וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפשרה לילדה למות מצמא: חברת דאעש מגרמניה מואשמת בפשעי מלחמה

צעירה בת 27 מואשמת בעבירות חמורות אחרי שנתנה לבעלה להעניש "שפחת בית" שרכשו במוסול דרך כליאתה תחת השמש הרותחת. היא נעצרה אחרי שניסתה לשוב לשטחים שבשליטת דאעש, שם גויסה למשטרת המוסר

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

חברה בארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) מואשמת בפשעי מלחמה בגרמניה אחרי שהותירה ילדה בת חמש למות מצמא תחת השמש היוקדת. הנאשמת, אזרחית המדינה בת 27 שזוהתה רק בשם ג'ניפר וו. קנתה יחד עם בעלה את הילדה כ"שפחת בית" כשחיה בעיר מוסול ב-2015.

"אחרי שהילדה חלתה והרטיבה את מיטתה, בעלה של הנאשמת קשר אותה בשלשלאות מחוץ לבית כעונש ונתן לה למות מצמא בחום הלוהט", אמרה התביעה במינכן ביום שישי. "הנאשמת אפשרה לבעלה לעשות זאת ולא עשתה דבר כדי להציל את הילדה". התובעים הפדרלים אמרו כי הם הגישו ב-14 בדצמבר כתב אישום שכולל סעיפי פשעי מלחמה, רצח ועבירות נשק לבית משפט במינכן שעוסק בתיקי טרור וביטחון.

עוד ידיעות על דאעש
אחרי נסיגת ארה"ב: עיראק שוקלת לשלוח כוחות אל סוריה
דיווח: דאעש הוציא להורג 700 אסירים במזרח סוריה

מבנה בעיר מוסול, עיראק, שנחרב בלחימה מול דאעש, מאי 2018. רויטרס
הריסות מבנה בעיר מוסול בעקבות הלחימה עם דאעש, יוני/רויטרס

ג'נפיר עזבה את גרמניה באוגוסט 2014 והגיעה לעיראק דרך טורקיה וסוריה. היא גויסה למשטרת המוסר של הארגון הקיצוני וסיירה בפארקים בעיר מוסול ופלוג'ה שהיו בשליטת דאעש אז.

"משימתה הייתה להבטיח שנשים יצייתו לתקנות הלבוש וההתנהגות של ארגון הטרור", נמסר בהצהרת התביעה. עוד נאמר כי היא נשאה קלצ'ניקוב, אקדח וחגורת נפץ כאמצעי הפחדה.

היא הגיעה לשגרירות גרמניה באנקרה בינואר 2016 כדי לקבל תעודות זהות חדשות, חודשים אחרי מותה של הילדה. אחרי שיצאה מהמקום, היא נעצרה על ידי שירותי הביטחון והוסגרה לגרמניה כמה ימים לאחר מכן. מאחר שלא היו מספיק ראיות נגדה, היא הורשתה לשוב לביתה במדינת סקסונה התחתית. ואולם, "מאז שובה, מטרתה המוצהרת הייתה לשוב לטריטוריה שבשליטת המדינה האסלאמית", אמרו התובעים.

ביוני היא ניסתה שוב להגיע לסוריה, אך נעצרה על ידי משטרת גרמניה. לא נקבע תאריך לתחילת משפטה, שבסופו היא עלולה להישלח למאסר עולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully