וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ממשל טראמפ יחזיר באופן חלקי את המימון לארגון הבריאות העולמי

לפי טיוטה שנחשפה בפוקס ניוז, הנשיא החליט לשתף שוב פעולה עם הארגון משום ש"יש לו פוטנציאל אדיר", כחודש אחרי ההקפאה. ארה"ב תסכים להעביר מימון הזהה הסכום שתשלם סין, ש"חבה חוב עצום לכל העולם", אך הוא צפוי להסתכם בכ-40 מיליון דולר - עשירית מהסכום המקורי

רויטרס

(בווידאו: טראמפ מודיע על עצירת המימון לארגון הבריאות העולמי)

ממשלו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ יחזיר חלק מהמימון לארגון הבריאות העולמי - כך דווח היום (שבת) ברשת "פוקס ניוז". הדיווח הגיע בעקבות חשיפת טיוטת מכתב באורך חמישה עמודים ליו"ר סוכנות הבריאות של האו"ם, טדרוס אדהנום גברהיסוס. על פי המכתב, הממשל האמריקני "יסכים לשלם סכום שאינו גבוה מזה שמשלמת סין".

גורמים בכירים בממשל מסרו כי טראמפ אישר את התכנית שנקבעה בטיוטת המכתב. "הנשיא הסכים לחתום על המכתב, אך עדיין לא עשה זאת. מעניין לדעת מי שכנע אותו", אמרו.

"למרות חסרונותיו, אני מאמין שלארגון הבריאות העולמי יש פוטנציאל אדיר", נכתב בטיוטה, ככל הנראה מטעם טראמפ. "אני רוצה לראות את הפוטנציאל הזה מתממש, במיוחד במהלך המשבר העולמי הזה". עוד נכתב כי "זו הסיבה שהחלטתי שארצות הברית תמשיך לשתף פעולה ולעבוד עם ארגון הבריאות העולמי. סין חבה חוב עצום לכל העולם, והיא יכולה להתחיל בכך שתשלם את חלקה לארגון".

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ נואם במהלך טקס בבית הלבן. 15 במאי 2020. AP
ייתכן שיחזיר את המימון לארגון הבריאות העולמי. טראמפ/AP

המימון שהעניקה ארצות הברית לסוכנות הבריאות של האו"ם הסתכם בכ-400 מיליון דולרים בשנה. אם הממשל האמריקני, כפי שנכתב בטיוטה, יעביר לארגון סכום זהה לזה שמעבירה סין, המימון ירד לכ-40 מיליון דולר בלבד. עם זאת, צוין במכתב כי "אם סין תגדיל את המימון שלה לארגון, נשקול להשוות את הסכום".

טיוטת המכתב מתחילה בקביעה כי התגובה של ארגון הבריאות העולמי למשבר הקורונה "אישרה רבים מהחששות שהעליתי בחודש שעבר וזיהיתי אחרים", כך נכתב ככל הנראה מטעמו של טראמפ. המכתב מסתיים בקריאה לרפורמות בארגון, ובכלל זה "מנגנון ביקורת אוניברסלי בו ידווח על עמידת המדינות בתקנות הבריאות הבינלאומיות, כולל הצהרות מידיות ואפקטיביות של מצבי חירום שעלולים להיות מדאיגים באופן גלובלי".

עוד בוואלה!

בארה"ב מזהירים: האקרים סינים פורצים לארגוני מחקר של קורונה

לכתבה המלאה
יו"ר ארגון הבריאות העולמי טדרוס אדהנום גברהיסוס במסיבת עיתונאים בז'נבה. 17 במרץ 2020. רויטרס
"לארגון הבריאות העולמי יש פוטנציאל אדיר". היו"ר טדרוס אדהנום גברהיסוס/רויטרס

ההוראה של טראמפ להפסקת המימון לארגון הבריאות העולמי הגיעה לפני כחודש, בעקבות הטיפול הכושל, לדבריו, במשבר הקורונה. הנשיא הסביר כי "הארגון כשל במחוייבותו העיקרית ועליו לקחת את האחריות". עוד אמר כי ארגון הבריאות העולמי לא בחן את הדיווחים הסיניים לגבי הנגיף, ומכיוון שזו לא דיווחה באופן אמין - הארגון קידם את המידע הכוזב שמסרה סין על נגיף הקורונה. לדברי טראמפ, הדבר הוביל להתפרצות המשמעותית של הווירוס בכל העולם.

בעקבות הודעת טראמפ, סין הפצירה בארצות הברית למלא את התחייבויותיה לארגון הבריאות העולמי. בבייג'ינג אמרו אז כי המגיפה נמצאת במצב קריטי וכי החלטת ארצות הברית תשפיע על כל המדינות בעולם. עם זאת, כשנשאל האם סין מתכוונת למלא את החסר, דובר משרד החוץ לא התחייב "סין בוחנת סוגיות רלוונטיות בהתאם לצרכי המצב", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully