וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש ממשלת רוסיה נדבק בנגיף הקורונה

30.4.2020 / 19:54

מיכאיל מישוסטין עדכן את פוטין שהוא חיובי לווירוס, והציע שסגנו ימלא את מקומו באופן זמני. נשיא רוסיה הביע תמיכה במהלך. יותר מ-106 אלף איש נדבקו בנגיף ברוסיה, עם לפחות 1,073 מקרי מוות

בווידאו: נשיא רוסיה ולדימיר פוטין מתייחס לנגיף הקורונה/צילום: רויטרס

ראש ממשלת רוסיה מיכאיל מיסושטין הודיע היום (חמישי) כי הוא נדבק בנגיף הקורונה. הוא הודיע על כך לנשיא ולדימיר פוטין בעת שיחת וידאו והמליץ שסגנו הראשון אנדריי בלוסוב ישמש במקומו בזמן היעדרותו. פוטין הביע תמיכה במהלך. מיסושטין, בן 54, אמר לפוטין כי הוא ייכנס לבידוד.

יותר מ-106 אלף איש נדבקו בנגיף ברוסיה, עם לפחות 1,073 מקרי מוות. פוטין אמר השבוע כי רוסיה טרם הגיע לשיא המגיפה. השבוע עברה רוסיה את סין ואת איראן במספר הנדבקים, אך מספר המתים המאומתים נמוך בהרבה מאלו שנפגעו בצורה הקשה ביותר מהמגיפה העולמית. הרשויות הזהירו כי עשויה להיות קפיצה נוספת של נדבקים אם האזרחים יפרו את הוראות הסדר במהלך תקופת החגים בתחילת מאי.

פוטין נאנח למשמע העדכון מצדו של מישוסטין ואיחל לו החלמה מהירה. "גיליתי שהבדיקות שעשיתי חזרו חיוביות, אני צריך לבודד את עצמי ולעקוב אחרי הוראות הרופאים. זה הכרחי עבור בריאותם של עמיתיי", אמר ראש הממשלה, הגורם הבכיר ביותר במדינה שחשף שהוא נדבק בווירוס. לדבריו, הוא יישאר בקשר עם חברי הממשלה ועם פוטין דרך שיחות טלפון ווידאו למרות מצבו.

"מה שקרה לך יכול לקרות לכל אחד, כשתגיע לבית החולים, צלצל אליי. אני ממתין לשיחה ממך", אמר לו נשיא רוסיה. שידור המפגש בווידאו, שבו נראו השניים על מסכים מפוצלים, נמשך פחות מארבע דקות. לא ידוע באיזה בית חולים יאושפז ראש הממשלה, שכל מי שהיה עמו במגע ייכנס גם הוא לבידוד.

ראש ממשלת רוסיה מיכאיל מיסושטין, 20 באפריל 2020. רויטרס
נכנס לתפקיד בינואר. מיסושטין, היום/רויטרס

רוסיה, המדינה הגדולה ביותר בעולם, נמצאת בסגר מאז סוף מרץ. פוטין וחברי ממשלתו מקיימים שיחות וידאו כדי להימנע מקרבה אחד לשני. המגיפה כבר שיבשה חלקים גדולים מהאג'נדה של פוטין, שנאלץ לדחות את משאל העם שהיה אמור להיערך החודש ולאפשר לו לשלוט עד 2036.

בנוסף לכך, גם המצעד השנתי לציון הניצחון של הצבא האדום על גרמניה הנאצית במלחמת העולם השנייה, שמתקיים בכיכר האדומה במוסקבה במאי, נדחה למועד לא ידוע בשל המגבלות שהוטלו לבלימת התפשטות הווירוס.

מיסושטין, שמונה לתפקיד בתחילת השנה כחלק מרפורמות שהוביל פוטין לשינוי החוקה כך שהוא יוכל להישאר בתפקידו, הוא לא המנהיג הראשון בעולם שנבדק בווירוס. רק השבוע שב לעבודתו ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון, שחלה בקוביד-19 ואושפז בתחילת החודש בטיפול נמרץ עד שהתאושש והחלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully