וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נער פלסטיני נהרג מאש צה"ל בעימותים ליד חברון, מעצרים בכפר המחבל

אמיר בוחבוט, מאיה הורדודניצ'אנו ויפעת רוזנברג

13.5.2020 / 9:29

בן 15 נהרג מאש חיילים שפעלו במחנה אל-פוואר. צה"ל מסר כי האש נורתה בתגובה להשלכת אבנים ומטענים שמהם נפצע לוחם באורח קל. עימותים נרשמו גם בכפר יעבד, שבו נמשך המצוד אחרי המחבל שהרג לוחם. כתובות "תג מחיר" רוססו באזור רמאללה

עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

נער פלסטיני בן 15 נהרג מאש כוחות הביטחון במהלך עימותים שהתנהלו הלילה (רביעי) בין הכוחות לפלסטינים במחנה הפליטים אל-פוואר שמדרום לחברון. מצה"ל נמסר כי במהלך פעילות מבצעית למעצר מבוקשים התפתחה הפרת סדר אלימה במהלכה מחבלים השליכו אבנים וסלעים, בקבוקי תבערה ומטענים לאורך הפעילות. כמו כן, נשמעו קולות ירי במרחב. הלוחמים הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות ובירי חי. כתוצאה מיידוי האבנים נפצע לוחם צה"ל באורח קל.

כלי תקשורת פלסטיניים דיווחו כי בנוסף למותו של הנער, זיד ג'מיל פיומי תושב מחנה הפליטים, נפצעו עוד ארבעה צעירים. לפי דיווחים מקומיים צלפים התמקמו על הגגות וירו לעבר צעירים שהתעמתו עם כוחות צה"ל. דובר צה"ל מסר כי מוכרת טענה על פלסטיני הרוג ועל מספר פלסטינים פצועים.

בתוך כך, כוחות צה"ל ממשיכים במצוד אחר המחבל שהשליך אבן והרג אתמול את חייל צה"ל עמית בן יגאל במהלך פעילות מבצעית. צה"ל ערך מעצרים בכפר יעבד במהלכם בוצעה התקפה אלימה על החיילים באמצעות אבנים. הלוחמים השתמשו בגז מדמיע ובקליעי גומי נגד מפרי הסדר. לפי דיווח נעצרו הבוקר שני צעירים, בנוסף ל-13 חשודים נוספים.

הלוויתו של נער פלסטיני שנהרג מאש צה"ל בעימותים ליד חברון 13 במאי 2020. רויטרס
הלוויית הנער שנהרג בעימותי צה"ל ליד חברון, היום/רויטרס
הלוויתו של נער פלסטיני שנהרג מאש צה"ל בעימותים ליד חברון 13 במאי 2020. רויטרס
מאות בהלוויית הנער שנהרג בעימותי צה"ל ליד חברון, היום/רויטרס

כלי תקשורת פלסטיניים דיווחו כי 13 תושבי המקום נעצרו בכפר, לרבות תושבי הבית שבן יגאל נהרג בסמוך לו, במהלך פעילות מעצרים. על פי הדיווחים, בין העצורים 11 בני משפחה אחת. האזור נסגר לתנועה, ודיירי הבניינים הסמוכים נלקחו אף הם לחקירות.

במקביל, פעולות תג מחיר של פעילי ימין קיצוני התרחשו בכפר ביתין שנמצא ממערב לרמאללה. פעילי ימין קיצוני ריססו כתובות על קירות בתי פלסטינים בעקבות הריגתו של חייל צה"ל בכפר יעבד. באחת הכתובות נכתב המשפט "אני לא נרדם כשנשפך פה דם". כוחות משטרה בסיוע כוחות צה"ל מתארגנים לכניסה לכפר לאיסוף ממצאים.

תג מחיר בכפר ביתין שליד רמאללה בעקבות רצח החייל עמית בן יגאל - ה-13 למאי. אתר רשמי, אתר רשמי
כותבות שרוססו בכפר ביתין שליד רמאללה, הלילה/אתר רשמי, אתר רשמי

חוקרי שב"כ מנסים בשעות האחרונות בחדרי החקירות להבין מי היה על הגג באותן דקות שהושלכה האבן שהרגה את לוחם הסיירת. בפיקוד המרכז מעריכים כי לא מן הנמנע שמדובר בכמה פלסטינים שאחראים להשלכת האבנים. ביממה הקרובה עשויים להתבצע מעצרים נוספים.

זיד ג'מיל פיומי בן 14 נורה למוות כך על פי דיווח בעימותים במחנה הפליטים אל פוואר ליד חברון- ה-13 למאי 2020. אתר רשמי, אתר רשמי
הנער הפלסטיני שנהרג בעימותים/אתר רשמי, אתר רשמי

"משעות הבוקר פועלים לוחמי צה"ל במבצע מעצרים בכפר יעבד", נמסר מדובר צה"ל, "עד כה נעצרו מעל לעשרה חשודים מהבניין ממנו הושלכה האבן. החשודים הועברו לחקירת כוחות הביטחון. הלוחמים ממשיכים לסרוק במרחב ולפעול ללכידת המחבל".

מתחקיר ראשוני של התקרית עולה כי סיירת גולני נכנסה לבצע מעצרים בכפר יעבד הסמוך לג'נין. דקות אחדות אחרי סיום המעצר הראשון החל הכוח להתארגן ליציאה רגלית מהכפר אל נקודת האיסוף, אז התפתחו הפרות סדר אלימות מאוד עם תושבים.

עמית בן יגאל, נהרג בפעילות בכפר יעבד. פייסבוק, אתר רשמי
סמ"ר עמית בן יגאל/אתר רשמי, פייסבוק

לדברי גורמי צבא, לפני חציית קו הבתים הראשון בכפר שמע בן יגאל רעש מאחד הגגות. הוא הרים את ראשו והפנה את נשקו כלפי מעלה כדי לברר מה מתרחש - כשמחבל הפתיע אותו והשליך בעוצמה אבן שפגעה בפניו. לפי עדויות חבריו של החייל, הקסדה שחבש לא הועילה מאחר שפניו היו חשופות בזמן הפגיעה.

בן יגאל התמוטט וחבריו ניגשו אליו להגיש עזרה ולהזעיק סיוע רפואי. הוא הועבר לנקודת פינוי במרחק כמה דקות מהכפר, פונה על ידי ניידת טיפול נמרץ למנחת בגזרת חטיבת מנשה ומשם הוטס אל בית החולים רמב"ם. ואולם שם קבע הצוות הרפואי מותו.

(עדכון ראשון: 07:17)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully