וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרמניה: כלי נשק וחומרי נפץ אותרו בבית חייל עלית התומך בימין הקיצוני

לוחם בשורות ה-KSK, הנחשבת ליחידה הסודית ביותר בצבא, נחקר מאז 2017 במסגרת הניסיון של הרשויות לאתר גורמים קיצוניים בשורות הצבא. הבעיה ביחידה נחשבת לקשה במיוחד, כש-20 מתוך אלף לוחמיה נמצאים תחת חקירה

צילום: רויטרס, עריכה: אביחי ברוך

משטרת גרמניה איתרה כלי נשק וחומרי נפץ בביתו של חייל מהכוחות המיוחדים במסגרת חקירת הקשרים בין הצבא לימין הקיצוני. הנשק אותר אצל לוחם בדרגת רב-סמל מיחידת העילית KSK, בן 45, שנמצא תחת חקירה מאז 2017. על פי הדיווחים בגרמניה, הוא החביא את אמצעי הלחימה בביתו בנורדזקסן שבמדינת המחוז הצפונית סקסוניה.

בחודש ינואר אמר המודיעין הצבאי של גרמניה כי בשנה שעברה תועדו 592 חיילים החשודים בקשר עם הימין הקיצוני בשורות הצבא. במרץ האחרון זוהו 27 חשודים.

האהדה לימין הקיצוני בשורות ה-KSK, הנחשבת ליחידה הסודית ביותר בצבא גרמניה, נתפסת כבעייתית במיוחד. 20 לוחמים מתוך כאלף חברי היחידה, שהוכשרו להתמודדות עם תרחישים כמו שחרור בני ערובה בחו"ל, נמצאים על פי הדיווחים תחת חקירת הרשויות. באתר שפיגל הגרמני דווח כי ננקטו צעדים נגד תשעה מהם.

עוד בוואלה!

בבית משפט בגרמניה, נפתח המשפט הראשון בעולם על רצח העם היזידי

לכתבה המלאה
יחידת העלית KSK של צבא גרמניה. צבא גרמניה, אתר רשמי
הלוחמים מוכשרים לשחרור בני ערובה בחו"ל. יחידת KSK/אתר רשמי, צבא גרמניה

שרת ההגנה אנגרט קרמפ־קארנבאוור הבטיחה לקיים חקירה נוספת של רשתות ימין קיצוני אפשריות בתוך הצבא, ואמרה כי ברור שאין מקום לאף "גורם קיצוני" בשורות הכוחות המזוינים.

בעיית הימין הקיצוני בצבא הגרמני צצה לראשונה בשנת 2017 ונערכה פשיטה על כל מתחמי המגורים של החיילים אחרי שנמצאו מזכרות נאציות בשניים מהם. רבים מהחשודים בקשרים עם הימין הקיצוני נחשבים לתומכי מפלגת "אלטרנטיבה לגרמניה" הימנית קיצונית. אחד מהם היה אותו לוחם מהכוחות המיוחדים.

בנוסף לכך, קצין צבא שזוהה רק בשמו הפרטי פרנקו, שהואשם בהתחזות לפליט סורי, אמור לעמוד לדין בקרוב בגין תכנון פיגוע של הימין הקיצוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully