וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנפילות המסתוריות של רופאים רוסים שהתלוננו על הטיפול בקורונה

6.5.2020 / 17:14

שלושה מקרים של נפילות אנשי צוות רפואי ממבנים ברחבי המדינה עוררו דמיון מחשיד. כלל הנפגעים נמצאו בחזית המאבק עם ההתמודדות בנגיף והתלוננו על התנאים הקשים והמחסור במיגון מספק, כשצל פיטורים מרחף מעליהם. הרשויות וכלי התקשורת טוענים: "מדובר בתאונות טראגיות"

צילום: רויטרס, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

שתי רופאות ברוסיה מתו ואחד נוסף נותר בטיפול נמרץ אחרי שנפלו מחלונות בתי חולים בנסיבות מסתוריות. האירועים הטראגיים, שקרו בשבוע שעבר, תפסו את הכותרות במדינה, כשלפי דיווחים בכלי התקשורת כולם היו תחת לחץ מהממונים עליהם סביב תנאי עבודתם בזמן המאבק בנגיף הקורונה.

הצוותים הרפואיים ברחבי רוסיה התלוננו בשבועות האחרונים על המחסור בציוד מגן ועל אמצעי הבקרה בבתי החולים, שהפכו עשרות מהם לחממות לנגיפים. מאות רופאים ואחיות נדבקו בווירוס, ורבים סיפרו שאיימו עליהם בפיטורים, ואפילו בהעמדה לדין, אם יחשפו בפומבי את המצב.

ד"ר אלכסנדר שולפוב (משמאל) בסרטון שבו הוא מתלונן על המחדלים בטיפול בנגיף הקורונה ברוסיה. אתר רשמי, אתר רשמי
לחץ מהעבודה או נפילה בזמן עישון? שולפוב, משמאל, בסרטון התלונה/אתר רשמי, אתר רשמי

ד"ר אלכסנדר שולפוב, חובש באמבולנס ממחוז וורונז'ה, 500 ק"מ מדרום למוסקבה, נפל מחלון בבית חולים בשעות הבוקר המוקדמות ביום שבת. לאחר שנדבק בנגיף, הוא טופל שם יותר משבוע. שולפוב, בן 37, סובל משברים בצלעות ובגולגולת. באותו היום, עמיתו אלכסנדר קוסיאקין, פרסם סרטון ברשתות החברתיות, שבו הוא נראה יחד עם שולפוב כשהם מתלוננים על המחסור בציוד מגן. החובש סיפר שהוא מוכרח להשלים את משמרותיו באמבולנס כרגיל על אף שאובחן חיובי לנגיף.

חמישה ימים לאחר מכן, פרסמו גורמי רפואה מקומיים סרטון אחר שלו, שבו הוא לקח בחזרה את דבריו ואמר שהוא רק היה נרגש. נסיבות נפילתו מהמבנה עדיין לא ידועות. כמה כלי תקשורת מקומיים אמרו שהוא בסך הכול ניסה לעשן על אדן החלון, בעוד שאחרים דיווחו שהוא היה נתון ללחץ רב אחרי שהתלונן בגלוי.

עוד בוואלה!

האח הגדול: רוסיה מתכננת מערכת מעקב עצומה אחרי חולי קורונה

לכתבה המלאה

מקרה דומה נוסף קרה ב-25 באפריל בסיביר. ד"ר ילנה נפומניאשצ'יה, מנהלת בית החולים בפועל בקראסנוירסק, עיר במערב סיביר, נפלה מחלון משרדה שבקומה החמישית. לפי כלי תקשורת מקומיים שציטטו מקורות אנונימיים, היא נפלה זמן קצר אחרי שיחת ועידה שקיימה עם גורמי רפואה של המחוז.

לפי הדיווחים, היא התנגדה להסבה של מחלקה בבית החולים לטיפול בחולי קורונה בשל מחסור חמור בציוד מגן ובצוות רפואי מיומן. אולם, היא לא הצליחה לשכנע את הממונים עליה. באופן רשמי, הרשויות במחוז טוענות שאותה שיחה כלל לא התקיימה. הרופאה מתה מפצעיה ביום שישי.

עובד רפואי הנושא ציוד מגן מחטא את האמבולנס שברשותו לאחר העברת חולה החשוד כנשא נגיף הקורונה לאחד מבתי החולים בפטרסבורג, רוסיה,  4 במאי 2020. AP
חיטוי אמבולנס בסנט פטרסבורג, 4 במאי 2020/AP

יום לפני נפילתה של נפומניאשצ'יה, נפצעה אנושות רופאה אחרת, ד"ר נטליה לבדבה, כשנפלה מחלון בית חולים במוסקבה. לבדבה הפעילה תחנת אמבולנס בסטאר סיטי, מתקן אימונים לטיסות חלל בפאתי מוסקבה. במקום דווחו עשרות נדבקים בסוף החודש האחרון. לאחר שנפלה, היא פונתה לבית חולים בדרום-מזרח רוסיה ומתה זמן קצר לאחר מכן.

גורמים מקומיים מתעקשים שזו הייתה רק תאונה טראגית, אך לפי כמה דיווחים היא הואשמה בכך שלא הגנה על הצוות שלה מהידבקות בנגיף, ושהיא התאבדה כתוצאה מכך.

רוסיה דיווחה עד כה על יותר מ-177 אלף נדבקים ו-1,625 מתים, אך מומחי רפואה במערב מטילים בכך ספק רב. אין מידע רשמי על כמה אנשי רפואה מתו בזמן שנאבקו בווירוס, ומשרד הבריאות הרוסי לא הגיב לשורת פניות של סוכנות הידיעות אי-פי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully