וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אשרת השהייה לא הוארכה: הוריה של יסמין וינטה יגורשו מישראל

18.5.2020 / 23:27

השניים, שבתם הפעוטה נהרגה בידי מטפלת בגן בפ"ת, ביקשו להאריך את שהייתם בארץ עד להסדרת תביעותיהם נגד סייעת נוספת בגן. בקשתם סורבה, ומרשות האוכלוסין וההגירה נמסר ש"אין מדובר בגירוש". עורך דינם תקף: "שכחו את הוריה של יסמין הקטנה שקיפחה את חייה בטרגדיה נוראית"

17 שנות מאסר לסייעת שהורשעה בהריגת הפעוטה יסמין וינטה/צילום: יותם רונן

(בווידאו: 17 שנות מאסר נגזרו על הסייעת שהורשעה בהריגת יסמין וינטה)

רשות האוכלוסין וההגירה סירבה היום (שני) להאריך את אשרת השהייה של ולדימיר ודורינה וינטה, הוריה של הפעוטה יסמין וינטה שנהרגה בידי סייעת בגן בפתח תקווה. עונש מאסר של 17 שנים נגזר על אינה סקיבנקו, שהורשעה בהריגת בתם. עם זאת, השניים טוענים כי יש להם תביעות אזרחיות נגד סייעת נוספת בגן.

על פי הבקשה שהוגשה בחודש פברואר האחרון, למרות שבתם קבורה במולדובה, הזוג וינטה עדיין ממתין להתקדמות בנושא התביעה נגד הסייעת השנייה, ולכן ביקשו להאריך את אשרת השהייה שמסתיימת ב-30 ביוני. במעמד גזר הדין, לפני כשנה, הוריה של יסמין והורים נוספים ביקשו מבית המשפט לאשר את פרסומם של סרטוני ההתעללות, בהם מופיעה גם אותה סייעת נוספת. בית המשפט אסר לחשוף את החלק הנוגע לה, משום שההליך המשפטי בעניינה טרם הסתיים.

כתב אישום הוגש נגד הסייעת, אך לא מצוינת בו עבירה הקשורה למותה של יסמין. עם זאת, מיוחסות לה עבירות אלימות כלפי פעוטות אחרים. הזוג וינטה הגיש ערר לפרקליטות, ובקשתם להישאר בישראל היא עד להסדרת העניינים המשפטיים הנוגעים לבתם יסמין.

הוריה של התינוקת יסמין וינטה, 14 ביולי 2019. יותם רונן
בקשתם להישאר בישראל סורבה. הוריה של יסמין וינטה/יותם רונן

עו"ד קובי שקלאר, המייצג את ההורים, אמר כי "צר לי מאוד שהגופים האמונים במדינת ישראל על מתן שירות לפונים אליהם נותנים שירות גרוע, שרירותי ומזלזל. בפעם הקודמת שפנינו לנשיא הסיפור היה בכותרות, הנשיא באופן אישי התקשר לשר הפנים שנעתר למחווה הומניטארית בהודעה לעיתונות לא בתשובה לנו".

לדבריו, "כרגע כשאין שינוי נסיבות והבקשה אותה בקשה להאריך את הוויזה - לא הנשיא ולא שר הפנים טרחו לענות לנו. הם גלגלו את זה למנהל האוכלוסין עם תשובה לקונית שלא מתייחסת לאף טענה", זאת משום ש"ברגע שאין רווח משני של יחסי ציבור, זה לא מעניין אותם". לטענתו, "שכחו את הוריה של יסמין הקטנה שבגיל שנתיים קיפחה את חייה בטרגדיה נוראית".

עוד בוואלה!

הפיגוע בדומא: בן אוליאל הורשע ברצח שלושת בני משפחת דוואבשה

לכתבה המלאה

בהודעת ההחלטה על הסירוב להארכת האשרה, נכתב כי "הבקשה הועברה להחלטת מנכ"ל רשות האוכלוסין, פרופ' שלמה מור יוסף, שהחליט שאין מקום להארכה נוספת". עוד צוין כי "באפשרותכם להיכנס ארצה לדיונים המשפטיים, במידה ויהיה צורך בכך".

מרשות האוכלוסין וההגירה נמסר כי "מדובר בשני אזרחים זרים השוהים בישראל ומבקשים להמשיך לעבוד בארץ, כפי שמבקשים זרים רבים אחרים. בנסיבות המצערות של המקרה בתם של השניים, שאינם זוג מזה זמן מה, קבורה במולדתם ולא בישראל. לאור האמור, איננו מוצאים מקום לאשר המשך שהייתם בישראל, שאושרה בנסיבות מסוימות, ועליהם לשוב למולדתם. נבהיר כי אין מדובר בגירוש, כי אם בסיום אשרה בסופה עליהם לכבד את החוקים בישראל ולשוב לביתם".

יסמין וינטה, הפעוטה שנהרגה בגן ילדים בפתח תקווה. באדיבות המשפחה, מערכת וואלה! NEWS
"ברגע שאין רווח של יחסי ציבור, זה לא מעניין אותם". יסמין וינטה/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות המשפחה

בית המשפט המחוזי בלוד גזר ביולי לפני כשנה 17 שנות מאסר בפועל ועוד 18 חודשי מאסר על תנאי על אינה סקיבנקו שהורשעה בהריגתה של הפעוטה. בנוסף לעונש המאסר, נגזרו על סקיבנקו שנתיים של מאסר על תנאי ופיצוי בגובה 120 אלף שקלים להורי הפעוטות בגן, לרבות הוריה של וינטה.

על פי סרטוני האבטחה שהגיעו לידי המשטרה, סקיבנקו נראתה סוחבת את יסמין בת השנה וחודשיים ביד אחת, כשהיא תלויה באוויר לעבר מזרן המונח על הרצפה. לאחר מכך השליכה אותה בחוזקה לעבר הקרקע כשפניה נחבטות במזרן, נטלה שמיכה וזרקה אותה על הפעוטה באופן שכיסה את כל גופה. הגננת נשכבה עליה בעזרת פלג גופה העליון, תוך שהיא צופה במסך הטלפון הסלולרי שהיה בידה. כאשר הפעוטה החלה לזוז הפכה אותה הסייעת פעם נוספת, כיסתה אותה ונשכבה עליה בחוזקה עד שחדלה לנוע.

אינה סקיבנקו שהואשמה בהריגת התינוקת יסמין וינטה בגן הילדים. מתוך פייסבוק, צילום מסך
שכבה על יסמין בחוזקה, עד שהפסיקה לנוע. אינה סקיבנקו שהורשעה בהריגה/צילום מסך, מתוך פייסבוק

סקיבנקו, שבינואר 2019 הודתה במעשים במסגרת הסדר טיעון, היא עולה חדשה מאוקראינה שעבדה בגן הילדים "מאשה והדוב" בפתח תקווה. היא הורשעה גם בתקיפת תשעה תינוקות חסרי ישע נוספים שהיו תחת השגחתה בשנים 2016-2018.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully