וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בליכוד נאבקים על השיבוץ: גמליאל מסרבת להתמנות לשרה להשכלה גבוהה

במהלך היום קיימו נתניהו ומחליפו העתידי גנץ שיחות אישיות עם המועמדים לתפקידי שר במפלגותיהם, אך בשלב זה טרם אוישו כל המשרות. מיכאל ביטון ימונה לשר במשרד הביטחון ומרב כהן לשרה לשוויון חברתי. דיכטר יעדר מההצבעה על כינון הממשלה במחאה על כך שנתניהו לא נפגש עמו

-

פחות משעה להשבעת הממשלה הערב (חמישי), ראש הממשלה בנימין נתניהו ומחליפו המיועד בני גנץ טרם סיימו את חלוקת התיקים. במהלך היום קיימו השניים שיחות אישיות עם המועמדים לתפקידי שרי מפלגותיהם, אך עשויים להיות שינויים עד הרגע האחרון.

ממשלת נתניהו-גנץ צפויה להיות הגדולה ביותר בעשור האחרון ולמנות יותר מ-30 שרים. גנץ, שיושבע כראש הממשלה החלופי עם העברת הרוטציה מידי נתניהו בעוד כשנה וחצי, יכהן כשר הביטחון. גבי אשכנזי יכהן כשר החוץ, ישראל כץ שר האוצר, יולי אדלשטיין שר הבריאות, אבי ניסנקורן שר המשפטים, אריה דרעי שר הפנים ויעקב ליצמן שר הבינוי והשיכון.

בנוסף לכך, חילי טרופר יכהן כשר התרבות והספורט, עמיר פרץ שר הכלכלה, איציק שמולי שר העבודה והרווחה, יועז הנדל שר התקשורת, מרב כהן שרה לשוויון חברתי, אלון שוסטר שר החקלאות, פנינה תמנו-שטה שרת העלייה והקליטה, עמר ינקלביץ' שרת התפוצות ויזהר שי שר המדע והחלל. שר הדתות מטעם ש"ס יהיה מועמד חיצוני, הרב יעקב אביטן.

כינוס מליאת הכנסת במסגרת הצבעה על חוק הרוטציה 7 במאי 2020. דוברות הכנסת - עדינה ולמן, אתר רשמי
המליאה תיפתח בשעה 18:00, הכנסת/אתר רשמי, דוברות הכנסת - עדינה ולמן

נתניהו טרם הודיע רשמית על שאר השיבוצים בליכוד, אך מסתמן כי אמיר אוחנה ימונה לשר לביטחון פנים ומירי רגב לתיק התחבורה, וככל הנראה הבטחה לתיק החוץ שיעבור לידי הליכוד בעוד כשנה וחצי. נתניהו הציע לגילה גמליאל להתמנות לשרה להשכלה גבוהה, ואולם היא מסרבת. יואב קיש, שנחשב למזוהה עם מחנה גדעון סער, ימונה לתפקיד סגן שר הבריאות. לפי ההערכה, זאב אלקין יישאר במשרד להגנת הסביבה ויואב גלנט יקבל את תיק המודיעין. עדיין לא ברור מי ימונה לתיקי החינוך והאנרגיה, שככל הנראה הוצעו ליובל שטייניץ או לניר ברקת.

ח"כ נוסף שצפוי להתמנות לשר הוא יו"ר הבית היהודי, השר רפי פרץ, בניגוד לשאר ימינה שנשארת באופוזיציה. הוא הסכים להצטרף לממשלה לבדו לאחר שנתניהו הציע לו להתמנות לשר לענייני מורשת, ירושלים ופרויקטים לאומיים, אולם רק לאחר מכן העלה בפניו הצעה נוספת - להתמנות לשר לענייני התיישבות, בשל רצונו של נתניהו למנות את דודי אמסלם לתפקיד. פרץ סירב להצעה וגם לכהונה כשר במשרד החינוך תחת שר החינוך.

עוד בוואלה!

פרץ עוזב את ימינה: נתניהו הציע לו לכהן כשר לענייני ירושלים וחזר בו

לכתבה המלאה

ח"כ אבי דיכטר הודיע כי יעדר מההצבעה על כינון הממשלה, נוכח העובדה שנתניהו לא נפגש עמו או הציע לו תפקיד שר. "בה בשעה שתפקידי שרים הוצעו לח"כים הממוקמים הרחק מאחוריו ברשימת הליכוד ואף לחברי כנסת שאינם חלק ממפלגת הליכוד", לפי הודעה של לשכתו. בהודעה נמסר כי דיכטר אמר למקורביו: "זלזול שכזה אינו רק כלפיי, אלא מהווה יריקה בפרצופם של 130 אלף מתפקדי ליכוד שבחרו בי בעשירייה הראשונה בליכוד".

בנוסף אליו יו"ר גשר אורלי לוי-אבקסיס צפויה לכהן כשרה במשרד חדש שייפתח בממשלה העתידה לקום - המשרד לחיזוק וקידום קהילתי. מלבד זאת, לנתניהו נותרו עוד כשלושה-ארבעה משרדים ומשרות שר למנות במסגרת הממשלה הפריטטית, והמועמדים הם השרים המכהנים גמליאל, אלי כהן, צחי הנגבי, אופיר אקוניס, דודי אמסלם ויפעת שאשא ביטון. ייתכן שחלק מהם ימונו כשרים ללא תיק או כסגני שרים במעמד שר. כמו גלעד ארדן, שנשלח לאו"ם, נתניהו צפוי להציע לחלק מחברי הליכוד שיישארו ללא תיק מינויים כשגרירים בלונדון, פריז, או אוסטרליה.

כמו כן, נתניהו סיכם עם ח"כ חיים כץ כי הוא ימונה לראשות ועדת העבודה, הרווחה והבריאות. מדובר בתפקיד שאותו מילא במשך שש שנים בעבר, לאחר שכץ נאלץ להתפטר בעקבות הגשת כתב האישום נגדו.

ראש הממשלה, נתניהו ויו"ר כחול לבן בני גנץ במהלך חתימתם על ממשלת אחדות 20 באפריל 2020. -, אתר רשמי
קיימו במהלך היום שיחות אישיות עם המועמדים לתפקידי שר. נתניהו וגנץ/אתר רשמי, -

מיכאל ביטון ימונה לשר במשרד הביטחון, תחת גנץ. במסגרת תפקידו יעסוק בכל הסוגיות האזרחיות, התיישבותיות והחינוכיות בהן עוסק המשרד. בכחול לבן אמרו כי ביטון יוביל את העבודה בנושא מוכנות העורף והרשויות המקומיות, יטפל בנושא המכינות והתחומים הקשורים באגף החברתי-ביטחוני, בשירות משמעותי וגיוס לצה"ל וכן בנושא הנפגעים והמשפחות השכולות. התפקיד ייכנס במסגרת מכסת השרים של כחול לבן.

גנץ הודיע לח"כ איתן גינזבורג כי יכהן כיו"ר ועדת הכנסת, ולצבי האוזר כי ימונה ליו"ר ועדת חוץ וביטחון. ח"כ מיקי חיימוביץ תכהן בראשות ועדת הפנים והגנת הסביבה בכנסת. גנץ הציע לה כמה תפקידים של שרה בכירה, אך היא בחרה מבין האופציות שהוצעו לה "להמשיך ולעסוק בתחומים הקרובים לליבה". לפיכך סיכמו השניים, כי חיימוביץ' תכהן בשלב הראשון כיו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה שתעסוק גם בנושאים בפיקוח על חוק צער בעלי חיים הנמצא כעת תחת ועדת החינוך. חיימוביץ' תשמש גם כסגנית יו"ר הכנסת ותהיה המועמדת מטעם כחול לבן לתיק הקשור בתחומי עיסוקה, שיימסר לכחול לבן בעוד שנה וחצי כפי שנכתב בהסכם הקואליציוני - הגנת הסביבה או אנרגיה.

על פי הערכה, אורית פרקש או אסף זמיר ימונו למשרד התיירות. רם שפע עשוי לקבל את ראשות ועדת החינוך. עם זאת, כל השיבוצים עשויים להשתנות ברגע האחרון, עד להשבעת הממשלה הערב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully