וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 26 שנה במנוסה: צרפת עצרה מבוקש במימון רצח העם ברואנדה

16.5.2020 / 22:44

כוחות משטרה עצרו בפרבר של פריז את פליסיאן קבוגה בן ה-84, שמבוקש על ידי טריבונל של האו"ם. הוא נאשם שמימן את מיליציות ההוטו שטבחו ב-800 אלף איש בשנת 1994

צילום: רויטרס

צרפת עצרה היום (שבת) אזרח רואנדה שנאשם במעורבות ברצח העם בארצו אחרי 26 שנה של מנוסה - כך הודיע משרד המשפטים במדינה. פליסיאן קבוגה מואשם במימון המיליציות שטבחו ב-800 אלף איש ב-1994 והוא נלכד סמוך לפריז, שם הוא חי תחת זהות בדויה.

קבוגה, בן 84, היה האדם המבוקש ביותר בארצו, וארצות הברית הציבה פרס בגובה של חמישה מיליון דולר על ראשו. על פי משרד המשפטים בצרפת, כוחות הז'נדרמה עצרו אותו בשעות הבוקר בדירה בפרבר אסנייר-סור-סן. טריבונל מיוחד של האו"ם לחקר הפשעים ברואנדה העמיד אותו לדין ב-1997 בגין שבע עבירות, כולל רצח עם, סיוע לרצח עם והסתה לביצוע רצח עם.

איש העסקים מואשם שמימן את מיליציות ההוטו, הקבוצה האתנית שאליה הוא השתייך, שטבחו בכ-800 אלף איש מקרב הטוטסי ומתונים מקרב ההוטו במהלך מאה ימים. שתי הקבוצות האתניות הגדולות ביותר במדינה שבמזרח אפריקה ידועות ביחסים מרירים לאורך ההיסטוריה והן נלחמו במלחמת אזרחים בתחילת שנות ה-90.

"מאז 1994, פליסיין קבוגה, שידוע כמממן של רצח העם ברואנדה, חי תחת חסינות בגרמניה, בלגיה, קונגו-קינשסה, קניה או שוויץ", נמסר בהודעת משרד המשפטים של צרפת.

מודעת מבוקש בעיתון אודות פליסיאן קבוגה החשוד בהשתתפות רצח העם ברואנדה. רויטרס
על פי החשד, הוא היה המממן המרכזי של רצח העם. מודעת מבוקש של קבוגה בעיתון/רויטרס

מעצרו סולל את הדרך להביאו בפני בית משפט לערעורים בפריז ובהמשך בפני הטריבונל בהאג. שני חשודים בכירים נוספים, אוגוסטין ביזימנה ופרוטאיס מפירניה, טרם נתפסו.

"מעצרו הוא תזכורת לכך שמי שאחראי לרצח עם עדיין יכולים לעמוד לדין, אפילו 26 שנה אחרי פשעיהם", אמר התובע הראשי בטריבונל, סרז' ברמרץ. הוא הוסיף ששיתוף הפעולה בין רשויות אכיפת החוק בצרפת ובמדינות אחרות, בהן ארצות הברית, רואנדה, בלגיה, בריטניה, גרמניה, הולנד ואחרות.

עוד בוואלה!

כשהשכן שלך הופך בן לילה לשוחט: 25 שנה לרצח העם ברואנדה

לכתבה המלאה

על פי אתר חדשות האו"ם, קבוגה היה אחראי על רכישת כמויות גדולות של מצ'טות, מעדרים וכלים חקלאיים אחרים בידיעה שהם ישמשו ככלי נשק לרצח במהלך רצח העם. בנוסף לכך, הוא היה בעליהם החלקי של תחנת הרדיו הידועה לשמצה RTLM, שעודדה את ההוטו לרצוח טוטסי.

ב-6 באפריל 1994 הופל מטוסו של הנשיא ז'ובנל הבירימנה, מבני ההוטו, וכל הנוסעים נהרגו. קיצונים משורות ההוטו האשימו את ארגון המורדים הטוטסי החזית הפטריוט של רואנדה בירי הטיל שהפיל המטוס, אך הוא הכחיש זאת. המיליציות קיבלו לידיהן רשימה של טוטסי, ורבים מהם נהרגו באכזריות רבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully