וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מחפשים את הבכיר": הוארך מעצר החשודים בפרשת השוחד במס הכנסה

13.5.2020 / 20:43

בית המשפט קבע כי קיים חשד סביר שהארבעה ביצעו את המיוחס להם, והאריך את מעצרם עד ליום שישי. החשודים, עובד מס הכנסה בחיפה, רואה חשבון ושני יועצי מס, נעצרו בחשד לעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים. המעורבים מכחישים

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: יאיר דניאל

(בוידאו: מאסר על תנאי נגזרו על רפי רותם, קצין חקירות ומודיעין לשעבר ברשות המסים)

בית משפט השלום בראשון לציון האריך היום (רביעי) בשלושה ימים את מעצרם של ארבעת חשודי פרשת השוחד במשרדי מס הכנסה בחיפה, עד ליום שישי. השופט גיא אבנון החליט להאריך את מעצרם, זאת לאחר שהוא קבע חשד סביר שכל אחד מהם ביצע את המיוחס לו, בארבעה דיונים שונים. את הפרשה הוא מכיר משלב צווי המעצר שהוציא בשבוע שעבר לבקשת היאל"כ (היחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית) שחוקריה עצרו לפנות בוקר את החשודים בפרשה זו על פי אותם צווים. כל הארבעה מכחישים את המיוחס להם.

מעצרו של החשוד המרכזי ויסאם כלדאווי, יועץ מס תושב חיפה בן 31, הוארך כפי שביקשו החוקרים לגביו, בהסכמתו ובהסכמה בין סניגוריו, עו"ד תמי אולמן, עו"ד שאדי סרוג'י ועו"ד שחף אולמן לחוקרי היאל"כ, רס"ר אופיר איכנולד, רפ"ק ארנון הרפז והצוער אורי דה-בז. הוא חשוד במתן שוחד "בצורות שונות" לבכיר מס הכנסה בחיפה טוני (אנטון) סעיד, וכן בקבלת דבר במרמה וקשירת קשר לביצוע פשע. הסניגורים טענו כי מדובר בחברות אישית של שנים: "הם חברים והכל נעשה במסגרת חברות, הם גדלו יחד". מנגד, טענו החוקרים כי "הייתה תמורה" וכי "התמורה קשורה בעבודתו של טוני במס הכנסה".

אזיקים. אורי לנץ
השופט קבע כי יש חשד סביר שכל אחד מהחשודים ביצע את המיוחס לו/אורי לנץ

סעיד, תושב העיר בן 59 ובכיר מס הכנסה, חשוד בלקיחת שוחד, קשירת קשר לביצוע פשע ושימוש לרעה בכוח המשרה. המשטרה גילתה בדיון כי קדמה למעצר חקירה סמויה שמתנהלת ביאל"כ כבר כחמישה חודשים והחוקרים מסרו כי "תוצרי החקירה מלמדים על חשד סביר לקבלת שוחד". לגבי סעיד קיימות חשדות ב-13 תיקים שונים. גם מעצרו הוארך בסופו של דבר בהסכמה בין החוקרים לבין עו"ד ליאור דוידי המייצג אותו.

רואה החשבון אדוארד קזעורה, תושב הכרמל בן 55, חושד שנתן שוחד לבכיר מס ההכנסה, כנגד קבלת טובות הנאה, קשירת קשר לביצוע פשע וקבלת דבר במרמה. עו"ד זוהר ניסים המייצג אותו ביקש להסתפק בחלופת מעצר, בהתחשב בין היתר בהיעדר כל עבר פלילי אבל השופט אבנון האריך גם את מעצרו עד יום שישי.

עוד בוואלה!

מאות אלפי שקלים נתפסו: בכיר במס הכנסה בצפון נעצר בחשד לעבירות שחיתות

לכתבה המלאה
בניין רשות המסים. איל יצהר, גלובס, אתר רשמי
בניין רשות המסים/אתר רשמי, איל יצהר, גלובס

גם פרנסיס כלדאווי בן ה-60, יועץ מס מחיפה, חשוד בעבירות של מתן שוחד, קשירת קשר לביצוע פשע וקבלת דבר במרמה במסגרת הפרשה. לפי החשד, בינו לבין בכיר ברשויות המס התפתחה מערכת יחסים עבריינית, זאת על רקע עבודתו של החשוד כיועץ מס. הסניגורים, עו"ד וופא זועבי-פאהום עם עו"ד תמי אולמן ועו"ד שחף אולמן, טענו בדיון כי כשהחוקרים הגיעו אליו לחקירה ולמעצר, נאמר לו כי "לא מחפשים אותו, אלא את הבכיר ברשות המסים".

החוקרים מייחסים לפרנסיס מעורבות בחמישה אירועים. כשסניגוריו טענו כי מדובר באדם ללא עבר פלילי, וכי "הרקע למעשים זו חברות בינו לבין אותו מפקח". הם הסבירו כי "לאורך עשרות שנים הם בקשר, נפגשים, הולכים לאירועים, כך שהוא הלווה כסף לחברו שלא במסגרת התפקיד ואין שום קשר לתפקיד". עורכי הדין הבהירו כי "אין יסוד לביצוע עבירה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully