וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הריסת בית המחבל מתעכבת, וההחלטה נדחתה למועד כניסת גנץ לתפקיד

13.5.2020 / 17:11

בנובמבר אשתקד הרס צה"ל 4 מתוך 5 מבנים של רוצחי דביר שורק. לאחר עתירת משפחת אחד המחבלים לבג"ץ, האחריות על ההריסה הועברה לבנט. ואולם בעקבות בקשה לדיון נוסף בנושא החליט השר לדחותו בעשרה ימים. גורם ביטחוני: הדחייה פוגעת בהרתעה. בנט: צריך להרוס את הבית

צילום: דו"צ, עריכה: שאול אדם

עשרה חודשים עברו מאז רצח רב"ט דביר שורק מההתנחלות עופרה, בן ה-19 שנדקר למוות בידי חוליית מחבלים באוגוסט אשתקד. מאז הפיגוע, שאירע ליד מגדל עוז שבגוש עציון, צה"ל הרס ארבעה מתוך חמשת בתי המחבלים, שהשליכו את גופתו של שורק בצד הדרך ונמלטו. כעת, ברקע חילופי השרים במשרד הביטחון, הריסת המבנה האחרון נדחית פעם נוספת.

בדומה להריסת המבנים הנוספים, הנושא טופל על ידי פיקוד מרכז, והוחלט לבצע את ההריסה. לאחר הוצאת הצו עתרה משפחת המחבל, שביתו יועד להריסה, לבג"ץ, ושני דיונים התקיימו בבית המשפט. השופטים שדנו בעתירה הגישו הסתייגויות על ההליך וביקשו מהמדינה להגיש עמדה מעודכנת בנושא ההריסה.

מפקד פיקוד המרכז, אלוף נדב פדן, העביר את הנושא להחלטת שר הביטחון היוצא נפתלי בנט, שמסיבה לא ברורה העביר את ההכרעה לראש הממשלה בנימין נתניהו. האחרון הנחה להרוס את המבנה. לאחר החלטת נתניהו הנושא הועבר לביצוע, אך מסיבה שטרם התבררה מפקד פיקוד המרכז ביקש דיון נוסף בראשות בנט, שהודיע כי הוא דוחה את הדיון בעשרה ימים.

דביר שורק החייל בן ה- 18 שנדקר למוות בציר בין מגדל עוז לאפרת 8 באוגוסט 2019. צע, אתר רשמי
רב"ט דביר שורק שנרצח בידי חוליית המחבלים באוגוסט 2019/אתר רשמי, צע

לדברי גורמי ביטחון, משמעות הדבר כי הוא מעביר את האחריות לשר הביטחון המיועד בני גנץ, ודחיית ההריסה תפגע בהרתעה שמנסה לייצר צה"ל. "התקיימו דיונים רבים על המשמעות של ממד ההרתעה של הריסת המבנים. הטווח הקצר מפיגוע רצחני להריסת בית מחבל מגדיל את ההרתעה על מחבלים ומשפחותיהם. ההחלטה לדחות דיון לשר הבא מעכבת את התהליך וניתנה ללא הסבר מקצועי", אמר גורם ביטחוני.

עוד בוואלה!

נער פלסטיני נהרג מאש צה"ל בעימותים ליד חברון, מעצרים בכפר המחבל

לכתבה המלאה
לוחמי צה"ל בשיתוף לוחמי משמר הגבול וכוחות המנהל האזרחיהרסו את ארבעת בתיהם של המחבלים חברי החוליה אשר ביצעה את פיגוע הדקירה בו נפל רב-טוראי דביר שורק. דובר צה"ל
הריסת בית אחד המחבלים על ידי צה"ל, נובמבר/דובר צה"ל

דובר צה"ל מסר כי "ביחס להריסת הבית הוגשה עתירה לבג"ץ ונערכו שני דיונים בעניין בבית המשפט העליון. נוכח הערות השופטים במהלך הדיונים, התבקשה עמדה מעודכנת מטעם המדינה. עמדה זו נמצאת בשלבי גיבוש בימים אלה, ועם גיבושה וסיכומה הסופי היא תימסר בכתב לבית המשפט, כמקובל".

לשכתו של בנט מסרה בתגובה: "עמדת שר הביטחון היא שיש להרוס את הבית. לבקשת אלוף פיקוד המרכז, אשר ביקש לדון בהיבטים נוספים של הנושא, הוחלט לקיים דיון נוסף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully