אפריקה, חוותה כמה הפיכות מאז עצמאותה מבריטניה ב-1966. המאבקים הפוליטיים בה לעתים גוררים לתוכם את דרום אפריקה, שמסתמכת בחלקה על המים המגיעים מהרמות הגבוהות של לסוטו.

אשתו לשעבר של ראש הממשלה המתפטר, ליפוללו, נורתה למוות על ידי חמושים ב-14 ביוני 2017 - יומיים לפני שנכנס לתפקיד. רעייתו כיום עומדת לדין על רצח, אך הוא עדיין מוגדר חשוד.

  • עוד באותו נושא:
  • לסוטו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully