וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל קצר במכונת הנשמה: 5 חולי קורונה מתו בשריפה ברוסיה

השריפה אירעה בבית חולים בעיר סנט פטרסבורג ומרביתם החולים היו מונשמים. "שריפה בבית חולים זה סיוט", סיפרה אחת החולות. בימים האחרונים פרצו כמה שריפות במתקנים לטיפול חולי קורונה ברוסיה, שממשיכה לראות זינוק במספר הנדבקים - בהם דוברו של פוטין

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

חמישה חולים בנגיף הקורונה נספו היום (שלישי) בשריפה בבית חולים בסנט פטרסבורג - כך מסרו הרשויות ברוסיה. מהמשרד למצבי חירום ברוסיה נמסר כי חלק מהקורבנות היו מחוברים למכונות הנשמה. כ-150 בני אדם נוספים פונו מהמקום לאחר שלהבה פרצה בקומה השישית של בית החולים סיינט ג'ורג'.

בינתיים, מספר הנדבקים ברוסיה הגיע ליותר מ-232 אלף, השני בגובהו בעולם אחרי ארצות הברית. ביממה החולפת אובחנו 10,899, ביממה הרביעית ברציפות שבה מספר הנדבקים החדשים הוא יותר מעשרת אלפים - ואחד מהם הוא דוברו של הנשיא ולדימיר פוטין, דימיטרי פסקוב. כמה מבכירי הממשלה נדבקו בווירוס, בראשם העומד בראשה, מיכאיל מישוסטין.

ניסיון להשתלט על שריפה בבית חולים לחולי קורונה בסנט פטרבורג בעקות קצר חשמלי באחת המכונות, כתוצאה מעומס יתר 12 במאי 2020. AP
היחידה לחקירת פשעים חמורים פתחה בחקירה. בית החולים, היום/AP

לאחרונה פרצו כמה שריפות במתקני טיפול ומרפאות ברוסיה בימים האחרונים. בית החולים הוסב לטיפול בחולי קורונה וחלק מהמתים היו מונשמים בעת שפרצה השריפה. עשן שחור כיסה את החלונות בקומה העליונה של בית החולים בזמן שהכבאים נאבקו בלהבות מבחוץ. לפי פאבל דנילוב, התובע המחוזי של רובע וויבורג בעיר שבו נמצא בית החולים, ארבעה מהקורבנות טופלו במחלקה לטיפול נמרץ. הוא הוסיף כי נסיבות המוות של האדם החמישי נמצאות בבדיקה.

"כולם בהלם ממה שקרה", אמרה סבטלנה סטפנובה, חולה השוהה בבית החולים. "שריפה בבית חולים זה סיוט", מסרה לסוכנות הידיעות הצרפתית.

המושל של סנט פטרסבורג, אלכסנדר בגלוב, אמר בהתבסס על מידע ראשוני שככל הנראה מדובר בקצר חשמלי שגרם לדליקה. "מכונת הנשמה החלה להישרף", נכתב בהודעה מטעמו. בנוסף לכך, היחידה המרכזית לחקר פשעים חמורים ברוסיה הודיעה כי היא בודקת את המקרה.

עוד בוואלה!

הנפילות המסתוריות של רופאים רוסים שהתלוננו על הטיפול בקורונה

לכתבה המלאה
ניסיון להשתלט על שריפה בבית חולים לחולי קורונה בסנט פטרבורג בעקות קצר חשמלי באחת המכונות, כתוצאה מעומס יתר 12 במאי 2020. AP
שיעור התמותה מקורונה ברוסיה נמוך בהשוואה למדינות אחרות/AP

השריפה היום מגיעה אחרי כמה שריפות קודמות במתקנים לחולי קורונה במדינה. כתוצאה משריפה אחרת שפרצה בשבוע שעבר בבית חולים לחולי קורונה, מת אדם אחד ו-400 פונו. אתמול פרצה שריפה בבית אבות באיזור מוסקבה וגרמה למותם של אחד עשר בני אדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully