וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנרלים עם קופות שרצים

צביקה פוגל

12.5.2020 / 23:40

הצהרה של לפיד וגנץ, בגני התערוכה, תל אביב. ראובן קסטרו
אומנות הטיוח. יעלון, גנץ, לפיד ואשכנזי/ראובן קסטרו

הטיח, כידוע, הוא חזות הכל. אנחנו משקיעים הרבה יותר זמן בהחלטה איזה צבע ואיזה סגנון של טיח לעטוף את ביתנו, מאשר איזה לבנים לרכוש ומה יהיו מרכיבי הבטון ליסודות של הבית. הטיוח נותן חסות לפשפשים ולטרמיטים לעלות ולהחריב את הבית מבפנים.

אומנות הטיוח, מתברר, נלמדה על ידי קבוצות עניין רבות. הן אפילו צרפו את הַצַּבָּעִים כדי להעמיק את שקר המידע והבל האמינות. את ביטחון ישראל ואת יסודות הדמוקרטיה מקעקעים ומטייחים היום, בגלוי ותוך ניצול הבמה התקשורתית, ובלי להניד עפעף, חברי כנסת, משפטנים, בכירים במערכות הביטחון, ועוד רבים ושותקים. להם לא אכפת אם מתחת לטיח יש בניין קלפים, כל זמן שהוא לא יתמוטט עליהם. האמנות היא חלק מתרבות וזה נשמע טוב.

האם זה הפחד מפני כוחם וקשריהם של המטייחים שמשתק, או מנעמי השלטון מחייבים הס? כראש מטה פיקוד דרום ואחר כך כמפקד מרכז האש של פיקוד דרום, הייתי שותף בתהליכי הערכת מצב ובניין הכוח שנים רבות. השתתפתי בעשרות דיונים רציניים, עיקרם מבצעיים, בראשות הרמטכ"לים משה יעלון, גבי אשכנזי ובני גנץ ובנוכחות סגן שלימים הפך לפרקליט הצבאי הראשי אביחי מנדלבליט.

יו"ר כחול לבן בני גנץ במהלך כינוס מליאת הכנסת במסגרת הצבעה על חוק הרוטציה 7 במאי 2020. דוברות הכנסת - עדינה ולמן, אתר רשמי
לא כל גנרל שידע להסתער יכול להיות מנהיג אזרחי. גנץ ואשכנזי/אתר רשמי, דוברות הכנסת - עדינה ולמן

עשרות אלופים ותתי אלופים היו נוכחים באותם דיונים. מחלק לא קטן מהם שמעתי מילים קשות על חוסר יכולתם של הרמטכ"לים להוביל לניצחון, ועל הפרקליט שדואג להם יותר משהוא דואג לחיילים שדבקותם במשימה ראויה להערכה. ממה אתם מפחדים חברים, הרי אכפת לכם ממדינת ישראל לא פחות ממני. עד מתי אתם מתכוונים להמשיך לשתוק. השתיקה שלכם היא לא סייג לחוכמה; היא מטפחת חולשה. אתם חייבים לחשוף את הסכנות הטמונות בהענקת עוצמה פוליטית, מדינית ואזרחית לגנרלים לא מתאימים.

עוד בוואלה!

רשמית: השבעת הממשלה החדשה תתקיים ביום חמישי

לכתבה המלאה

"אחוות לוחמים" לא באה במקום, ולא עדיפה על המחויבות למדינה. "טוהר הנשק" הוא גם טוהר מידותיו של הקצין הבכיר שמחויב לחשוב ולומר את דעתו ואת שעל ליבו. המדינה כושלת עם בכירים שאינם ראויים לתפקידם. אנחנו חייבים לתמוך בכל מי שיכול לעצור את תרבות הטיוח שמסתירה יסודות מנהיגות רעועים, פלגנות ורוע. המדינה שלנו זקוקה למנהיגים מעצבי מציאות, יוזמים שלא נגררים, לוקחים ללב ולא לכיס. אם לא נשכיל להיפטר מהמומחים להימנעות מוועדות חקירה, ולא נדיח את אלה שדואגים לעצמם ולא לעתיד ילדנו - נתרסק וננוצח.

גנרל שרוצה להשתייך למנהיגות האזרחית צריך לשדר עוצמה מוסרית, ערכית ולאומית. במזרח התיכון ועל בסיס הרקע ההיסטורי שעליו קמה מדינת ישראל, אין מקום למנהיגים שיכולתם וקופת השרצים הסודית שלהם לא מאפשרים להם לעמוד בציפיות הציבור. לא כל גנרל שידע להסתער יכול להיות מנהיג אזרחי.

הכותב הוא תת-אלוף במילואים ולשעבר רמ"ט פיקוד דרום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully