וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ על ההסכם הקואליציוני: "זו לא ממשלת החלומות, אך העם רוצה אחדות"

8.5.2020 / 18:30

בהתייחסות ראשונה לאחר הטלת המנדט להרכבת הממשלה על נתניהו, בירך גנץ על סיום המשבר הפוליטי וציין כי יהיו בה כל האיזונים והבלמים נדרשים לשמירה על שלטון החוק. הוא אף הסתייג מגודלה אך הדגיש: "הגיע הזמן לשים את הכול בצד"

צילום: ערוץ כנסת, עריכה: ניר חן

(בווידאו: מליאת הכנסת אישרה את חוק הרוטציה, השבוע)

יו"ר כחול לבן בני גנץ בירך היום (שישי) על הקמת הממשלה העתידית, ועל סיום המשבר הפוליטי. בהתייחסות ראשונה מאז הוטל אתמול המנדט על בנימין נתניהו להרכבת הממשלה, אמר גנץ כי הממשלה העתידית שתוקם לא תהיה האידיאלית מבחינתו ואף הסתייג מעט מגודלה המסתמן. "זו לא תהיה ממשלת החלומות, בוודאי לא בגודלה הצפוי", אמר. "זו כנראה גם לא ממשלת החלומות של נתניהו. אבל בסופו של יום - אחדות זה מה שעם ישראל רוצה, אחדות זה מה שאזרחי ישראל צריכים".

|בזמן הזה בשבוע הבא, אם לא יצוצו משברים חדשים ומיותרים, אמור וצריך לבוא לסיומו המשבר הפוליטי הגדול בתולדות המדינה - ותהיה סוף-סוף ממשלה בישראל", כתב גנץ בעמוד הפייסבוק שלו. "ממשלת אחדות שתוקם למרות כל הקשיים, אחרי שבר גדול בחברה הישראלית שדורש ריפוי. ממשלת חירום, מול למעלה ממיליון מובטלים וסכנה רפואית שעדיין מרחפת באוויר ועלולה לחזור".

יו"ר הכנסת בני גנץ בדיון מליאת הכנסת, 30 באפריל 2020. דוברות הכנסת - שמוליק גרוסמן, אתר רשמי
"אחדות זה מה שהעם רוצה". גנץ במליאה, השבוע/אתר רשמי, דוברות הכנסת - שמוליק גרוסמן

הוא ציין כי בממשלה שתקום יהיו האיזונים והבלמים הנדרשים לשמירה על שלטון החוק ושומרי הסף. "זו ממשלה שיש בה ביקורת, ולא השתלחות", אמר. "ממשלה שעובדת למען הסכמות בחברה הישראלית. ממשלה שתקדם את כל אזרחי ישראל - חילונים, דתיים וחרדים, יהודים, ערבים, דרוזים, וצ'רקסים. ממשלה שתעבוד למען העצמאים, המפוטרים ואלה שזקוקים לנו כרגע יותר מכול".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו במהלך כינוס מליאת הכנסת במסגרת הצבעה על חוק הרוטציה 7 במאי 2020. דוברות הכנסת - עדינה ולמן, אתר רשמי
"לא ממשלת החלומות". נתניהו בכנסת, אתמול/אתר רשמי, דוברות הכנסת - עדינה ולמן

הנשיא ראובן ריבלין הטיל אתמול את המנדט להרכבת הממשלה על נתניהו, זאת לאחר שהכנסת אישרה את חוק הרוטציה ברוב של 72 ח"כים מול 32 מתנגדים. החוק נועד לאפשר את משך הארכת כהונת הכנסת ה-23 משלוש לארבע שנים בהתאם להסכם הקואליציוני.

הטלת המנדט באה לאחר שנציגי סיעות הליכוד, כחול לבן, ש"ס, יהדות התורה, דרך ארץ והעבודה, מסרו למנכ"ל בית הנשיא הראל טובי את חתימותיהם של 72 חברי כנסת הממליצים עליו להרכיב את הממשלה. על המכתב לא חתמו חברי הכנסת של ימינה.

יחד עם חתימות חברי הכנסת, ניתנה גם הסכמה בכתב של נתניהו, שמבקש מהנשיא המדינה להטיל עליו את תפקיד הרכבת הממשלה. במכתב שנתניהו העביר לנשיא, הוא מצהיר שבכוונתו "להקים ממשלת אחדות וחירום לאומית וממשלת חילופים בראשותי יחד עם חבר הכנסת בני גנץ כראש ממשלה חלופי". הוא התחייב במכתב שהשבעת הממשלה תתקיים ביום רביעי.

הנשיא הודיע רשמית לנתניהו על קבלת המנדט לאחר הליך טכני קצר של בדיקת החתימות, ומרגע זה יעמדו לידיו עוד 14 יום להציג ממשלה לכנסת עד לפיזור אוטומטי לבחירות. בליכוד ובכחול לבן הודיעו אתמול כי הם סיכמו שהממשלה תושבע ביום רביעי הבא. בתחילת השבוע הבא נתניהו צפוי להתחיל בסבב התייעצויות ופגישות עם שרי הליכוד על חלוקת התפקידים, שתלויה גם בהסכמות שטרם הושגו עם ימינה על כניסתם לממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully