וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רואנדה סגרה את הגבול עם קונגו מחשש להתפשטות האבולה

למרות המלצות ארגון הבריאות העולמי, ברואנדה החליטו לסגור גבול עם קונגו אחרי שהנגיף הדביק תושבים בעיר הגבול גומא. כ-1,700 איש מתו מאז ההתפרצות האחרונה של האבולה באוגוסט

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

רואנדה הודיעה היום (חמישי) על סגירת הגבול שלה עם הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו, בעקבות מקרה שלישי של נגיף האבולה בעיר הגבול גומא, המונה כמיליון תושבים. החולה השלישי שאובחן עם המחלה הקטלנית הוא בתה של מטופל אחר בעיר שבמזרח קונגו. ברואנדה חוששים שהנגיף יתפשט גם לשטח המדינה, אחרי שאדם מת מהנגיף בעיר גומא.

בחודש שעבר הכריז ארגון הבריאות העולמי על ההתפרצות האחרונה של האבולה, שנמשכת שנה, מצב חירום לאומי, אולם הוא לא תמך בהגבלות תנועה. עם זאת, הארגון הזהיר כי סכנת התפשטות הנגיף באזור היא "גבוהה מאוד". לשכת הנשיאות של הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו גינתה את המהלך של רואנדה.

מעבר גבול בין רואנדה לבין הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו, 1 באוגוסט 2019. רויטרס
מעבר גבול בין רואנדה לקונגו, היום/רויטרס

ההתפרצות האחרונה, הקשה ביותר בקונגו מאז ומעולם, החלה באוגוסט שעבר מוקדי הנגיף הם מחוזות צפון קיבו ואיטורי, ובכל יום נרשמים 12 מקרי הידבקות חדשים. לפחות 2,700 בני אדם נדבקו עד כה, ו-1,700 מהם מתו. בהתפרצות הקודמת של האבולה במערב אפריקה, בין 2014 ל-2015, מתו יותר מ-11 אלף בני אדם. מאז פותח חיסון, היעיל ב-99% מהמקרים, אולם לא כולם מחוסנים, אלא מי שבא במגע ישיר עם חולים, ומי שהיה במגע עמם.

ההידבקות באבולה יכולה להתרחש בכמה דרכים: באמצעות מגע דם בדם, מעבר נוזלי גוף והפרשות ומגע עם מחטים המזוהמות בנגיף. המחלה עצמה גורמת לחום ולכאבי שרירים, ובהמשך לתסמינים קשים יותר שיכולים לכלול הקאות ושלשולים קשים ודימומים פנימיים וחיצוניים. היא נחשבת לקטלנית במיוחד, עם שיעור תמותה של עד 90% מהנדבקים בה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully