וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקואליציה סירבה לקדם בהליך מהיר דמי אבטלה לעצמאים, באופוזיציה זעמו

19.5.2020 / 13:56

בכחול לבן ובליכוד טרפדו את פנייתו של מרכז האופוזיציה מאיר כהן, שביקש לקדם הענקת פטור מחובת הנחה להצעת החוק. במקביל, בקואליציה פועלים לקידום מזורז של החוק הנורבגי. לפיד: "חבורה של מנותקים ויהירים"

בחירת יריב לוין יושב ראש הכנסת/ערוך הכנסת

הקואליציה מסרבת לקדם בהליך מזורז הצעת חוק שנועדה להעניק דמי אבטלה לעצמאים בצל משבר הקורונה. יו"ר סיעת יש עתיד-תל"ם מאיר כהן, ביקש אתמול לפתוח במהלך, אולם היום (שלישי) התברר כי בכחול לבן ובליכוד סירבו לכך.

ח"כ כהן פנה אתמול ליו"ר הכנסת יריב לוין, כדי שיעניק פטור מחובת הנחה להצעת החוק, אישור לקדמה באופן מיידי ולא להמתין 45 יום עד שתעלה בפעם הראשונה לדיון במליאת הכנסת. בישיבת הנשיאות שערך אתמול יו"ר הכנסת, סוכם כי ככל שהקואליציה תוכל לקדם הצעת חוק בפטור מחובת הנחה, לאופוזיציה תהיה אפשרות דומה עם כל הצעה שתרצה בכך. אלא שגורם ביש עתיד טען כי לאחר הפגישה הזו "ניסנקורן וכחול לבן הטילו וטו כדי לא לאפשר לאופוזיציה לעלות את הצעת החוק דמי אבטלה לעצמאיים". היום התברר כי פנייתו של ח"כ כהן נענתה בשלילה.

מנגד, הקואליציה תעניק אפשרות לקידום בהליך מזורז הצעת חוק אחרת - החוק הנורבגי שיאפשר את ההתפטרות של השרים וסגני שרים לטובת הח"כים הבאים בתור ברשימת המפלגות לכנסת, והוא צפוי לעלות לאישור בקריאה טרומית מחר במליאה.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן בני גנץ במהלך טקס השבעת הכנסת ה- 23 
17 במאי 2020. עדינה ולמן, אתר רשמי
ההצעה לקדם את הצעת החוק בהליך מהיר סורבה. גנץ ונתניהו/אתר רשמי, עדינה ולמן

יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, תקף בחריפות את הח"כים מהקואליציה ואמר כי החוק הנורבגי "מסדר להם עוד ח"כים, עוד ג'ובים ועוד תקציבים". הוא כינה אותם "חבורה של מנותקים יהירים, שלא יודעים, לא אכפת להם ולא מעניין אותם החיים האמיתיים של אנשים אמיתיים".

"ראש הממשלה הבטיח לפני חודש שיחוקק את החוק בהזדמנות הראשונה - אז הבטיח", המשיך לפיד. "גנץ ואשכנזי הבטיחו לעזור, אבל אז התברר שהם אלה שדחפו בכל הכוח לזרוק אותו הצידה בשביל עוד חוק ג'ובים".

עוד בוואלה!

מיליארדים מחפשים מנהל: מפעל הג'ובים של נתניהו קורע את משרד החינוך

לכתבה המלאה
יאיר לפיד בהשבעת הממשלה ה-35, 17 במאי 2020. דוברות הכנסת, עמוס בן גרשום, אתר רשמי
"אז הבטיח". לפיד/אתר רשמי, דוברות הכנסת, עמוס בן גרשום

ח"כ כהן, המשמש כמרכז האופוזיציה, מתח ביקורת חריפה נגד המהלך. "גם מעט בושה מול הציבור אין לממשלה הזו", אמר. "בשבוע בו הושבעה הממשלה הגדולה בתולדות המדינה עם שרים מומצאים, הם דואגים בחיפזון לעוד ג'ובים עבור עצמם ומבטלים במחי יד את טובתם של ציבור העצמאים בישראל שנמצאים במצב כלכלי קשה עד קריסה".

מאיר כהן במהלך כינוס ועדת העבודה והרווחה. הדס פרוש / Flash90, פלאש 90
"אין טיפת בושה". ח"כ כהן/פלאש 90, הדס פרוש / Flash90

הצעת החוק דמי אבטלה לעצמאים לא הייתה עוברת לאישור סופי במליאה, אך באופוזיציה ראו בכך הזדמנות לדחוק בממשלה לקדם לטובתם פתרון כדי שיוכלו להתמודד עם ההשלכות הכלכליות של המשבר.

לזעם באופוזיציה הצטרף גם ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו), יו"ר ועדת הכספים הזמנית, שטען כי מול הסירוב לקדם את הצעת החוק "מקדמים בפטור ובדחיפות את החוק הנורבגי שייאפשר לחלק מעשרות השרים וסגני השרים להתפטר ולהכניס לכנסת עוד חברים. חשוב לציין, חוק נורווגי בממשלה רזה הוא חיובי, בממשלה שמנה הוא חזירי".

לדברי יו"ר הועדה המסדרת, ח"כ איתן גינזבורג (כחול לבן), "כולנו מחוייבים לטפל בעצמאיים ובעסקים הקטנים. מכיוון שמדובר בנושא בעל חשיבות עליונה, הוא דורש טיפול ועבודה רצינית ומשמעותית של כלל הגורמים והשרים הרלוונטיים, ולא כהצעת חוק פרטית שמוגשת בחופזה ושכל מטרתה הוא לנסות להביך את הקואליציה".

(עדכון ראשון: 11:35)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully