וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו צפוי לבקש שלא להתייצב לפתיחת משפטו בטענה שסידורי האבטחה יקרים

18.5.2020 / 17:45

ראש הממשלה צפוי לפנות לבימ"ש המחוזי בירושלים בבקשה שלא להתייצב להקראת כתב האישום נגדו, המייחס לו עבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים. הוא יטען כי הדיון שייערך ביום ראשון הקרוב הוא טכני וכי ההגעה אליו איננה מצדיקה את סידורי האבטחה בבית המשפט ואת עלותם הגבוהה

צילום: לשכת העיתונות הממשלתית, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

(בווידיאו: הדיון בעתירות שהוגשו לבג"ץ נגד הרכבת הממשלה בידי נתניהו, בתחילת החודש)

ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי לבקש היום (שני) מבית המשפט המחוזי בירושלים שלא להתייצב לפתיחת משפטו. הוא צפוי לנמק את בקשתו בכך שמדובר בדיון טכני בלבד, כך שההגעה אליו איננה מצדיקה את סידורי האבטחה בבית המשפט ואת עלותם הגבוהה.

הדיון, שבו יוקרא כתב האישום נגד נתניהו, ייערך ביום ראשון הקרוב בבית המשפט המחוזי שבעיר, תחת הגבלות משרד הבריאות. לאור מגיפת הקורונה, מספר האנשים באולם יוגבל, והדיון יועבר במעגל סגור לשני אולמות נוספים, אך לא מעבר לכך. מוקדם יותר החודש, הודיע הרכב השופטים כי הדיון לא יועבר בשידור חי, חרף בקשתם של כמה כלי תקשורת בהם כאן, חדשות 13 וגלובס.

בני גנץ ובנימין נתניהו בהשבעת ממשלת ישראל ה-35, 17 במאי 2020. עדינה ולמן, דוברות הכנסת, רויטרס
נתניהו במליאת הכנסת, אתמול/רויטרס, עדינה ולמן, דוברות הכנסת

כתב האישום מייחס לראש הממשלה עבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים בתיקים 1000, 2000 ו-4000. הוא הוגש לבית המשפט המחוזי בירושלים על ידי היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט לאחר שנתניהו משך את בקשת החסינות שהגיש לכנסת. בראש הרכב השופטים שידונו במשפט תעמוד השופטת פרידמן-פלדמן, יחד עם השופטים משה בר-עם ועודד שחם.

בתחילת החודש, דחה בג"ץ פה אחד את העתירות נגד הרכבת הממשלה על ידי נתניהו ונגד ההסכם הקואליציוני של הליכוד וכחול לבן. השופטים קבעו כי "לא קיימת עילה משפטית" למנוע את הטלת הרכבת הממשלה על נתניהו, חרף כתב האישום נגדו בגין עבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים. אתמול, הושבעה הממשלה ה-35 של מדינת ישראל ולראשונה בתולדות הכנסת נשבעו אמונים שני ראשי ממשלה - נתניהו ומחליפו המיועד, שר הביטחון בני גנץ.

(עדכון ראשון: 17:31)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully