וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהדק את האחיזה: קים ג'ונג און מינה שניים ממקורביו לתפקידי מפתח במדינה

לפי דיווחים בקוריאה הדרומית, השליט בצפון שם לעצמו מטרה לחזק את שליטתו במוקדי הכוח. ראש סוכנות המודיעין הראשית בצפון קוריאה הוחלף, כמו גם הממונה על ביטחונו האישי של קים. גם לבת זוגו לשעבר נמצא תפקיד בממשלה

צילום: רויטרס

שליט קוריאה הצפונית, קים ג'ונג און, החליף את ראש סוכנות הריגול של המדינה, ואת האדם האמון על ביטחונו - כך אמרו גורמים בקוריאה הדרומית.

רים קוואנג איל, גנרל בצבא הצפון, מונה לראש לשכת הביון הכללית. לתפקיד הממונה על ביטחונו של השליט מונה קוואק צ'אנג איל, ששמו החל להופיע בתקשורת המקומית רק בשנה שעברה, דבר המצביע על עלייה מהירה במעמדו.

בקוריאה הדרומית הוסיפו כי רים ככל הנראה קודם לתפקיד כבר בחודש דצמבר, זמן קצר לפני כינוס של המפלגה בהובלת קים. לשכת הביון הכללית היא סוכנות הריגול המרכזית בקוריאה הצפונית, ומיוחסות לה מתקפות, מבצעי סייבר ופעולות ריגול נגד הדרום, יפן וארצות הברית. בסיאול מאמינים שהסוכנות עומדת מאחורי שיגור טיל הטורפדו שהרג 46 ממלחי ספינת "צ'אונן" הדרום קוריאנית בשנת 2010.

קוואק, ששמו לא היה מוכר בצמרת הפיקוד עד כה, כנראה קודם לתפקיד בחודש שעבר.

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און בישיבת ממשלה, 21 באפריל 2020. רויטרס
מחזק את שליטתו. קים ג'ונג און בכינוס של המפלגה, בחודש שעבר/רויטרס

גורמים טוענים כי המהלכים משקפים ניסיון של קים לחזק את שליטתו במוקדי הכוח במדינה - על ידי מינוי עוזריו הקרובים ביותר למשרות בכירות. "בשנה שעברה הוחלפו 80% מחברי הפוליטביורו ו-82% מחברי הנציבות לענייני המדינה", אמר גורם בדרום, החבר במשרד לקידום איחוד הקוריאות. הנציבות לענייני המדינה היא מקבלת ההחלטות הבכירה ביותר בקוריאה הצפונית, ובראשה עומד קים עצמו.

דמות נוספת שקודמה היא היון סונג וול, בת זוגו הקודמת של קים, שהפכה מאז ליועצת בכירה לשליט. תפקידה החדש לא צוין, אך כנראה שהיא מונתה לסגנית מנהל במשרד התעמולה.

על שני המינויים דווח לראשונה ביום רביעי. לאחר שנעלם מעיני הציבור בחודש שעבר, עלו שמועות שהמנהיג עבר ניתוח בלבו ומת, או לחלופין - נשאר במצב צמח. ההיעדרות בת 20 הימים, הארוכה ביותר של קים מאז שעבר ניתוח בקרסול ב-2014, באה אל סופה ב-1 במאי, כשהוא צולם בטקס חניכת מפעל דשנים.

עוד בוואלה!

בצל הדיווחים על בריאותו: צפון קוריאה פרסמה תיעוד של קים אחרי 20 יום

לכתבה המלאה
היון סונג וול, 21 בינואר 2018. AP
גם היא קיבלה קידום. בת הזוג לשעבר היון סונג וול/AP

בזמן שהיעלמותו של קים, שבה לא הגיע באופן חסר תקדים ליום המציין את יום הולדתו של סבו, עוד לא הוסברה באופן רשמי, יש שהעלו השערות כי השמועות על מותו לא היו לגמרי בלתי מבוססות. אחרים, בהם גורמים בקוריאה הדרומית, שיערו כי ההיעדרות נובעת מרצונו להגן על עצמו מפני נגיף הקורונה.

קוריאה הצפונית עדיין לא הודיעה באופן רשמי על מקרי הידבקות, אך יש המאמינים כי המגיפה כבר הספיקה להתפשט ברחבי המדינה. תיאוריות קונספירציה העלו את האפשרות שלמעשה קים עדיין חולה והשתמש בכפיל בשביל הופעתו הציבורית, אך מומחים טוענים כי התרחיש אינו סביר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully