וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בבית משפט בגרמניה, נפתח המשפט הראשון בעולם על רצח העם היזידי

טה ג', בן 37 מעיראק, נאשם שגרם למותה מצמא של ילדה בת חמש מהמיעוט הכורדי הנרדף, כשקשר אותה לחלון כשבחוץ שררו 50 מעלות. התביעה תנסה להוכיח שהוא עשה זאת כחלק מהמטרה של הארגון הקיצוני - להשמיד את המיעוט שאותו הוא מחשיב לכופר באסלאם

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

משפט ראשון בעולם על רצח העם היזידי בידי ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) נפתח ביום שישי בעיר פרנקפורט שבגרמניה. הנאשם בן ה-37, שזוהה רק בשם טה ג', לאור חוקי הפרטיות במדינה, היה חבר בארגון. הוא נאשם ברצח של ילדה יזידית בת חמש, שאותה שעבד, החזיק בשלשלאות והותיר אותה למות מצמא בעיר פלוג'ה שבעיראק ב-2015.

התביעה טוענת שהיו לו כמה תפקידים בארגון הסוני הקיצוני, שראה ביזידים מיעוט כופר שיש להשמיד. הוא נעצר ביוון בשנה שעברה ואז הוסגר לגרמניה. אשתו, אזרחית גרמניה, שזוהתה בשם ג'ניפר וו', עומדת למשפט גם כן. הוא נפתח בשנה שעברה בעיר מינכן.

רצח העם היזידי החל אחרי שלוחמי דאעש הסתערו על מקום מושבם ההיסטורי בצפון עיראק, והמיעוט הכורדי נמלט להר סינג'אר. רבים מהם נהרגו, וכ-7,000 נשים וילדות נשבו על ידי דאעש ושועבדו, רבות מהן מינית. כמה מניצולי רצח העם נמלטו בהמשך לגרמניה.

לפי התביעה, הילדה ואמה, נורה, נקנו כשפחות בסוף מאי או בתחילת יוני 2015 ונלקחו לפלוג'ה, שם הן הוחזקו בתנאים קשים עד ספטמבר באותה השנה. טה מואשם בכך שהעניש את שתיהן אחרי שהילדה הרטיבה את המיטה שלה. האם סבלה מכוויות קשות אחרי שאולצה לעמוד בחוץ, בחום של 50 מעלות, ובתה נקשרה לחלון בחום הלוהט בטרם מתה מצמא.

איש ארגון המדינה האיסלאמית נשפט בגרמניה על רצח יזידים. רויטרס
נעצר ביוון והוסגר לגרמניה. טה בעת פתיחת משפטו, שישי/רויטרס

אשתו של טה מואשמת בפשעי מלחמה בכך שהיא לא עשתה דבר כדי לנסות להציל את הילדה, והיא עלולה להישלח למאסר עולם. היא הגיעה לעיראק ב-2014 והצטרפה למשטרת המוסר של דאעש. היא נעצרה בהמשך בטורקיה.

על פי החוק הפלילי הבינלאומי של גרמניה, אדם מורשע במעורבות ברצח עם אם הרג, מתוך כוונה להשמיד "באופן מלא או חלקי קבוצה לאומית, גזעית, דתית או אתנית", חבר של הקבוצה, גרם לנזקים גופניים או נפשיים חמורים או לקח ילד בכוח.

השופטים יצטרכו להחליט אם הילדה בת החמש מתה בשל מוצאה.טה נאשם גם בחברות בארגון טרור ובסחר בבני אדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully