וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן: גרמניה תישא בהשלכות להגדרת חיזבאללה ארגון טרור

1.5.2020 / 18:15

טהראן תקפה בחריפות את ההחלטה של הממשלה בברלין להוציא מחוץ לחוק את הארגון השיעי הלבנוני, הנתמך על ידיה. "מדינות מסוימות באירופה לוקחות בחשבון רק את מטרות מכונת התעמולה של המשטר הציוני ושל המשטר המבולבל בארה"ב"

צילום: רויטרס, עריכה: אביחי ברוך

איראן גינתה היום (שישי) את החלטת גרמניה לאסור על פעילות חיזבאללה במדינה והגדרתו כארגון טרור. טהראן, התומכת כספית וצבאית בארגון השיעי הלבנוני, אמרה כי המהלך משרת את האינטרסים של ארצות הברית ושל ישראל וכי ברלין תישא בהשלכות אליו.

דובר משרד החוץ של איראן, עבאס מוסאווי, אמר כי "נראה שמדינות מסוימות באירופה נוקטות את עמדותיהן מבלי לקחת בחשבון את המציאות באזור מערב אסיה אלא רק את מטרות של מכונת התעמולה של המשטר הציוני ושל המשטר המבולבל בארצות הברית". לטענת דובר משרד החוץ בטהראן, חיזבאללה הוא חבר "רשמי ולגיטימי" בממשלה ובפרלמנט של לבנון, וכוח של "יציבות פוליטית".

שוטרים בגרמניה פולשים למקומות המזוהים עם חיזבאללה לאחר שהמדינה הכירה בהם כארגון טרור ואסרה על פעילותם. 30 באפריל 2020. רויטרס
שוטר אחרי פשיטה על מוסד המזוהה עם חיזבאללה בברלין, אתמול/רויטרס

אחרי ההחלטה של ממשלת גרמניה, שהגיעה בעקבות לחץ ממושך מצד ישראל וארצות הברית, פשטה המשטרה על מוסדות אסלאמיים המזוהים עם חיזבאללה. כמה חשודים בחברות בארגון נעצרו. גורמי הביטחון במדינה סבורים כי יותר מאלף בני אדם הם חלק מהזרוע הקיצונית של הארגון השיעי.

על פי משרד הפנים הגרמני, משמעות ההחלטה היא שאסור להציג את סמלי חיזבאללה בכינוסים ובפרסומים או בכלי תקשורת ושניתן להשתלט על נכסיו. עוד נמסר שמאחר שזהו ארגון זר, לא ניתן להוציאו מחוץ לחוק ולפרק אותו.

ישראל וארצות הברית שיבחו את גרמניה על המהלך, והן הפצירו במדינות אחרות באיחוד האירופי לפעול בהתאם. האיחוד רואה רק בזרוע הצבאית של חיזבאללה ארגון טרור, אך מבדיל אותה מהזרוע הפוליטית שלו. בשנה שעברה הייתה בריטניה הראשונה לעשות זאת בגוש, בטרם עזבה את האיחוד האירופי בתחילת 2020.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully