וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: הנשיא לשעבר ואלרי ז'יסקר ד'אסטן חשוד בהטרדה מינית

הרשויות במדינה פתחו בחקירה נגד הנשיא, שכיהן בתפקיד בשנות ה-70 וה-80, אחרי תלונה של עיתונאית גרמניה. לדבריה, הוא נגע בישבנה לאחר ריאיון שקיימה עמו לפני כשנתיים. "חושבת שהציבור צריך לדעת"

צילום: רויטרס

(בווידאו: מועמד מקרון לראשות עיריית פריז פרש מהמרוץ בשל פרשת מין)

משרד התובע הכללי בצרפת הודיע אתמול (שני) כי הוא פותח בחקירה נגד נשיא המדינה לשעבר ואלרי ז'יסקר ד'אסטן. זאת בעקבות תלונה של אן-קטרין שטארקה, עיתונאית גרמניה שראיינה אותו בשנת 2018 וטוענת שהוא הטריד אותה מינית. הרשויות בצרפת אמרו כי שטארקה התלוננה שהנשיא לשעבר נגע כמה פעמים בישבנה בתום ריאיון שקיימה עמו בלשכתו בפריז.

ואלרי ז'יסקר ד'אסטן, הנשיא השלישי של צרפת, בראיון. ה-30 בינואר 2020. AP
כיהן כנשיא צרפת בין 1974 ל-1981. ד'אסטן בריאיון, ינואר/AP

ד'אסטן הוא ראש המדינה לשעבר המבוגר ביותר בצרפת שעדיין נמצא בחיים. הוא כיהן כנשיא צרפת בין 1974 ל-1981 והיה לשלישי שמכהן בתפקיד מאז הקמת הרפובליקה החמישית. בשנת 1981 הוא הפסיד בבחירות לפרנסואה מיטראן.

שטארקה, בת 37, אמרה לסוכנות הידיעות הצרפתית בשבוע שעבר כי היא הגישה את התלונה נגד ד'אסטן לאחר שנגע בישבנה לפחות שלוש פעמים בעת שהצטלמו יחדיו. "החלטתי לספר את הסיפור שלי משום שאני חושבת שהציבור צריך לדעת שנשיא צרפת לשעבר הטריד אותי מינית אחרי ריאיון", הסבירה בריאיון לטלוויזיה הגרמנית.

עוד בוואלה!

דוגמן פוטר והתנצל לאחר שסרטון שלו מטריד מינית מלצרית הופץ ברשת

לכתבה המלאה

היא הגישה תלונה נגד ד'אסטן ב-10 במרץ כשהיא מגובה במעסיקים שלה, לאחר בירור עצמאי שקיימו בנושא. אתמול היא הביעה שביעות רצון למשמע ההחלטה של התביעה בצרפת. "כמובן שאני עומדת לרשות הרשויות הצרפתיות בכל מה שנוגע לחקירה הזאת", הוסיפה.

עורך דינו של ד'אסטן סירב להגיב לידיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully