וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היהירות הצבאית של הקוקפיט מלכדת מפלגות ציוניות עם עוכרי ישראל. דעה

צביקה פוגל

10.3.2020 / 21:50

בני גנץ ומשה בוגי יעלון מכחול לבן, סיור במועצה האזורית מגילות בצפון ים המלח, 21 בינואר 2020. אלעד מלכה
קוקפיט חדש של גנרלים המובילים תהליך מסוכן ומפחיד. גנץ ויעלון/אלעד מלכה

"אני מזהה פה תהליכים מעוררי חלחלה" אמר לפני ארבע שנים סגן הרמטכ"ל אלוף יאיר גולן, בטקס יום השואה והגבורה בעודו לובש את מדי הייצוג של צה"ל. היום, כשהוא לבוש בחליפת מרצ, יחד עם שלושה רמטכ"לים כחול לבן, מיסדו קוקפיט חדש של גנרלים המובילים תהליך מסוכן ומפחיד.

הגנרלים לשעבר מתכוונים להתבסס על תמיכה, לקיים שלטון ולקבל החלטות מכריעות לעתידנו עם אנשים שמעודדים טרור, ושאינם מכירים בזכותה של ישראל להתקיים כמדינה יהודית ודמוקרטית.

אנחנו בעיצומם של אירועים ותהליכים קריטיים. מדינת ישראל חייבת להגן על עצמה - לא רק מפני אויבנו שבחוץ, אלא גם מאלה המנצלים את הדמוקרטיה לפגיעה מבפנים. שלושת רבי האלופים, ממרומי המגדל בקריה, כבר שכחו כנראה כי כשאצלנו נערים ונערות בני 18 נשבעים אמונים ומתגייסים להגן על גבולותיה של המדינה - הילדים של אחמד טיבי ואיימן עודה יוצאים ללמוד ולבנות את עתידם. אין להם סיבה לדאגה, שהרי יש מי שיגן להם על הבית כשיחזרו.

היבא יזבק, אחמד טיבי, מטאנס שחאדה וסמי אבו שחאדה, ועדת הבחירות המרכזית, כנסת 29 בינואר 202. ראובן קסטרו
הח"כים היבא יזבק, אחמד טיבי, מטאנס שחאדה וסמי אבו שחאדה בוועדת הבחירות/ראובן קסטרו

הרמטכ"לים לשעבר כבר לא זוכרים כי כשאנחנו עומדים דום עם דמעות בעיניים בימי הזיכרון לזכר יקירנו, חברי הרשימה המשותפת ממשיכים לתכנן איך להוציא לפועל את זכות השיבה ולגרש את היהודים מארצם. מאז ומתמיד הדגל שלהם לא היה בצבעי כחול לבן. הם מגביהים ומניפים את הדגל בצבעי שחור, אדום, לבן וירוק. זו הזהות האמתית שלהם.

השנאה האישית של הרמטכ"לים לראש הממשלה בנימין נתניהו, המשלבת יהירות צבאית ואגו מנופח, המלכדת מפלגות ציוניות עם מפלגות עוכרות ישראל, היא נגיף מהסוג המסוכן ביותר. זה לא "קורונה", זה חיידק שעלול להביא לחיסולה של ישראל. כך לא מתנהגים גנרלים שמתיימרים להנהיג מדינה. זה לא מה שמצופה מרבי אלופים שאוהבים את ארצם ואת אזרחיה הנאמנים. מסתבר כי אין סוף לציניות, ודווקא שלושה רמטכ"לים לשעבר מוכנים לפגוע בביטחון המדינה בעבור נזיד שלטוני.

עוד בוואלה

הצטרפו לוואלה fiber ושדרגו את חווית הגלישה והטלוויזיה בזול!

לכתבה המלאה
יו"ר כחול לבן בני גנץ עם יאיר לפיד, משה יעלון וגבי אשכנזי באירוע המפלגה בתל אביב ב-18 בספטמבר 2019. רויטרס
כך לא מתנהגים גנרלים שמתיימרים להנהיג מדינה. גנץ עם לפיד, יעלון ואשכנזי באירוע המפלגה בת"א/רויטרס

רגע לפני שאתם, רמטכ"לים יקרים, הולכים למשכן הנשיא ומוסרים את עתידה של המדינה בידיהם של אנשים כמו עזמי בשארה בעבר והיבא יזבק בהווה, תנסו לנחש איך יצביעו חברי הרשימה המשותפת על תקציב הביטחון. נסו לדמיין איך תתנהל הקואליציה שלכם כשתרצו לשלוח מחר את ילדנו ונכדנו להילחם נגד חמאס, חיזבאללה ושאר אויבנו. האם כבר חשבתם את מי מהרשימה המשותפת תשלחו כנציגי הממשלה בטקס יום הזיכרון? אני לא רוצה להאמין שאתם מתכוונים לקבל החלטות הנוגעות לביטחוננו שלא ברוב יהודי. המחשבה על כך מעוררת בי חלחלה.

מפקדים בכירים, חברי הקוקפיט, לידיעתכם: יש גם דרך אחרת. במיוחד בעת הזו, כשהאי-ודאות נמצאת בכל פינה, במקום להשקיע בשנאה, בהסתה אישית וביצירת אווירה של מלחמת אזרחים, שתפו פעולה ותכננו יחד עם כל המפלגות הציוניות איך לגרום למפלגות אחרות להוביל את ציבור הבוחרים שלהם להיות חלק ממרקם אזרחי ישראלי שלם. לא צריך לשיר את התקווה, אבל כן לכבד את הדגל. לא צריך שיתגייסו לצבא, אבל כן לשירות לאומי ושותפות הגורל. שיקראו לעצמם ישראלים ולא פלסטינים.

כשזה יתרחש, אדע כי כל מי שמצביע משפיע באופן לגיטימי על עתיד משותף. כל זמן שזה לא כך, הקול שלהם חוקי - אבל לא שווה לקול שלי. זו לא גזענות לומר למי שמנסה להפיל עלינו את ביתנו, כי הוא לא לגיטימי. גם אם היא כואבת, זו האמת.


הכותב הוא תת-אלוף במילואים ולשעבר רמ"ט פיקוד דרום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully