וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרמניה הכירה בחיזבאללה כארגון טרור ואסרה על פעילותו במדינה

המשטרה המקומית החלה בפשיטה על מסגדים ועצרה חשודים בחברות בארגון. גורמי הביטחון במדינה סבורים כי יותר מאלף בני אדם חברים בזרוע הקיצונית של הארגון השיעי. השר כץ בירך: "צעד ערכי ומשמעותי במאבק העולמי נגד הטרור"

צילום: רויטרס, עריכה: אביחי ברוך

גרמניה הודיעה הבוקר (חמישי) כי היא מכירה בחיזבאללה כארגון טרור ואסרה על פעילותו במדינה. משרד הפנים הגרמני החל באכיפה והמשטרה המקומית פשטה על ארבעה מסגדים במדינות נורדיין-וסטפליה, ברמן וברלין, המקורבים על פי החשד לפעילות הארגון השיעי. כמה חשודים בחברות בארגון נעצרו. גורמי הביטחון במדינה סבורים כי יותר מאלף בני אדם הם חלק מהזרוע הקיצונית של הארגון השיעי.

שר הפנים הורסט זיהופר אסר את פעילות ארגון הטרור השיעי בגרמניה. עוד הוסיף כי "אפילו בעת משבר, שלטון החוק ממשיך לתפקד". בעבר הפרידה גרמניה בין הזרוע הפוליטית של חיזבאללה לבין הזרוע הצבאית, שתומך בנשיא סוריה בשאר אסד בלחימה במדינה.

שוטרים בגרמניה פולשים למקומות המזוהים עם חיזבאללה לאחר שהמדינה הכירה בהם כארגון טרור ואסרה על פעילותם. 30 באפריל 2020. רויטרס
פשיטה על מסגד בגרמניה, הבוקר/רויטרס

שר החוץ ישראל כץ בירך את גרמניה על החלטתה. לדבריו, "מדובר בהחלטה חשובה ביותר וצעד ערכי ומשמעותי במאבק העולמי נגד הטרור. אני מבקש להביע את הערכתי לממשלת גרמניה על הצעד ובטוח שממשלות רבות במזרח התיכון וקורבנות טרור החיזבאללה שותפים לתודה זו".

כץ פנה למדינות אירופה וקרא להן לאמץ את המדיניות. "קראו לילד בשמו: חיזבאללה, על זרועותיו הצבאית והמדינית, הוא ארגון טרור וכך יש להתייחס אליו", אמר.

גם בארצות הברית בירכו על החלטתה של גרמניה להכיר בחיזבאללה כארגון טרור, וקראו לאיחוד האירופי לנקוט בצעד דומה.

עוד בוואלה!

שיחות לפני הפצצות: כך נמנעת ישראל מהרג פעילי חיזבאללה בסוריה

לכתבה המלאה
כוחות חיזבאללה בלבנון במהלך נאומו של מזכ"ל הארגון, חסן נסראללה 25 באוגוסט 2019. רויטרס
ישראל דחקה בגרמניה להכיר בחיזבאללה כארגון טרור/רויטרס

ישראל וארצות הברית דחקו בגרמניה להחרים את הארגון. בחודש דצמבר האחרון, הפרלמנט הגרמני אישר הצעה לאסור כל פעילות של חיזבאללה על אדמת גרמניה, ופירט את "פעילויות הטרור" שהיא מבצעת, בייחוד בסוריה. בנוסף לכך, חיזבאללה נחשב לתומך בממשלתו של ראש ממשלת לבנון, חסן דיאב, שנכנס לתפקידו בחודש ינואר.

וושינגטון כבר הכירה בחיזבאללה כארגון טרור. בביקור בברלין בשנה שעברה קרא שר החוץ האמריקני, מייק פומפאו, לגרמניה להצטרף לבריטניה ולהחרים את פעילות הארגון השיעי בשטחה. בפברואר אשתקד הגדירה בריטניה את חיזבאללה כארגון טרור. האיחוד האירופי, לעומת זאת, מבדיל בין הזרוע הפוליטית לזו הצבאית.

ארגונים יהודיים בירכו על ההחלטה של גרמניה. "זו החלטה מבורכת, שציפינו לה זמן רב ומשמעותית של גרמניה", אמר ראש הוועד היהודי-אמריקני דייוויד האריס. "אנחנו מקווים עכשיו שמדינות אחרות באירופה יבחנו מקרוב את ההחלטה של גרמניה ויגיעו לאותה מסקנה לגבי טבעו האמיתי של חיזבאללה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully